aedan

Ny gæst på forummet - med en masse spørgsmål :)

12 indlæg i dette emne

Hej allesammen!

 

Så fik vi endelig taget os sammen til at fastsætte en dato for vores kommende bryllup. Det er meget spændende! Vi har snakket om det i rigtig mange år efterhånden, men det er først nu at det hele ser ud til at gå op i en højere enhed. Det er meget tidligt i forløbet, så der er meget der ikke er afklaret. Jeg kan ikke vente, men jeg har også rigtig mange spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med! 

 

Grundlæggende tanker for brylluppet

Vi er to mænd som skal giftes, så vi skal finde ud af hvordan sådan et bryllup kan skrues sammen i forhold til de gængse traditioner. Vi er begge nogle store by-mennesker der har en nørdet side, som måske skal til udtryk til vores bryllup, det er vi ikke helt afklarede med endnu. Det er vigtigt for os at dagen afspejler os - derfor ønsker vi et hyggeligt bryllup med en masse hjertevarme, hvor kvaliteten stadig er i top, men hvor vi også kan være mennesker. Det er også vigtigt at vi kan sørge for nogle gode cocktails og en masse god musik til vores fest, så det bliver en aften man vil huske :) 

 

Vi regner med at samle cirka 50 gæster sammen

Budgettet kan bøjes, men smertegrænsen går ved omkring 65.000

 

Vielse

Vi ønsker ikke at blive viet i kirken, da vi ikke er religiøse, og ikke har et særligt forhold til kirken. Det ville være godt hvis vi kunne blive viet på et af vores særlige steder i byen, så vi overvejer Frederiksberg Have som en mulighed. Vi har besluttet at vi skal gå sammen op af "gulvet" og at vores brødre hver især skal være ringbærere. Det er ikke umiddelbart tanken at der skal være en reception. 

 

  1. Har I nogle forslag til hvor en vielse kunne finde sted? 
  2. Hvem kan vie os når det ikke skal være en præst? Koster det noget? 
  3. Vi overvejer at få en sangerinde til at synge en sang for at sætte scenen - har I nogle erfaringer med det? 
  4. Er der andre ting vi skal huske at være opmærksomme på under selve vielsen? 

 

Festen

Til festen er der nogle ting vi helt klart er enige om allerede nu. Der skal være god musik, plads til at danse, gode cocktails, og en lun og hyggelig stemning. Vi bor i en loftlejlighed på Frederiksberg som vi har indrettet i ægte New Yorker stil - det kunne være fedt hvis vores fest fandt sted i lignende omgivelser. Det ville yderligere også sætte et smukt tema, da vores bryllupsrejse går til New York.

 

  1. Vi har fundet nogle bud på steder til festen, men hører også meget gerne forslag hvis I kender nogle fede steder der matcher vores behov! 
  2. Vi kan godt lide street food konceptet - tror I at det vil gå an til et bryllup, eller skal vi holde os til den sikre 3 retters menu? 
  3. Er der nogle tanker omkring at bruge bryllupskagen som dessert? Er det i orden? 
  4. Siden jeg ikke selv medbringer den store familie er vi i tvivl om hvad vi skal være opmærksomme på i forhold til taler. Har I nogle erfaringer? 

 

Vi kigger i øjeblikket på enten Kayak Bar, Bip Bip Bar eller Tribeca. Har I nogle erfaringer med de steder? 

 

Traditioner

Dette er den svære del. Jeg skal måske nævne at vi vil oprette en fin hjemmeside som vores deltagere kan orientere sig på (jeg har selv en grafisk baggrund, så det bliver forholdsvist nemt for mig). Det er tanken at vi vil afklare nogle spørgsmål på den, men hermed nogle af de tanker vi har, og de beslutninger der er taget indtil videre. Hører meget gerne input og erfaringer! Det er generelt vigtigt at der ikke er en af os der får "brude" rollen, da vi jo er mænd begge to, så meget kommer an på det, og på den lille familie. 

 

  • Vi kommer til at få to "best men" som bliver vores brødre - vi tænker at de skal holde vores ringe under vielsen
  • Den ene af os har også en søster - hvad kan vi gøre for at hun ikke føler sig overset? Hun er ikke typen der bryder sig om at gå i kjoler, så vi tænker ikke brudepigerollen er rigtig. 
  • Der vil ikke være en brudebuket (men måske en fin blomst eller lignende i vores bryllupstøj)
  • Nu hvor vi er ved bryllupstøjet - er det helt galt at iføre sig smoking, når vielsen vil ligge om eftermiddagen omkring kl. 13? 
  • Vi ønsker ikke at holde polterabend
  • Talerækkefølgen sammensættes af vores toastmaster, hvor nærmeste familie og nærmeste venner vil have fortrinsret
  • Skulle nogle få lyst til at kysse mens den anden part forlader selskabet, er både mænd og kvinder velkomne som de lyster (vi håber at det er tydeligt hvis vi melder ud at ingen af os tager bruderollen på hjemmesiden.. men hvordan kommunikerer man lige det?) 
  • Vi overvejer kraftigt at droppe brudevals - hvor vigtigt er det? 
  • I forhold til gaver tænker vi ikke at få en gavekoordinator, men måske bruge en elektronisk løsning på hjemmesiden hvor folk kan "reservere" de gaver vi ønsker os. Nogle erfaringer med det? 

 

Det er hvad jeg kan komme i tanke om lige nu. Håber virkelig at i kan hjælpe os med alle de mange spørgsmål :) 

 

Hilsner

Aedan

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, aedan said:

 

 

Vi kigger i øjeblikket på enten Kayak Bar, Bip Bip Bar eller Tribeca. Har I nogle erfaringer med de steder? 

 


Ja :)  De to første steder du nævner kender jeg ikke men jeg har spillet på Tribeca før :) Mener det var en fødselsdagsfest men husker det dårligt. Maden er suveræn og ikke mindst anderledes og det er et hyggeligt sted og også anderledes end mange typiske bryllupslokationer vil jeg sige :)

Hvad det med kysserunderne angår så er der næppe behov for at kommunikere det ud. Tror det går helt af sig selv :) Vedr., brudevalsen er det ikke så afgørende at I ikke danser til brudevalsen. Derimod tror jeg det er en god ide at I vælger et andet nummer eller måske en alternativ brudevals så der ligesom er et eller andet - Men det er helt op til jer. Vil sige som jeg gør når jeg af og til oplever at nogle mener at jeg skal spille brudevalsen selvom brudeparret har valgt anderledes: Det kommer ikke til at ske for det ønsker brudeparret ikke og det er nu en gang deres fest :)

Der er rigtig mange i dag som vælger at få bryllupskagen som dessert og får man den ikke om eftermiddagen kan det klart anbefales. Dels spares der nogle penge men der er også en tidsfaktor. Tidsplanen er ofte presset efter middagen hvis man overhovedet kan tale om plan og det er ikke specielt sjovt hvis bryllupskagen først serveres efter brudevalsen eller efter festen er skudt i gang. Det bliver nemt en mere rodet forestilling set med en udøvers øjne fordi bryllupskagen i modsætning til natmaden kræver egentligt ophold :)  

Der var i øvrigt en meget aktiv bruger herinde sidste år - Kesa hed/hedder han - hvor der også var tale om 2 mænd. Måske du kan finde noget inspiration i hans tråd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder da bare som et SÅ skønt bryllup allerede!

 

7 hours ago, aedan said:

Er der nogle tanker omkring at bruge bryllupskagen som dessert? Er det i orden? 

 

Jeg stod for at lave kage til et bryllup sidste år, det var tiltænkt som desserten til festen. På trods af at der ikke var decideret dessert før kagen, blev der virkelig ikke spist ret meget. Middagen trak jo ud pga. taler og forret og hovedret fyldte allerede så godt i folks maver, så folk kunne næsten ikke spise mere alligevel da vi endelig kom frem til kagen. Diverse chokolade og natmad blev næsten heller ikke rørt selvom folk dansede og snakkede til langt ud på natten/morgenen. Så jeg vil bestemt sige at kage er rigeligt! I kan jo altid sørge for en lidt festlig kage med nogle mousser eller lignende, så er det rigeligt af hvad man kan klare efter to retter og diverse velkomst appetizers :)
 

7 hours ago, aedan said:

Nu hvor vi er ved bryllupstøjet - er det helt galt at iføre sig smoking, når vielsen vil ligge om eftermiddagen omkring kl. 13? 

 

Det er jeres dag så i gør bare PRÆCIS som i vil! Det er de færreste brude der skruer ned på udstyret bare fordi brylluppet ligger lidt tidligt på dagen. I skal forhåbentligt kun giftes denne ene gang, så giv den gas - det er min mening :)

 

7 hours ago, aedan said:

Den ene af os har også en søster - hvad kan vi gøre for at hun ikke føler sig overset? Hun er ikke typen der bryder sig om at gå i kjoler, så vi tænker ikke brudepigerollen er rigtig. 

 

Hvad med at gøre hende til toastmaster, hvis hun er typen der ville være god til dette? Så har hun også en "rolle" :)

 

7 hours ago, aedan said:

Vi kan godt lide street food konceptet - tror I at det vil gå an til et bryllup, eller skal vi holde os til den sikre 3 retters menu? 

 

Jeg synes personligt, jo mere personligt et bryllup jo bedre :) Hvis en del af jeres gæster er i den alder hvor alle bliver gift, er det måske endda forfriskende med noget andet end suppe-steg-is. Og så skiller jeres bryllup sig også ud, og bliver et man husker endnu mere - og det er da ikke det værste, vel?

 

7 hours ago, aedan said:

Vi overvejer kraftigt at droppe brudevals - hvor vigtigt er det? 

 

Før I dropper den, så husk, det er den eneste gang i har muligheden! :) Er det ikke alligevel lidt hyggeligt og sjovt? Det er jo noget helt særligt man kun gør den ene eneste gang.

 

 

Rigtig meget held og lykke med brylluppet <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for svarene! Jeg prøver at finde den gamle tråd :) 

 

Eva tusind tak for de mange svar og refleksioner! 

 

Jeg tror at vi sætter bryllupskagen som dessert, det virker som det rigtige! 

 

Jeg har læst at smoking mest er beregnet til aften i forhold til traditionerne.. men det ser jo så brandgodt ud :) 

 

Som toastmaster forestiller vi os at det bliver en af vores nære venner som er knaldgod til sådan noget. 

 

Rigtig gode overvejejlser som jeg vil vende med den kommende mand :D 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I bund og grund bliver der generelt aldrig spist særlig meget bryllupskage uanset om man serverer den om eftermiddagen, om aftenen som dessert, eller efter middagen. Det gælder i særdeleshed de bryllupsfester der holdes om sommeren :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med at I skal giftes :balloons:

Vi får først serveret vores bryllupskage kl 16, da vi bliver viet kl. 14 og gæsterne ikke har nået at få frokost inden, da brylluppet holdes langt væk fra hvor gæsterne bor.

 

Vi skal køre i en landauer som er en hestekaret, hvor kalechen kan lægges ned. Kareten minder lidt om Prins Harry og Meghan Markles karet. Det tager derfor lidt tid at køre de 4,5 km fra kirken til Kragerup Gods, da man plejer at sige at hestene går ca 10 km/t.

 

Vi blev anbefalet at spise kagen om eftermiddagen, da vi skal igennem 4 retter. 

 

Med hensyn til påklædning så vil det også være flot med kjole og hvidt eller jaket.

Min kommende mand, min far og min kærestes nevø som er forlover kommer også i kjole og hvidt, butterfly, lak sko og manchetter som de har lejet hos www.maal-manden.dk 

 

Hvornår på dagen skal I giftes?

 

Smoking er flot men som du selv siger smoking er beregnet til om aftenen.

 

Jeg synes, at I skal danse brudevalsen også selv om I er mænd, da det jo er romantisk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 21/6/2018 at 5:25 PM, aedan said:

Hej allesammen!

 

Så fik vi endelig taget os sammen til at fastsætte en dato for vores kommende bryllup. Det er meget spændende! Vi har snakket om det i rigtig mange år efterhånden, men det er først nu at det hele ser ud til at gå op i en højere enhed. Det er meget tidligt i forløbet, så der er meget der ikke er afklaret. Jeg kan ikke vente, men jeg har også rigtig mange spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med! 

 

Hej tillykke med at datoen er sat og stort velkommen til Bryllupsklar :)

 

On 21/6/2018 at 5:25 PM, aedan said:

 

Grundlæggende tanker for brylluppet

Vi er to mænd som skal giftes, så vi skal finde ud af hvordan sådan et bryllup kan skrues sammen i forhold til de gængse traditioner. Vi er begge nogle store by-mennesker der har en nørdet side, som måske skal til udtryk til vores bryllup, det er vi ikke helt afklarede med endnu. Det er vigtigt for os at dagen afspejler os - derfor ønsker vi et hyggeligt bryllup med en masse hjertevarme, hvor kvaliteten stadig er i top, men hvor vi også kan være mennesker. Det er også vigtigt at vi kan sørge for nogle gode cocktails og en masse god musik til vores fest, så det bliver en aften man vil huske :) 

 

Vi regner med at samle cirka 50 gæster sammen

Budgettet kan bøjes, men smertegrænsen går ved omkring 65.000

 

Vielse

Vi ønsker ikke at blive viet i kirken, da vi ikke er religiøse, og ikke har et særligt forhold til kirken. Det ville være godt hvis vi kunne blive viet på et af vores særlige steder i byen, så vi overvejer Frederiksberg Have som en mulighed. Vi har besluttet at vi skal gå sammen op af "gulvet" og at vores brødre hver især skal være ringbærere. Det er ikke umiddelbart tanken at der skal være en reception. 

 

  1. Har I nogle forslag til hvor en vielse kunne finde sted? 
  2. Hvem kan vie os når det ikke skal være en præst? Koster det noget? 
  3. Vi overvejer at få en sangerinde til at synge en sang for at sætte scenen - har I nogle erfaringer med det? 
  4. Er der andre ting vi skal huske at være opmærksomme på under selve vielsen? 

Jeg blev viet i Kongens Have af daværende sundhedsborgmester i kbh kommune. I skal have fat i kommunen og høre, hvilke muligheder I har for at få nogen ud og vie jer udenfor rådhuset. De gange jeg har oplevet sangerinde til et bryllup har det været meget stemningsfuldt og smukt.

 

Festen

Til festen er der nogle ting vi helt klart er enige om allerede nu. Der skal være god musik, plads til at danse, gode cocktails, og en lun og hyggelig stemning. Vi bor i en loftlejlighed på Frederiksberg som vi har indrettet i ægte New Yorker stil - det kunne være fedt hvis vores fest fandt sted i lignende omgivelser. Det ville yderligere også sætte et smukt tema, da vores bryllupsrejse går til New York.

 

  1. Vi har fundet nogle bud på steder til festen, men hører også meget gerne forslag hvis I kender nogle fede steder der matcher vores behov! 
  2. Vi kan godt lide street food konceptet - tror I at det vil gå an til et bryllup, eller skal vi holde os til den sikre 3 retters menu? 
  3. Er der nogle tanker omkring at bruge bryllupskagen som dessert? Er det i orden? 
  4. Siden jeg ikke selv medbringer den store familie er vi i tvivl om hvad vi skal være opmærksomme på i forhold til taler. Har I nogle erfaringer? 

Vi kigger i øjeblikket på enten Kayak Bar, Bip Bip Bar eller Tribeca. Har I nogle erfaringer med de steder?

 

Nu ved jeg ikke helt, hvad jeres street food tanker indebærer, er det en pølsevogn eller en anden slags madvogn I tænker på? Jeg har været til en stor fest for et par år siden, hvor vi fik så lækker catering, menuen var flere serveringer af forskelligt finger food, det var ultra lækkert. Jeg kan godt se, om jeg kan støve navnet på firmaet op, hvis det skulle have jeres interesse. Og så fik vi lækre drinks til maden lavet af prof bartendere, så det var meget anderledes og vi stod op og spiste. Til mit eget bryllup spiste vi bryllupskagen som dessert, det er helt normalt at gemme den til desserten.

 

 

On 21/6/2018 at 5:25 PM, aedan said:

 

Traditioner

Dette er den svære del. Jeg skal måske nævne at vi vil oprette en fin hjemmeside som vores deltagere kan orientere sig på (jeg har selv en grafisk baggrund, så det bliver forholdsvist nemt for mig). Det er tanken at vi vil afklare nogle spørgsmål på den, men hermed nogle af de tanker vi har, og de beslutninger der er taget indtil videre. Hører meget gerne input og erfaringer! Det er generelt vigtigt at der ikke er en af os der får "brude" rollen, da vi jo er mænd begge to, så meget kommer an på det, og på den lille familie. 

 

  • Vi kommer til at få to "best men" som bliver vores brødre - vi tænker at de skal holde vores ringe under vielsen
  • Den ene af os har også en søster - hvad kan vi gøre for at hun ikke føler sig overset? Hun er ikke typen der bryder sig om at gå i kjoler, så vi tænker ikke brudepigerollen er rigtig. 
  • Der vil ikke være en brudebuket (men måske en fin blomst eller lignende i vores bryllupstøj)
  • Nu hvor vi er ved bryllupstøjet - er det helt galt at iføre sig smoking, når vielsen vil ligge om eftermiddagen omkring kl. 13? 
  • Vi ønsker ikke at holde polterabend
  • Talerækkefølgen sammensættes af vores toastmaster, hvor nærmeste familie og nærmeste venner vil have fortrinsret
  • Skulle nogle få lyst til at kysse mens den anden part forlader selskabet, er både mænd og kvinder velkomne som de lyster (vi håber at det er tydeligt hvis vi melder ud at ingen af os tager bruderollen på hjemmesiden.. men hvordan kommunikerer man lige det?) 
  • Vi overvejer kraftigt at droppe brudevals - hvor vigtigt er det? 
  • I forhold til gaver tænker vi ikke at få en gavekoordinator, men måske bruge en elektronisk løsning på hjemmesiden hvor folk kan "reservere" de gaver vi ønsker os. Nogle erfaringer med det? 

Søsteren behøver jo ikke være i kjole, hun kan jo sagtens være smart i bukser/buksedragt. I stedet for at agere "brudepige" og gå foran eller bagved jer, så kunne hun også gå op sammen med jer - en på hver hendes side.

Synes også en brudebuket vil være malplaceret ;) 

I kan jo blæse på reglerne, men smoking er normalt no-go så tidligt på dagen, så ja traditionelt er det helt galt :) 

Jeg tror ikke I skal være nervøse for det med kysserunderne, tror I begge bliver kysset fra højre og venstre når den anden er ude af lokalet :lol: 

 

Det er hvad jeg kan komme i tanke om lige nu. Håber virkelig at i kan hjælpe os med alle de mange spørgsmål :) 

 

Hilsner

Aedan

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med kommende bryllup!

Jeg ville bare byde ind med at jeg har hørt en hel masse godt om Kayak bar - jeg tror der er rigtig gode muligheder for at holde en god fest :) 

Derudover vil jeg også sige at streetfood til et bryllup sagtens kan lade sig gøre - det eneste jeg ville bekymre mig om, var om gæsterne kom til at stå i kø, men hvis man sørger for nok food-trucks (hvis det er det du mener med street-food), så tror jeg det er fantastisk! 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de gode forslag Ki og Ida Amalie :) 

 

Det er faktisk en god id'e med at lade hende føre os op af gulvet, og også et sjovt twist på traditionen med at en kvinde føres op af gulvet af en mand. Det kan vi rigtig godt lide! Så er spørgsmålet om hun så er med på det 

:cheerleader3:

Redigeret af aedan
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 6/21/2018 at 5:25 PM, aedan said:

Hej allesammen!

 

Så fik vi endelig taget os sammen til at fastsætte en dato for vores kommende bryllup. Det er meget spændende! Vi har snakket om det i rigtig mange år efterhånden, men det er først nu at det hele ser ud til at gå op i en højere enhed. Det er meget tidligt i forløbet, så der er meget der ikke er afklaret. Jeg kan ikke vente, men jeg har også rigtig mange spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med! 

 

Grundlæggende tanker for brylluppet

Vi er to mænd som skal giftes, så vi skal finde ud af hvordan sådan et bryllup kan skrues sammen i forhold til de gængse traditioner. Vi er begge nogle store by-mennesker der har en nørdet side, som måske skal til udtryk til vores bryllup, det er vi ikke helt afklarede med endnu. Det er vigtigt for os at dagen afspejler os - derfor ønsker vi et hyggeligt bryllup med en masse hjertevarme, hvor kvaliteten stadig er i top, men hvor vi også kan være mennesker. Det er også vigtigt at vi kan sørge for nogle gode cocktails og en masse god musik til vores fest, så det bliver en aften man vil huske :) 

 

Vi regner med at samle cirka 50 gæster sammen

Budgettet kan bøjes, men smertegrænsen går ved omkring 65.000

 

Vielse

Vi ønsker ikke at blive viet i kirken, da vi ikke er religiøse, og ikke har et særligt forhold til kirken. Det ville være godt hvis vi kunne blive viet på et af vores særlige steder i byen, så vi overvejer Frederiksberg Have som en mulighed. Vi har besluttet at vi skal gå sammen op af "gulvet" og at vores brødre hver især skal være ringbærere. Det er ikke umiddelbart tanken at der skal være en reception. 

 

  1. Har I nogle forslag til hvor en vielse kunne finde sted? 
  2. Hvem kan vie os når det ikke skal være en præst? Koster det noget? 
  3. Vi overvejer at få en sangerinde til at synge en sang for at sætte scenen - har I nogle erfaringer med det? 
  4. Er der andre ting vi skal huske at være opmærksomme på under selve vielsen? 

 

Festen

Til festen er der nogle ting vi helt klart er enige om allerede nu. Der skal være god musik, plads til at danse, gode cocktails, og en lun og hyggelig stemning. Vi bor i en loftlejlighed på Frederiksberg som vi har indrettet i ægte New Yorker stil - det kunne være fedt hvis vores fest fandt sted i lignende omgivelser. Det ville yderligere også sætte et smukt tema, da vores bryllupsrejse går til New York.

 

  1. Vi har fundet nogle bud på steder til festen, men hører også meget gerne forslag hvis I kender nogle fede steder der matcher vores behov! 
  2. Vi kan godt lide street food konceptet - tror I at det vil gå an til et bryllup, eller skal vi holde os til den sikre 3 retters menu? 
  3. Er der nogle tanker omkring at bruge bryllupskagen som dessert? Er det i orden? 
  4. Siden jeg ikke selv medbringer den store familie er vi i tvivl om hvad vi skal være opmærksomme på i forhold til taler. Har I nogle erfaringer? 

 

Vi kigger i øjeblikket på enten Kayak Bar, Bip Bip Bar eller Tribeca. Har I nogle erfaringer med de steder? 

 

Traditioner

Dette er den svære del. Jeg skal måske nævne at vi vil oprette en fin hjemmeside som vores deltagere kan orientere sig på (jeg har selv en grafisk baggrund, så det bliver forholdsvist nemt for mig). Det er tanken at vi vil afklare nogle spørgsmål på den, men hermed nogle af de tanker vi har, og de beslutninger der er taget indtil videre. Hører meget gerne input og erfaringer! Det er generelt vigtigt at der ikke er en af os der får "brude" rollen, da vi jo er mænd begge to, så meget kommer an på det, og på den lille familie. 

 

  • Vi kommer til at få to "best men" som bliver vores brødre - vi tænker at de skal holde vores ringe under vielsen
  • Den ene af os har også en søster - hvad kan vi gøre for at hun ikke føler sig overset? Hun er ikke typen der bryder sig om at gå i kjoler, så vi tænker ikke brudepigerollen er rigtig. 
  • Der vil ikke være en brudebuket (men måske en fin blomst eller lignende i vores bryllupstøj)
  • Nu hvor vi er ved bryllupstøjet - er det helt galt at iføre sig smoking, når vielsen vil ligge om eftermiddagen omkring kl. 13? 
  • Vi ønsker ikke at holde polterabend
  • Talerækkefølgen sammensættes af vores toastmaster, hvor nærmeste familie og nærmeste venner vil have fortrinsret
  • Skulle nogle få lyst til at kysse mens den anden part forlader selskabet, er både mænd og kvinder velkomne som de lyster (vi håber at det er tydeligt hvis vi melder ud at ingen af os tager bruderollen på hjemmesiden.. men hvordan kommunikerer man lige det?) 
  • Vi overvejer kraftigt at droppe brudevals - hvor vigtigt er det? 
  • I forhold til gaver tænker vi ikke at få en gavekoordinator, men måske bruge en elektronisk løsning på hjemmesiden hvor folk kan "reservere" de gaver vi ønsker os. Nogle erfaringer med det? 

 

Det er hvad jeg kan komme i tanke om lige nu. Håber virkelig at i kan hjælpe os med alle de mange spørgsmål :) 

 

Hilsner

Aedan

 

Hej Aedan.

 

Velkommen til på Bryllupsklar og et stort tillykke med det kommende bryllup. 

Jeg vil da lige give et par tanker med også:

 

Punkt 3, vielse: sangerinde. Vi skal selv have en sangerinde. Hun skulle egentlig have sunget en enkelt sang lige efter vielsen, men pga. Tidspres i kirken er hendes indslag flyttet til receptionen, hvor hun så til gengæld spiller flere numre (1/2 times sæt). Jeg synes sådan et indslag løfter stemningen, og der er virkeligt mange gode bud derude til fornuftig pris. Vores sangerinde hedder Sørine Bager- hun kan findes på FB.

 

Punkt 2, fest: Streetfood- jeg synes det lyder genialt, og hvis jeg var gæst ville jeg nyde at I havde turdet tænke nyt.

 

Punkt 3, fest: Bryllupskage som dessert: Set bruger utroligt mange, så gør I endelig bare det!

 

Punkt 4, fest: Selv med relativt få gæster vil jeg mene, at en toastmaster er en god idé. Hvis der opstår noget undervejs, er det rart at kunne overlade det til andre.

 

Punkt 2, Traditioner: Hvor gammel er søster? 

 

Punkt 4, traditioner: Smoking- efter gammel tradition er en smoking kun noget man ifører sig efter kl.17, inden middagen, for at ryge, men idag er reglerne lempelige, så gør da fuldstændigt det I føler for. Min far bærer smoking til vores bryllup, og det ser da skidegodt ud!

 

Jeg glæder mig til at følge med i jeres planlægning.

 

Mvh, Stine.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer