Malene91

Unge medhjælpere - løn mm

7 indlæg i dette emne

Vi vil gerne hyre nogle folk/unge mennesker til vores bryllup.
Men er i tvivl om hvor mange vi bør have, alder og løn osv.
tænker vi skal bruge nogen til og stå for og lave maden (evt helstegt rådyr og buffet), anretning, påfyldning, afrydning, rengøring, opvask og muligvis bar.
og nogen til og rydde op og gøre rent dagen efter i forsamlingshus.

Men
hvor mange syntes I?
alder på dem?
løn de skal have?
og hvad mere skal vi tænke på?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Antal kommer an på antal

gæster :) men jeg vil anbefale at have en voksen og erfaren med til at lede og fordele :)

prisen ligger på 100-125kr i timen :) 

Alderen er meget afhængig af modenhed og dermed overblik, jeg har kun erfaring med 16+ :) og det med en voksen til det overordnede ansvar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En der har stor erfaring indenfor servering til den slags og som kan sætte skub i de unge :) Dem jeg har brugt igennem tiden har været 35+ og er nu blevet noget ældre ;) Løn hmm tænker 150,- 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilslutter mig ovenstående. Det er ekstremt vigtigt at der er en som er tovholder på det og har erfaringen til det. Om vedkommende er 30, 60 eller.... er ikke så afgørende. Det er erfaringen der er afgørende. Tænker 2-3 personer - nok 3 - men nu siger du lave maden :) Gætter på at de blot skal anrette den m.v. Ellers er det noget helt andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skriver du "evt helstegt rådyr" og mine erfaringer er at hvis man vil servere helstegt noget som helst til bryllup, så skal det være nogen med erfaring for den slags der står for det. Og det gælder både stegning og udskæring. 

Det samme gælder hvis maden skal laves fra bunden på dagen. Og I så fald ville jeg aftale med kokken hvor mange hjælpere der skal til. 

Hvor meget arbejde der f.eks.  er i at ryde af og vaske op afhænger jo af opvaskefaciliteterne. Der er forskel på om man kan smide det på en vogn og køre det hen til opvaskemaskinen, eller stakkene skal bæres ned i kælderen. Der er også forskel på om det er en industriopvaskemaskine med god bordplads, eller det er en alm opvaskemaskine i et hjørne og der skal skylles af først (jo, sådan er det i vores lokale forsamlingshus, hvilket er årsagen til at det slet ikke er i mine overvejelser). 

Med hensyn til løn er jeg enig i de 100-125 kr/t til unge/uerfarne men en kogekone tror jeg ikke jeg kan skaffe for under 200kr/t. 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer