Booster

HJÆLP! Bryllup i udlandet!

10 indlæg i dette emne

Kære alle, 

Vi er et par, der drømmer om at blive gift med hinanden i Italien. Årsagen til, at vi netop lige vælger Italien er, at vi har forelsket os i ALT hvad Italien har at byde på. Det er lige i vores ånd!! MEN! Vi kan ikke italiensk! Vi er ikke til det traditionelle bryllup med kirke, fest og farvel. 
Vi drømmer om et weekendbryllup med overnatning, hvor  vi kan hygge med gæsterne om fredagen ved poolen, helt afslappet, fælles klargøring af borde, pynt osv., gæsterne møder hinanden og er endnu mere klar til at give slip til selve festen. Dagen efter skal vi giftes (kun symbolsk ceremoni) i en smuk kirke, udenfor eller i en gammel ruin - det har absolut ingen betydning, bare det er smukt og sydlandsk. Vi kan godt lide tanken om at holde bryllup under åben himmel med en masse lys. Vi behøver ikke store blomsterdekorationer, hvide stive duge og hvad der nu kan gøre noget meget formelt. Helst så nede på jorden som muligt, men "luksus". 
Vi har dog været i kontakt med flere weddingplannere i Italien, som alle vil have 100.000 kr. + for lokation og mad. Puha... Jeg synes det lyder meget dyrt! Specielt når lokationerne ligner airbnb-boliger, hvor der er stålsenge, og gæsterne skal sove på sovesofaer i et minikøkken med brune fliser. (Vi har faktisk overvejet airbnb, og har fundet utrolig flotte steder, men vi tør simpelthen ikke at løbe risikoen for, at værten aflyser kort forinden). 
Det skal lige nævnes, at vi ikke har noget imod at bruge 110.000 kr på vores drømmebryllup, hvis så bare lokationen er god :)

Har I erfaring med udenlandsk bryllup, hvor I ikke kunne sproget? Hvad gjorde I? Hvad kom I af med for det i sidste ende? Og er der nogen der har kendskab til et lækkert sted i Italien? 
Vi er nået dertil, hvor vi er lidt fortvivlede, og langsomt ser vores drøm forsvinde. :-(

Redigeret af Booster
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaringer, men kunne huske at have læst om nogle bryllupper, så jeg har bare lige to link til dig, måske der er noget I kan bruge på et af dem :)

 

http://www.acouple.dk/2017/08/13/steffen-line/

 

http://josephine.helbrandt.dk/her-skal-vi-fejre-vores-bryllup-mine-bed-34637889

 

Og rigtig meget tillykke! Jeg håber I får opfyldt jeres drøm, jeg synes det lyder som et skønt bryllup! 

 

Mvh. Lis

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, little miss phoenix said:

Jeg har ingen erfaringer, men kunne huske at have læst om nogle bryllupper, så jeg har bare lige to link til dig, måske der er noget I kan bruge på et af dem :)

 

http://www.acouple.dk/2017/08/13/steffen-line/

 

http://josephine.helbrandt.dk/her-skal-vi-fejre-vores-bryllup-mine-bed-34637889

 

Og rigtig meget tillykke! Jeg håber I får opfyldt jeres drøm, jeg synes det lyder som et skønt bryllup! 

 

Mvh. Lis

Hvor er du bare sød!! Tusinde tak!!❤️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Ki Schou said:

Hvor mange personer omfatter de 100.000 kr?

 

Synes det lyder skønt, jeg er selv vild med Italien og ville elske at blive inviteret til sådan et bryllup <3

Dejligt at høre :-) min familie har dog været knap så begejstret... men det må de selv om :-)

vi inviterer 40 mennesker :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er de 100.000 incl. overnatning til jer alle eller er det udelukkende for festen? Hvis det kun er for festen, så er det jo ganske høj kuvertpris, nu skriver du lokation og mad, men jeg går ud fra, at drikkevarer også ville være inkluderet i den pris? Men stadig så er det en kuvertpris på omkring 2400 kr. og det jeg sikker på, at I kan få billigere selvom bryllupsplanlæggeren også skal have løn for sit arbejde.

 

Hvis det er for hele festen incl overnatning til alle og løn til planlæggeren, så synes jeg ikke det er urimeligt, selvfølgelig afhængig af kvaliteten på det, som I får.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej, 

 

Skønt med bryllup i Italien :-) 

 

Du skal være hjertelig velkommen til at skrive til mig på heidi@twohearts.dk 

 

Jeg samarbejder med en bryllupsplanlægger i Italien og vil gerne høre hende om hun kan hjælpe. Rent faktisk har der lige været en inspirationstur til forskellige venues i Italien. Ærgeligt vi ikke fik talt sammen inden, så kunne I have været med. 

 

De bedste hilsener, 

 

Heidi Noer-Hvarre/TwoHearts 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Ki Schou said:

Er de 100.000 incl. overnatning til jer alle eller er det udelukkende for festen? Hvis det kun er for festen, så er det jo ganske høj kuvertpris, nu skriver du lokation og mad, men jeg går ud fra, at drikkevarer også ville være inkluderet i den pris? Men stadig så er det en kuvertpris på omkring 2400 kr. og det jeg sikker på, at I kan få billigere selvom bryllupsplanlæggeren også skal have løn for sit arbejde.

 

Hvis det er for hele festen incl overnatning til alle og løn til planlæggeren, så synes jeg ikke det er urimeligt, selvfølgelig afhængig af kvaliteten på det, som I får.

De 110.000kr vi vil give er inklusiv alt! Mad, stedet, overnatning, blomster, pynt - alt!

jeg synes derfor det lyder ret dyrt for bryllup i Italien, hvor stedet ligner et billigt Airbnb anneks. :-( 

men måske er det bare 150.000kr og derover vi skal betale, hvis vi ikke vil have vores gæster sovende i sovesale, på sovesofaer eller i jernsenge :-/

 

Vi har ikke lyst til at bruge mere end maksimalt 110.000kr for hele vores bryllup, alt inklusiv :-/

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm - nu kan jeg se, at Heidi har svaret dig, hun er planlægger i Danmark og rigtig sød. Det skader jo ikke at få et tilbud fra andre og se, hvad de kan gøre for jer. Jeg synes ikke, at I umiddelbart skal takke ja til det første forslag, særligt ikke når jeg kan læse mellem linierne, at I ikke er super tilfredse med set-up'et, jeg tror ikke I behøver komme op på 150.000 for 40 personer - Italien eller ej.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer