Monica

Nyforlovet og tanker om et lille bryllup

4 posts in this topic

Hej alle sammen! Jeg er så heldig at min skønne kæreste har friet til mig <3

Vi ønsker et lille bryllup med de allernærmeste 10-15 pers. 

Jeg har nu altid drømt om den fine hvide brudekjole, og et eller andet sted at blive ført op af min far. Men jeg mangler idéer til, hvordan vielsen kan foregå, samt hvad man kan gøre efterfølgende. Det behøver ikke være fint og fornemt, men jeg har det lidt stramt med at blive viet på rådhuset fordi jeg føler det er "hurtigt overstået" :) Så nogen idéer til en lille, intim, hyggelig og romantisk bryllupsdag? 

0

Annonce ♥

Hvis penge er underordnet ville jeg klart slæbe de nærmeste med på en virkelig flot og fed restaurent. Det gjorde min mor, vi var ude ved en restaurent der lå med udsigt over lillebælt og få alt det vin og øl vi ville, og mega god mad. vi var 11 mennesker.

Vores egen plan var engang at holde en reception med alle der ville komme, og så invitere nærmeste ud på god mad. Men vi knækkede sgu lidt på den idé og ville pludselig have det store forsamlingshus bryllup :)

0

I kunne fx holde et lille intimt have bryllup, hvor en fra rådhuset kommer ud til jer og vier jer i lige de omgivelser i gerne vil have. Så kan I jo selv tage et rigtig fint "alter" og en gang/rød løber deroptil, så din far kunne føre dig op. 

På denne måde bliver I viet og holder festen samme sted, så det hele bare er intimt, hyggeligt og afslappet. Man behøver skam ikke en kirke for at blive ført op af sin far. Og du kan sagtens have en fin hvid brugekjole på (måske prinsessekjole med 20 lag tyl ikke passer super godt til en have bryllup) og være en rigtig brud :) 

0

Det kommer som andre er inde på an på budget, og også om hvornår på året.

Er det f.eks om sommeren til et lille budget, kan man holde havebryllup, hvor man ligger en masse tæpper og puder ud på græsset, man kan servere en stor brunchbuffet hvor folk bare går op og tager mad når de er sultne. Med tyl hængende ned fra træerne skabes nogle intime rum, og havespil søger for underholdning.

Hvis budgettet er større og det eksempelvis er om vinteren, kunne I kontakte en kro en en deal med aftensmad, overnatning og morgenmad for jer og jeres gæster.

Jeg syntes du skulle gå ind på hjemmesiden Pinterest og surfe lidt omkring og få noget billedinspiration, så du/I er lidt mere sikre på hvad I godt kunne tænke jer overordnet, så skal vi nok komme med mere specifikke ideer til jer  :loveboard:

0

Annonce ♥