Sign in to follow this  
Followers 0
Linda1701

Top sang til bryllup?

12 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg er også lidt forvirret :):) Selvfølgelig kan man lave et "bryllupsalbum" bestående af 12-14 numre men når jeg kigger på mine "history" lister fra bryllupsfester er der typisk anvendt 120- 230 numre set over en hel fest (middag + danse), og hvad der er gode sange er meget individuelt fra selskab til selskab (brudepar til brudepar).  Jeg har i hvert fald selv ved lige at pille en håndfuld ud af en samling på mere end 40.000 numre når man ikke står i det eller har haft en forudgående forventningsafstemning.

12 hours ago, FrøkenPedersen said:

Der er stor forskel på om det er “baggrundsstøj” til middagen eller det fedeste dansemusik :) 

Jeg forstår hvad du mener og det kan det være men bestemt ikke altid :) Den store forskel ligger i lydniveauet. Sammenligner du starten af middagen med festen der koger ved 2-3 tiden så vil der ofte være stor forskel. Har musikken under hele middagen været en playliste med instrumental baggrundsmusik og musikken efterfølgende fra start er 90'er musik, ja så er der også stor forskel, men så er sandsynligheden for at flere i selskabet er faldet i søvn inden middagens afslutning absolut også til stede :) I min verden kan musikken under slutningen af middagen også være motown, blød house/disco, dansk grandprix o.l. alt efter hvad der passer ind. Efter brudevalsen bygger man ofte op med afsæt i de lidt ældre (hvis der er nogle)  :)  Dvs. der taler vi mere om en helhed hvor man ikke kan opdele musikken i 2 kasser der hedder dinner og dans. :)  Samtidig er der det særlige ved bryllupsfester at det ikke altid er vild dans efter brudevalsen. Det er også i høj grad socialt samvær hvor der er plads til mere stille numre/"middagsmusik".

0

54 minutes ago, diskobil said:

Jeg forstår hvad du mener og det kan det være men bestemt ikke altid :) Den store forskel ligger i lydniveauet.

Det er "sjovt" du skriver sådan for hvis du spørger hvad Thomas spillede til vores bryllup kan jeg måske med held nævne en god håndfuld numre :)
Jeg tror det var mest kendte numre man kunne nynne med på under middagen men da vi skulle danske fik volumen lige et par hakker og der var alt muligt fra Poul Krebs til Vollbeat :thumbsupsmileyanim: og ja, dansegulvet var aldrig tomt :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

21 hours ago, FrøkenPedersen said:

Det er "sjovt" du skriver sådan for hvis du spørger hvad Thomas spillede til vores bryllup kan jeg måske med held nævne en god håndfuld numre :)

Det du skriver kunne måske forstås sådan at han ikke spillede synderligt mange gode numre. Sådan forstår jeg det ikke fordi jeg kender Thomas som en god kollega og ved hvad han kan + at I var meget begejstret :)  Tværtimod handler det nok mere om at man måske ikke lige som brudepar/gæst bider mærke i bestemte numre. Det er helheden der gør det og alsidigheden :)  Men DJ's spiller forskelligt og selskaber er forskellige. Der er bryllupsfester hvor dansegulvet aldrig er tomt og der er bryllupsfester hvor selskaberne er mere spredt. Det sidste gælder i særdeleshed når det er meget varmt og et sted hvor jeg også oplever det i udpræget grad er nede i Laden på Sonnerupgaard. Fordi den er så stor og så er folk uvilkårligt mere spredte.

0

Nej for pokker jeg mener netop han er dygtig når musikken bare spiller og man kan sidde og nynne lidt med under middagen og skråle med når man danser og fester efter middagen og kaffe :) 

uden man egentlig ligger mærke til andet en godt musik :thumbsupsmileyanim:

0

Exactly og det er det der i langt de fleste tilfælde kendetegner en god bryllupsdj :) Fordi de fleste ønsker en Dj der ikke syner/dominerer for meget i hvert fald under middagen. Der er så også dem som siger at man godt må lave lidt sjov og underholdning under middagen men der har jeg selv den klare holdning at det skyldes usikkerhed om hvorvidt selskabet kan underholde sig selv ledsaget af god musik og det kan de :) :)  Plejer at sige at jeg primært underholder gennem musikken og hvor meget man "så er på" er noget med fingerspitzgefuhl :)   

0

Annonce ♥

Annonce ♥