Lobar

vægttab 2019

13 indlæg i dette emne

Inspireret af en anden tråd, så starter jeg denne her op og håber I vil være med :)

Jeg skal giftes den 24/08/19.

Vejer pt 83 kg og vil gerne nå ned på 70 kg.

Jeg fødte en dreng i marts, hvor jeg lå på 100 kg.

 

Jeg tænker at opdatere hver søndag med den forgående uges vægttab.

 

håber I vil være med til at deltage, så vi kan støtte hinanden og bakke hinanden op

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløjsa kommende brude :)

Faldt helt tilfældig over tråden her.

Er i samme båd, skal giftes 24.8.19.

Er ligeledes i fuld sving med et vægttab :thumbsupsmileyanim: startede 19.11. Og har smidt de første 9 kg... Yeah..  :)

Målet er dog at få kastet yderligere min. 15 kg af mig inden 24.8.

Var  ude at prøve kjole i tirsdags, ville egentligt gerne have tabt mig mere inden, men det er jo nu der er udsalg :cheerleader3:Sørme om ikke også jeg fandt min drømmekjole :thumbsupsmileyanim: og kan kun sige at det gav vægttabs motivationen et boost:lol:

Nå men jeg vil da super gerne følge med i dine ugentlige opdateringer og hepper på dig/ jer andre der måtte have samme projekt igang.

 

 

Redigeret af Lk2b
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg faldt desværre i, og vejer idag 84,4 kg

Men vi er nu startet med at lave madplan, således der ikke bliver handlet så tit og alt det lækre usunde havner i min kurv fordi jeg ellers handler når jeg er sulten.

Men op på hesten igen.

Jeg skal prøve kjoler på lørdag, og må desværre indse jeg ikke når at komme ned i en str 42 på en uge hehe, men nu er det igang igen, og jeg er startet i Urban Gym. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!
Jeg skal giftes d. 12/12-2020, og selvom jeg er en kraftig kvinde, har jeg ikke planer om at tabe mig. Jeg kan lide mine deller og min kommende mand må tage mig, som jeg er - og det har han bare at gøre :wink: Jeg tænker heller ikke, at jeg skal være klassisk hvid brud, så jeg finder mig bare en ny lækker plus size kjole at blive gift i i stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan se det er en gammel tråd, så trådstarter er blevet gift.

 

Det med at tabe sig inden et bryllup handler vel knap så meget om ''han'' vil have en som man er (det vil han jo, for brylluppet er jo planlagt :thumbsupsmileyanim:), men mere om at man gerne vil ses fra sin allerpæneste side på sin bryllupsdag.

Jeg er også en stor størrelse, men jeg har nu heller ikke tænkt mig at tabe mig specielt til brylluppet, der er rigeligt at tænke på i forevejen - men for nogen er det en ekstra motivationsfaktor...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej jeg skal giftes til December i 2020, og jeg vejer lige pt. 85 kg. Og det er altså når jeg vejer mig selv om morgnen efter et toilet besøg. Jeg har virkelig haft svært ved at tabe mig, og jeg spiser nærmest ingenting. Der er nogle dage hvor jeg spiser morgenmad fx. det kan være 2 rugbrødsmadder og det ville typisk holde mig mæt i over 6 timer. Lige indtil jeg indser at jeg ikke har spist i 6 timer også bliver jeg sulten igen. Men problemet er bare at jeg ville gerne smide 20 kg væk indtil December 2020. Men jeg føler bare at jeg tager på af at bare drikke vand og det frustrere mig virkelig meget. Min kæreste har prøvet at motiver mig til at træne, og dyrke cardio men så snart vi begynder at træne den første uge 1-2 gange så stopper vi igen fordi at jeg ikke orker det eller har motivation. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg ville rigtig gerne smide 20 kg væk så jeg vejer 65 til min bryllupsdag jeg ville gøre det for min egen skyld og for hans fordi han træner så meget og han har så meget disciplin i modsætning til mig der er doven og ikk rigtig orker at gå op i fitten.

 

Hvad ville i anbefale at jeg skal gøre? Jeg har 1 år til at tabe mig 20 kg er det muligt? HJÆLP 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Cecilie

Jeg går ud fra de 65 kg er din idealvægt. Og de sidste kg inden idealvægten er altid de sværeste at komme af med. Og du skal være opmærksom på at nogle beregninger af idealvægt ligger MEGET lavt! 

Jeg er ikke ekspert fra andet end mit eget vægttab, så måske passer mine råd ikke til dig, men nu kommer en meget lang tråd så er du advaret :floejt:

 

Jeg har i mit 48-årige liv været på EEN Slankekur, hvor jeg tabte 30 kg på et år og derefter gik det i stå - de sidste 10 kg ville ikke med. Jeg holdt vægten i et lille års tid inden jeg flyttede sammen med min nuværende forlovede og hans børn, hvor familemaden ikke gik op med min idealmad og jeg begyndte at tage på igen. Da der ikke længere skulle tages hensyn til grøntsagsforskrækkede teenagere kunne jeg igen tabe mig støt og roligt uden at være på kur, indtil jeg for et års tid siden udviklede massive allergier der bl.a. dækker ca halvdelen af grøntsagshylden i supermakedet, så nu tager jeg lige så stille på igen.

 

Hvis man indtager færre kalorier end man forbruger så taber man sig. Hvis man indtager flere kalorier end man bruger så tager man på.

Det er det ALLE slankekure handler om. Forskellen ligger i hvordan hver enkelt opnår det. Og der er du nødt til at finde det der fungere for dig - jeg kan kun fortælle dig hvad der virker for mig.

 

Det der har virket for mig er GRØNTSAGER.

Jeg elsker grøntsager i alle afskygninger, så det at spise mange grøntsager er ikke en straf eller et afsavn for mig. Så jeg har spist rigtig meget protein og masser af grøntsager og undgået (ikke fanatisk) kulhydrater. Dvs begrænsede mængder af brød, ris, pasta og kartofler. Både frokost og aftensmad bestod for det meste af kød og grøntsager, mens morgenmad var skyr m nødder og mandler eller rugknækbrød m kødpålæg. Altså protein til alle måltider.

Man anbefales at spise 600g grønt om dagen. Jeg fik anbefalet at gå over til 900 g om dagen. De første 14 dage vejede jeg faktisk mine grøntsager indtil jeg havde en fornemmelse for hvor meget det var. Og 900g ER meget, der skal spises grøntsager til alle måltider og gerne en halv peberfrugt, agurkestænger eller et stykke frugt til mellemmåltid. Jeg følte jeg spiste og spiste og spiste. Men det gjorde jo at der ikke var plads til alt det andet. Altså var jeg så koncentreret om at nå at spise alle mine grøntsager i stedet for at undgå forbudte fødevarer - og det er altså nemmere at have focus på at gøre noget i stedet for at undgå noget.

 

Med hensyn til at undgå de kalorietunge ting, så besluttede jeg at alting skulle være tilladt under forudsætning af at jeg HVER GANG skulle mærke efter om jeg havde behov for det. Dvs hvis jeg blev budt et stykke kage så mærkede jeg efter om jeg ville sidde og fortryde hvis jeg sagde nej tak - ville det ''gøre ondt'' ikke at få det? Det er noget der kræver en del øvelse og i starten kræver det koncentration og selvdisciplin, men efter et stykke tid kommer det næsten automatisk. Det reducere en masse kalorier som man ikke lige tænker over.

 

Drikkevarer med sukker eller alkohol giver VOLDSOMT mange kalorier, det gælder sodavand, saft, juice, kakao, øl vin osv. 

 

Da jeg tabte 30kg på et år trænnede jeg slet ikke!

Prøv at Google hvor længe du skal træne for at brænde kalorierne i en snickers el.lign. man kan hurtigt spise noget der skal evigheders trænning til at opveje. Det er klart nemmere at skære ned på kalorieindtaget end skrue op for forbrændingen ved at træne.

Og jeg synes at høre at din motivation for at træne ikke er så stor, så drop den dårlige samvittighed over ikke at træne nok og kik på din kost. Det er ikke hvor meget du spiser, men hvad. Du tager altså ikke på af at drikke vand, men måske skjuler der sig nogle kalorieindtag et eller andet sted du slet ikke tænker over.

Hvis du ikke har trænnet og så begynder på det, så vil du typisk heller ikke tabe dig, for i takt med at du forbrænder fedt så opbygger du muskler. Derfor kan det være en ide at måle dig om livet og lårene og følge dit fremskridt den vej i stedet for på vægten. At se sine fremskridt er den bedste motivationsfaktor der findes.

Nu vil jeg jo ikke afvise at det er godt at træne, for man får en flottere krop af at træne mens man taber sig og hvis ikke man træner kan man risikere at tabe muskelmasse sammen med fedtet. Men en gå eller cykeltur er altså også trænning...

Og når du synes din kæreste er mere standhaftig med sin trænning, så kan han jo være en af dem der får et hormonelt kick af at træne mens du måske er en af dem, som jeg selv, aldrig kommer til at nyde at træne (jeg har nu gået til noget genoptræning 3gange om ugen i  halvandet år og jeg hader det lige så meget som i starten).

 

Der findes mange slankekure og jeg vil tro de alle virker - hvis man holder dem. Og det er lige netop det der er kunsten; at finde den der passer lige netop til dit temperament så man ikke falder fra i utide. Jeg sammensatte min egen kur, men måske passer det bedre til dig at følge en med en meget tilrettelagt kostplan? Tænk dig om og vurder om der er en slankekur der passer til dit temperament. Hvis du skal ''på kur'' et helt år, så skal det jo være den du har nemmest ved at holde.

Og husk så, at fordi man holder pause på sin kur en dag (f.eks. fordi man tager til julefrokost eller fødselsdag) så har man ikke ødelagt det hele. Næste dag skal du jo ikke starte forfra, men bare fortsætte. Så længe man ikke gør det for tit er det ingen problem. Jeg spiste McD ca en gang om ugen da jeg tabte mig 30kg på et år.

Og iflg nogen skulle det faktisk også være godt for kroppen. Teorien er at hvis man for længe får for få kalorier så tror kroppen at der er fare for hungersnød og så holder den mere fast på det fedt den har og lagre hurtigere det fedt der bliver tilgængeligt. Når der kommer overflod af mad ind imellem så modvirker man det.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg ved i hvert fald at hvis du kan gøre det uden at få dårlig samvittighed så er det godt for moralen.

 

Håber du kan bruge den lange smøre til noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen Frigga, jeg har først set nu at du har svaret på min kommentar. Og når det er sagt så skal du have mange tusinde tak for den lange smøre den har helt klart været en øjenåbner for mit eget vedkommende. Jeg prøver og undersøge og eksperimentere med min egen krop og se hvad der fungere bedst for mig. Jeg kender nemlig ikke min krop 100% endnu, men nu er det fandme på tide at lære den at kende, så jeg kan begynde med at tabe mig. Endnu engang takker jeg for din tid og din energi!

 

Hilsen, 

 

Cecilie :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt at læse der er andre der går igennem det samme som mig:cheerleader3:

Jeg blev faktisk gift i august sidste år, og ville bare lige komme med en lille anbefaling. Jeg nåede faktisk at tabe mig det som jeg skulle (15 kg...) Det tog mig 6 måneder, og masser af blod sved og tåre! Min dengang kommende mand var ikke som sådan på kur, men da det er mig der står for maden derhjemme, så tabte han sig i al hemmelighed også fem kilo uden vi havde opdaget det. Derfor var det lidt stressende at opdage at hans bukser sad ufatteligt løst en uge før bryllupet... Det var derfor mere held end forstand at jeg fik fat i en skrædder der var tilknyttet https://valbyvaskogrens.dk/ som i løbet af to dage fik lagt hans bukser ind for en billig penge. Så husk at kigge efter jeres mænd derude så i ikke ender i samme situation som mig.:lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 11.12.2019 at 3:19 PM, Cecilie Hansen said:

Hej igen Frigga, jeg har først set nu at du har svaret på min kommentar. Og når det er sagt så skal du have mange tusinde tak for den lange smøre den har helt klart været en øjenåbner for mit eget vedkommende. Jeg prøver og undersøge og eksperimentere med min egen krop og se hvad der fungere bedst for mig. Jeg kender nemlig ikke min krop 100% endnu, men nu er det fandme på tide at lære den at kende, så jeg kan begynde med at tabe mig. Endnu engang takker jeg for din tid og din energi!

 

Hilsen, 

 

Cecilie :) 

 

Hov Cecilie, jeg kom i tanke om et trick jeg fik fra et foredrag på et tidspunkt, som jeg brugte i en lidt tillempet form.

Man beslutter hvor meget man vil tabe sig. Og så tager man en kalender og skriver det man vejer nu ved denne måned og så trækker man et kg fra for hver måned fremover til man er nede på det man gerne vil ramme.

Så vejer man sig hver dag og hvis man vejer mere end der står i kalederen så tager man en fastedag.

Nu er et kg om måneden ikke nok hvis du skal tabe 20 kg på et år, men jeg gjorde det sådan at jeg skrev ned en gang om måneden hvad jeg vejede og trak så et kg fra til den næste måned. På den måde bliver de større fremskridt indregnet og alt over 1kg om måneden er stadig en succes. For det er forskelligt hvor meget man taber sig selvom man synes man gør som man skal. Jeg svingede imellem at tabe alt fra 1-5kg om måneden det år.

Med hensyn til at veje sig hver morgen, så skal man lige holde hovedet koldt, for man svinger omkring et kg hen over en måned i takt med sin cyklus. De første par måneder kan det ikke bruges til så meget, men efter et stykke tid kan man godt vurdere om man rent faktisk spiste for meget igår - hvilket igen kan give et prej om hvad man gør som man skal passe ekstra på med. Og det kunne motivere mig til lige at være lidt ekstra obs på hvad jeg spiste. Og egentlig var det kun de dage hvor jeg var ved at falde lidt bagud at jeg følte at jeg var på kur.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer