InLove83

Er der gang i BK?

10 posts in this topic

Er alt liv efterhånden gået til herinde? 

Da jeg var herinde for nogle år siden var der masser af liv, og der var mega meget hjælp og inspiration at hente. 

Det virker dog til at siden er ved at lide en langsom død :( Er det blot min opfattelse eller er det realiteten? 

Der "plejer" at være masser af brude og opslag på denne tid af året, men det virker ikke sådan mere? 

1

Annonce ♥

Som FrøkenPedersen siger, så er vi nogle aktive herinde, men færre end tidligere. Rigtigt mange læser fortsat med. Jeg tror Facebook-grupperne er med til at trække i den retning, hvilket jeg synes er vildt synd. Personligt synes jeg det er enormt rart at have min tråd samler herinde- det hjælper mig til at bevare overblikket. 

0

7 hours ago, enkenoguniformen said:

Som FrøkenPedersen siger, så er vi nogle aktive herinde, men færre end tidligere. Rigtigt mange læser fortsat med. Jeg tror Facebook-grupperne er med til at trække i den retning, hvilket jeg synes er vildt synd.

Jeg er fuldstændig enig. Facebook grupperne er et stort "sammenrend" hvor den manglende struktur gør at man kan se "de samme opslag" igen og igen. Samtidig har det medvirket til at udbrede den "få alt serveret" mentalitet som netop gør sig gældende på Facebook og internettet. :) På leverandørområdet er det også meget broget idet hvem som helst kan kalde sig erfaren fotograf, bryllupsdj m.v. Det kan de i princippet også her men der er lige en annonceudgift til forskel som sorterer "fårene fra bukkene".  

0

Annonce ♥

Der er stadig rigtig mange læsere herinde, men kun meget få der deler og skriver med herinde, desværre. Men det er konkurrencen fra andre sociale medier, vi konkurrerer jo om folks tid og energi, det er dér "problemet" er. Man ender jo meget ofte herinde via en søgning på google, men så snart folk (de fleste) har fået svar på deres spørgsmål, så er de tilfredse.

Men vi er rigtig glade for jer, der stadig har lyst til at skrive med og oprette planlægningstråde herinde :) 

Og vi ved godt, at der ligger nogle gamle billeder, som desværre er døde, dem har vi ikke mulighed for at genskabe, og det vil være for stort et arbejde for os manuelt at skulle ind og redigere alle indlæg for at fjerne de døde links til billeder.

0

Jeg er på mange måder træt af facebookgrupperne, men dejligt facebook nu har lavet ny funktion så man kan søge et svar på tværs af alle sine grupper.
Facebook dukker nemlig ikke op på google, det gør de fleste forums. Også selvom det er gamle svar fra 2008, er de ofte brugbare. Synes en del viden går tabt ved at man altid skal spørge om ting man kunne have googlet.

0

Jeg syntes også at det er ærgerligt at der ikke sker så meget herinde mere, og det gør også at jeg selv er blevet i tvivl om jeg gider oprette en planlægningstråd, hvis der ingen er der gider kommentere og følge med.. Jeg har jo det hele i hovedet, og har ikke brug for at skrive det ned for at have styr på det, men primært for at få feedback fra andre..

0

Annonce ♥

Der er et par tråde der bliver opdateret ind i mellem, dog ikke ret meget - selv er jeg dog ret aktiv på min tråd (mest for min egen skyld - har lidt for meget tid for tiden) 

Men man kan nu også få rigtig meget inspiration i de gamle tråde. 

Men man skal ikke forvente mange svar på sine spørgsmål. 

0

Hvis man lægger mærke til det så er mange af de opslag der kommer i Facebook grupperne udover salg af ting fra folks bryllupsfester meget ofte de samme. Folk søger svar på de samme og de samme ting igen og igen. Spørgsmål som "Hvor fik I lavet bryllupsinvitationer henne ?  er der typisk flere af dagligt. Det handler om manglende struktur men nok mindst lige så meget om at folk ikke gider at bruge søgefunktionerne og det er desværre en meget generel mentalitet blandt mange i dag i modsætning til for blot 5-10 år siden.

Der er en overflod af leverandører og i særdeleshed fotografer i Facebook grupperne. Nogle af dem har jeg set her på bryllupsklar, bare som brude hvor de for blot 1-2 år siden skrev at de var gået i gang med at fotografere lidt. I facebook grupperne er det så underligt nok blevet til mange års erfaring. Det gælder fotografer som det gælder bryllupsplanlæggere - Flere af sidstnævnte har ikke anden erfaring end deres egen bryllupsplanlægning. :) Flere kan heller ikke finde ud at følge reglerne og der bruges meget copy paste. I et enkelt tilfælde undskyldte en fotograf sig endda med at han havde glemt at slå autopilot funktionen fra :) Hvis man som leverandør ikke kan finde ud af at gebærde sig på et offentligt forum, hvordan kan man så  finde ud af at gebærde sig til et bryllup for begge dele handler i meget høj grad om situationsfornemmelse og fingergefühl :) I Facebook grupperne kan enhver kalde sig fotograf, DJ, whatever for det er gratis.De annoncører man ser her på bryllupsklar.dk kan man formode har en vis erfaring indenfor deres område for de betaler for det :)

Det er desværre udviklingen i dag som man kun kan beklage. Det man kan undre sig over - og som jeg tit har diskuteret med Ki -  er hvorfor Bryllupsklar ikke er fulgt med - men det kommer måske :)             

0