Gracelin

Bryllupskage - rigtigt roser som pynt

14 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Jeg får lavet den lækkersete bryllupskage til mit bryllup. Har prøvesmagt smagene og har også fastlagt hvordan den noglelunde skal se ud - så det hele spiller bare. Jeg har dog en ting som jeg er meget usikker på og det er de roser som jeg gerne vil have på kagen som pynt. Jeg vil gerne at der er mørkerøde roser på, og hende der skal lave den for mig har så fortalt at man kan lave det i fondant, marcipan eller sætte rigtige roser i kagen (ikke direkte, men et lille rør gennem kagen hvor rosen kan sidde i. Rosen vil ikke røre kagen). Hun anbefaler mig at vælge rigtige blomster da hun mener at de bliver de flotteste. Marcipan kan man ikke farve helt den farve jeg gerne vil have, og fondant bliver helt hårdt. 

Jeg ved ikke helt hvorfor, men synes ikke at rigtige roser høre til på en kage, men ved ikke om det bare er mig?

Hvad er jeres holdning til rigtige roser på en bryllupskage?

 

Skal lige siges at kagen skal overtrækkes med marcipan.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har læst man skal passe meget på med friske blomster, da de er sprøjtet med en hel masse kemikalier, for at komme til at holde længere i butikkerne. Derfor skal du, hvis du vælger friske blomster, sørge for, at de er øko eller fra egen have, hvor du ved, hvilke kemikalier der har været inde over. Det kan være det er lidt hys, og mængden man evt kommer til at indtage er nok minimal, men ville lige nævne det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I Føtex kan man købe de der tutter til at sætte roser i vand I, f.eks. når man giver enkeltroser til studenter, og de slutter jo godt til. På den måde kan de friske blomster holde Sig, uden at komme i kontakt med kagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, enkenoguniformen said:

I Føtex kan man købe de der tutter til at sætte roser i vand I, f.eks. når man giver enkeltroser til studenter, og de slutter jo godt til. På den måde kan de friske blomster holde Sig, uden at komme i kontakt med kagen.

 

Snilt :):thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 14/6/2018 at 7:58 AM, enkenoguniformen said:

I Føtex kan man købe de der tutter til at sætte roser i vand I, f.eks. når man giver enkeltroser til studenter, og de slutter jo godt til. På den måde kan de friske blomster holde Sig, uden at komme i kontakt med kagen.

Jeg synes umiddelbart at dette er en super ide :) 

Det er jo perfekt hvis man tænker man kun skal have et par roser her og der, men hvis man nu forstiller sig at man gerne vil have et "vandfald" ned. Altså ikke over hele kagen, men i en stribe ned af siden (tænker her på en 3-lags kage) vil det så ikke bliver træls at spise at der har været en masse rør i? Eller er det bare mig der ikke helt har gennemtænkt det? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Gracelin said:

Jeg synes umiddelbart at dette er en super ide :) 

Det er jo perfekt hvis man tænker man kun skal have et par roser her og der, men hvis man nu forstiller sig at man gerne vil have et "vandfald" ned. Altså ikke over hele kagen, men i en stribe ned af siden (tænker her på en 3-lags kage) vil det så ikke bliver træls at spise at der har været en masse rør i? Eller er det bare mig der ikke helt har gennemtænkt det? :)

 

Nej, hvis du vil have roser hele vejen ned, er det nok ikke den bedste løsning... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage enten fondant eller marcipanroser, især hvis der skal være mange af dem på kagen :) Jeg ville også vælge det af den grund at jeg ville finde en ting mere der kan panikkes over, for tænk hvis de var nået at blive "trætte" eller hvad man nu kalder det, inden man skal have kagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer