CaKi

Andre der har tilføjet ekstra lækkerheder på kjolen?

8 indlæg i dette emne

Jeg købte en lårkort, hvid, blondekjole hos Nelly til 65 kr nedsat fra 379,-. Og så købte jeg noget blødt tyl i ikea til 29 kr. Jeg har trukket dobbelt-lagt elastik/sytråd igennem tyllet så det får den der strut-effekt. Det syr jeg fast på det nederste af kjolen (i hånden), så kjolen får havfruefigur.
Jeg er uddannet kontorassistent, og er SLET ikke syerske, men synes selv at mit valg ser super prof ud!! GP
Er der andre der har gjort det samme og med succes?? Jeg synes jeg har ledt nettet tyndt for at se om andre har haft startet på samme projekt - Har dog ikke fundet noget der minder om mit projekt :)
Jeg skal nok lægge et billede af det færdige resultat op så snart jeg nærmer mig.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status: Jeg har kun riet mit første prøve-skørt fast på kjolen. Det var blot for at se om det kunne fungere. Jeg har siden hen taget skørtet af kjolen igen og lavet endnu fyldigt skørt, som så skal "attach'es" på kjolen igen. Vel at mærke med elastiktråd, så der er plads til mine lår:floejt:

20190115_193859.jpg

20190115_193839.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jah, jeg tænker at en opdatering er på sin plads. Jeg har ombestemt mig. Når vi er på rådhuset i år, skal kjolen bare være som den er (kort) Og så tilføjer jeg først det store brus af et skørt til næste år når vi holder festen :)  Meeeeeen jeg har altså tilføjet nogle "diamanter" på "ærmerne". Og så har jeg selv lavet et bælte på en tynd satinsnor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg droppede det bløde tyl fra IKEA (dét der kostede 29 kr). Og byttede det ud med et skørt fra Buch til 449 kr. Og så har jeg fundet ud af hvor langt nede på kjolen skørtet skal sidde. På billedet har jeg blot lige sat det uden at sy det på.
Til min store skræk fandt jeg ud af, at selve kjolen/stoffet var gennemsigtig, så jeg købte en kjole mere af samme slags (stadig kun til de 65 kr). Fjernede blonderne og ærmer fra ekstrakjolen, så den kun bestod af en tubekjole. Fæstnede den på indersiden af den rigtige kjole. Blonderne/blomsterne fra ekstrakjolen har jeg klippet af og klistret på skørtet hist og her med tekstillim (kan ikke huske hvad den kostede med nok omkring 30-40 kr) i Panduro hobby. Herefter har jeg købt nogle gennemsigtige paillietter fra stof 2000, til ca.30 kr, som jeg også har limet med tekstillim rundt omkring på kjolen, så den glimter lidt i lyset. Skal nok lægge det færdige resultat op.
Skal lige huske at nævne, at det jo er et rådhusbryllup, som kun varer 10 min. Og bagefter skal vi spise frokost med forældre derhjemme. Så det er ikke et skrud af en kjole, jeg skal bruge i denne omgang :lol:

20190503_191154.jpg

Redigeret af CaKi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så indtil videre har jeg kun brugt 684 kr på kjolen.
Jeg havde noget satinbånd i forvejen, og noget simili/diamant-halløj i forvejen. det bruger jeg som "bælte"

Redigeret af CaKi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer