Nikoline

Hvilken sang til forældres bryllup?

3 indlæg i dette emne

Hej alle

Mine forældre skal giftes her om tre måneder og i den anledning, vil jeg synge en sang for dem. Jeg kan ikke finde ud af, om sangen skal være "for sjov" agtig, eller om det skal være lidt mere fint og akustisk, eller hvad man kan sige. Det skal lige siges, at jeg ikke er vildt god til at synge. Jeg kan ramme tonerne og sådan, men så heller ikke vildere:) Nogle der har forslag til hvilken sang jeg kan synge?

På for hånd tak for hjælpen;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg selv er ude til bryllupsfester og vælger numre som opfølgning på en tale (hvor det ellers er muligt og kan passes ind) er det med udgangspunkt i talens indhold, det kendskab/indtryk jeg har fået af dem ud fra vores drøftelser og det jeg ser og fornemmer. Nogle gange kan det være deciderede kærlighedssange andre gange kan det være mere sjove sange og så kan det være sange som tager afsæt i kunstnere som jeg ved de er til. Her i lørdags holdte sønnen til gommen en suveræn og humoristisk tale (med en god portion ironi) og der var det oplagt at følge den op med et nummer i samme stil (et Anders Mathesen nummer om en fars opdragelse af sin søn) :) Du kunne naturligvis godt vælge en sang der tager udgangspunkt i familien/forældrene men har mere frit spil og kan egentlig vælge et nummer som bare er sigende for dig og det du gerne vil have frem (hvor selve præstationen er nok i sig sig). Jeg gætter på at dine forældre er sidst i 40'erne eller 50'erne og der kunne man godt kigge lidt tilbage til 80'erne men hvis jeg skal prøve at ramme en sang kræver det næsten nogle stikord om dem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer