Mikkefine2

Brud for anden gang❣️

5 posts in this topic

Hej! Jeg er ny her i forummet, men skal giftes for 2 gang i 2020, glæder mig sindssygt, glæder mig mere end jeg gjorde til mit første bryllup. 

Min kæreste og jeg har kendt hinanden i 22 år men jeg har aldrig ville være kæreste med ham, men han har rendt efter mig i alle 22 år.

Vi mødtes så igen her i sommer, og siden har det gået stærkt, vi er flyttet sammen og får ring på her d 23/12-18 ( da den bliver special lavet ).

Er igang med kjole hos min syerske da den også bliver syet efter mit ønske, kirken og præsten og næsten lokalet er på plads. 

Har lige min datters konfirmation til maj næste år, efter der står den udelukkende på bryllup og forberedelser osv. 

Er der andre der er 2 gangs brud herinde, hvis der er, hvad er forskellen fra første gang og nu?

mvh

Mikkefine2

0

Annonce ♥

Min erfaring fra mange bryllupsfester hvor det har været 2. (eller 3....) gang for gom eller brud siger mig at der ikke er nogen forskel :) Forstået på den måde at der vil være nogle som siger "at denne gang skal den bare have alt hvad den kan trække" og andre er mere "afslappede"  og vil bare holde det helt nede på jorden. Dette handler mere om hvem man er som person og forskelligheder, som det er tilfældet for bryllup og bryllupsfester generelt.  

Det er sket ikke bare få gange at vi er blevet kontaktet af brude (eller gomme) vi har spillet bryllup for før som skulle giftes for 2. gang (med en ny partner). Der har vi altid spurgt dem om det virkelig var det de ønskede. Ud fra en formodning om at man som 2. gangs brud eller gom måske godt ville noget helt andet, som distancerede sig fra første gang. I det ene tilfælde var der tale om en pige/mangeårig bruger herindefra som var ret tæt på os, da hun havde været gift med en af vores DJs (som faktisk kom ind hos os via kontakten til hende). Han valgte så ikke at behandle hende (og os) særligt pænt med det resultat at forbindelsen blev kappet fra begge sider. Hun og hendes "nye" partner var så ikke et øjeblik i tvivl om at det var mig der skulle spille til deres bryllup og jeg tog også med til selve vielsen. Naturligvis kan det ikke sammenlignes med hvad det var for hende/dem men for mig var det en stor og speciel oplevelse fordi jeg vidste hvad hun havde været igennem og samtidig vidste at hendes nye partner var/er indbegrebet af tryghed og stabilitet. Men derudover var det ikke anderledes end hvis det havde været første gang for begge parter.       

0

Hej Mikkefine. Tillykke med det forestående bryllup, og tillykke til din kæreste, som endelig har "fået" dig <3 Dejlig historie, som egentlig er ret lig min egen :)
Min erfaring som flergangs-brud (flere end 2) er, at der er masser af fordele ved at have prøvet det før. Du ved måske nu, hvad der ikke fungerede ved 1.bryllup (hvis der var noget). Man kan bruge mange af sine erfaringer og viden. Nu ved jeg ikke hvor længe siden du blev gift sidst, men tendenser skifter hele tiden. Så chancen er vel lille for at samme slags kjole, musik, lokale, pynt, osv er i samme stil. Jeg blev gift sidst for 3 år siden (vi flyttede fra hinanden 2 mdr efter og skilt 8 mdr efter). Og "genbrug" er et no-go her hos os :lol: Jeg er sikker på, du får en skøn dag, når du kommer så langt. Viva l'amour 

0

Hej

Jeg skal giftes for anden gang her til Juni. Jeg tager den ret afslappet og er evigt taknemmelig over, at jeg ikke føler, jeg SKAL have en hvid kjole på og myggenet over hovedet:floejt: ej fred med det, jer der holder jer til traditionerne:thumbsupsmileyanim: Jeg synes, dette bryllup handler mere om ægteskabet end festen og jeg glæder mig egentlig aller mest til at synliggøre min kærlighed til min mand, fremfor at gå ned af altergangen med min far, i det helt store dress. Vi har inviteret dem, vi gider se og ikke hele den store pukkeltryggede, som jeg gjorde med min eksmand dengang. Generelt synes jeg, at det er meget mere OS denne gang. 

Sidst vil jeg sige..... gør hvad I har lyst til.

Mvh. Irene

1

Annonce ♥

Til juni er det min tur for anden gang! <3 første gang var for 13 år siden og jeg blev skilt for 9 år siden. Det jeg tager aller mest med til denne gang er at jeg skal huske at nyde det! :) Jeg kan ærligt talt kun huske små brudstykker fra mit sidste bryllup som var meget traditionelt suppe-steg og is på en kro med en gammel klaverbasker i hjørnet. -HAHA- 

Denne gang har jeg sat mig for at nyde hele processen fra forberedelserne til dagene efter, vi holder det hele i VORES ånd og med de mennesker der BETYDER noget i vores liv, og blæser på hvad andre mener man “bør” og “skal”!:thumbsupsmileyanim:

0