Hensemutte

SKal holde bryllupstale - HJÆÆÆLP

3 indlæg i dette emne

Hej Tøser,

Jeg er lidt på bar bund her, og håber i kan hjælpe mig. Min søster skal giftes til august - jaja jeg ved at jeg er tidligt ude, men jeg vil selvfølgelig gerne holde en sød og hyggelig tale for hende og gommen. Hvor skal jeg starte? Nu har jeg siddet og prøvet at komme op med nogle ideer, men har efterhånden stirret mig blind. Ved simpelthen ikke hvad der bør komme med i sådan en bryllupstale? Og jeg ved slet ikke hvor lang tid den bør være?
Jeg har forsøgt at finde et par sjove ordsprog eller citater men synes det er begrænset hvor meget af dem der er bryllups relevante - Så hvis I kender til et par søde citater, må i også meget gerne sige til:thumbsupsmileyanim:

Jeg vil blive frygteligt glad, hvis I kan hjælpe mig med nogle tips og tricks. Føler mig godt lidt på dybt vand her!:td::floejt:

God dag:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg godt nok lige udenfor nummer hvad angår "tøser", men vil svare alligevel.

Jeg vil foreslå at du kigger tilbage på jeres tid sammen som søstre og hvordan din søster præsenterede hendes kommende mand for dig. Derudover, så kom med nogle gode råd til ham, omkring nogle vaner din søster måske har, som han skal "advares" imod.

Rent tidsmæssigt bestemmer du selv hvor længe du vil tale. Der er ikke noget bestemt antal minutter man skal tale - du kan jo også bare rejse dig og udbringe en skål for parret.

0

Del dette indlæg

Er også "lidt udenfor nummer" her men har dog hørt rigtig mange og rigtig mange gode bryllupstaler gennem årene :) 

Jeg vil foreslå dig at du laver en brainstorm over hvad du - ikke nødvendigvis vil - men kan have med i talen. Tag gerne udgangspunkt i nogle konkrete oplevelser/hændelser fra jeres barndom/opvækst eller "vaner" som det bliver sagt ovenfor. Det er med til at give talen mere kolorit så det ikke bare bliver ord :)

Om talen så skal være meget følelsesladet, mere humoristisk eller en kombination er næsten op til dig selv og der er det vigtigt at du er dig selv. Hvad længden angår så er der en god regel som siger at en tale ikke bør vare meget mere end 10 minutter medmindre man er ude i noget diasshow o.l. Ellers taber man nemt folk på gulvet og det bliver nemt noget med at man taler uden egentligt manus/en tråd og det bemærker folk :). Der er desværre nogle talere som har svært ved at begrænse sig selv og sige "nok er nok" men gudskelov er det ligesom at det er blevet noget bedre de senere år :)      

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥