DenGlade

Lige blevet forlovet! Men hvilket efternavn?

4 posts in this topic

hej alle:)

vi er lige blevet forlovede, og er selvfølgelig vildt glade og spændte! Vi har netop fundet stedet til brylluppet og kan nu gå igang med flere detaljer. Men i den forbindelse, er vi også i tvivl om, hvad vi skal hedde til efternavn. Vi håber meget, i kan hjælpe med jeres mening, da vi ikke føler, vi kan spørge vores venner og familie og få et neutralt svar:)! Det vigtigste for os er nemlig, det lyder godt og har begge vores navne med.

Valgmulighederne er:

Dinesen-Fischer / Fischer-Dinesen

Tusind tak for jeres hjælp, vi håber at høre nogens mening og sætter meget pris på det:)!

0

Annonce ♥

Umiddelbart ville jeg sige Ficher-Dinesen, men der kan være fornavne hvor det modsatte ville lyde bedre .

Generelt ville jeg vist altud sætte sen-nanet tilsidst. 

(Der sker ikke meget herinde for tiden. Der jeg har opdaget mest akrivitet er på facebook i gruppen "bryllup - jeg skal giftes,  bryllup.dk", men der har man selvfølgelig ikke mulighed for at være anonym) 

0

Tillykke med forlovelsen og velkommen til Bryllupsklar :) 

Ficher-Dinesen er nemmest at sige, det falder mest naturligt synes jeg 

0

Hej og mange gange tillykke! Det er en spændende tid i går imøde :)

Jeg ville helt klart se på hvordan det nye efternavn matcher bedst med jeres fornavne. Det kan være irriterende for udtalelsen, hvis fornavnet ender på samme konsonant som efternavnet. Jeg tænker på eksempler som Lars Sørensen, Berit Truelsen....you name it.

Det kan godt være min holdning er lidt nørdet, men dette er et vigtigt argument for mig ;)

Venlig hilsen,

Clara

0

Annonce ♥