Glynggaard

Han har ekskonens efternavn

7 indlæg i dette emne

Jeg skriver her inde, da min kæreste og jeg sidder i en lille klemme.

Vi har snakket lidt frem og tilbage om efternavne, men kan ikke helt blive enige.

Sagen er den, at han har været gift før, og de valgte kun at bruge hendes mellemnavn. Så de (og ungerne) hedder alle 4 "Toft". 

Min kæreste har ikke meget kontakt til sin familie, og vil ikke gå tilbage til sin mors efternavn da de ikke har talt sammen i 10 år. Hans fars efternavn vil han heller ikke tage, da det oprindeligt faktisk også er hvad ekskonen hedder... 

Jeg har et smukt mellemnavn, som jeg er rigtig glad for, men hedder Jensen til efternavn.

Jeg har altid drømt om at tage min mands navn, men jeg nægter simpelthen at tage ekskonens navn! 

Samtidig vil han også gerne hedde det samme som sine børn. 

Nogen ideer til hvad vi gør her? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når ingen af jer vil tage hinandens navne så er der jo kun et og gøre, og det er at beholde hver sit. Min mand og jeg hedder forskellige efternavne, der var ingen af os der havde lyst til at bytte efternavn, så for os var det helt naturligt bare at beholde sig eget navn, men er jo ikke mindre gift af den årsag :) 

 

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Ki Schou said:

Når ingen af jer vil tage hinandens navne så er der jo kun et og gøre, og det er at beholde hver sit. Min mand og jeg hedder forskellige efternavne, der var ingen af os der havde lyst til at bytte efternavn, så for os var det helt naturligt bare at beholde sig eget navn, men er jo ikke mindre gift af den årsag :) 

 

 

 

 

Jeg vil helt vildt gerne dele navn med ham :) Jeg vil bare ikke ha det navn han har fået fra sin ekskone. 

Han vil gerne tage hele mit navn har han snakket om. Men så braser min lillepigedrøm bare om at skulle ha min mands efternavn. Hvis det giver mening? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå, hvad du mener, men hvis du vil have hans navn, så må du jo affinde dig med, at det også blir ekskonens, for dét er jo hans navn nu. Hvis han ikke er til at rykke i forhold til at han tager sit gamle efternavn tilbage, som du så får, så er der jo ikke nogen oplagt løsning.

 

Jeg ville gå med egne efternavne, når du ikke vil have ekskonens navn, og skulle I en dag få børn sammen, så kan disse få begge jeres navne og på den måde "binde" jer sammen navnemæsssigt :) Vores søn har et mellemnavn som alle mændene i min mands familie bærer og så har han mit efternavn.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil have ekskonens navn! Og jeg ville personligt også have det lidt stramt med at min mand havde sin ekskones efternavn efter jeg var blevet gift med ham.

 

Det giver også rigtig god mening, at du også har det svært med at opgive din drøm om at tage hans navn! Men hvis jeg stod i jeres situation, tror jeg, at jeg ville vælge at I begge tager dit efternavn. Især når han tydeligvis også har den drøm om at dele navn med dig. Det bliver nok svært for dig at skulle “acceptere”, men på den måde kan I få samme navn. Og måske kan du med tiden komme til at se det som ‘jeres’ navn i stedet for bare ‘dit’ som han så også har fået :)

 

Alternativt kan I prøve at lave lidt slægtsforskning og se om der skulle være et godt efternavn i en af familierne. Jeg ved ikke helt hvordan reglerne er med sådan noget, men hvis det er et almindeligt navn må I vel gerne tage det som et helt nyt efternavn.

 

Jeg håber, I finder en god løsning :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et egentligt råd er det ikke,  kun et forslag:

Hvad med, at I deler Petersen og du beholder dit mellemnavn mens ha beholder sit nuværende efternavn som mellemnavn, hvis det var fordi han gerne vil hedde det samme som sine børn. 

Når han nu har beholdt sin exkones navn eftrr skilsmissen er det så fordi det nu også allgevel var hans fars navn. 

Altså har du en drøm om at få hans navn, ja så må du jo tage det navn han kan og vil give dig. Eller vælge at dele dit eftrrnavn - eller hver beholder sit. 

Det kan vi andre jo ikke råde om for det handler helt igennem om jeres fælles mavefornemmelse. 

Men det forslag der er blevet nævnt i at lede efter navn i hans familie der må bruges giver måske nogle nye muligheder. 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer