Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 indlæg i dette emne

Annonce ♥

On 9.6.2021 at 11:20 AM, Frigga said:

 

Tak, ja den er nemlig personlig. Jeg har ind imellem lidt forbehold for planerne om hat og slør og handsker - føler ind imellem at det virker for kostumeagtigt, mens jeg det meste er tiden stadig har de planer. Men kjolen er jeg ALDRIG i tvivl om - den er bare lige MIG. Og den giver mig kavalergang - det tror jeg simpelthen ikke jeg nogensinde har haft en kjole der sad så jeg er "tryg" i det!

Det er god at høre at du er så glad for kjolen 

jeg kan godt forstå at du har tanker om at hat og hansker måske er for kostumneagtigt, det tænkte jeg også noglegange med min kappe og elverkrone. Jeg tænkte at hvis der var et tidspunkt at gå all out, så var det til festen og så måtte nogen synes jeg var fjollet/skør/for meget hvis det var sådan. 

Jeg havde egentligt tænk mig at jeg måske ikke skulle have kappe og krone på særligt længe, men kappen forblev på skuldrene hele dagne da den virkelig fungerede godt med kjolen, og gæsterne insisterede på at kjeg to kronen på igen til billeder, da jeg havde taget den af. 

Til din kjole tænker jeg især at hat+slør ville se rigtig godt ud, og med så gennemført et tema du har, tror jkeg ikke det vil føles kostumeagtigt, men som noget der passer perfekt ind. :thumbsupsmileyanim:

 

Det lyder somom at du har godt styr på de vigtigste ting til brylluppet  "Hvis vi har mad og drikke, så har vi en fest"

Godt at din mand minder dig om det, så ved han også hvad du har brug for at høre.

Jeg forstår virkelig godt at du alligevel føler dig presset, de der små detaljer og sidste projekter kan føles umådeligt vigtige.  

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan da lige få et par af dagens billeder.

Mandens store arbejde med at ryde op og kalke viser sig nu.

Og jeg fik bagt nogle vellykkede kartoffel-pølsebrød.

Og jeg fik hold på skørtet til kjolen, så der nu er den ønskede vidde (håber jeg...)

FB_IMG_1623519645214.jpg

FB_IMG_1623519628413.jpg

FB_IMG_1623519623590.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal nok få mere udførsel beskrivelse den næste tid.

Den korte udgave er her:

 

Jeg var ved at kløjs fuldstændigt i det. Jeg startede med et søvnunderskud pga arbejde. Og i stedet for at indhente det fortabte så kunne jeg ikke sove og det byggede i stedet op så jeg var ved at falde fra hinanden af træthed - stadig uden at kunne sove.

Det hjalp lidt hen imod brylluppet, men intet er endnu blevet indhentet helt.

Kun en brøkdel af mine projekter blev til noget, men fantastiske venner og særligt min brudepige trådte til og fik det til at lykkes.

 

Der var kaos op til og under, men venner kastede sig ud i det og det blev en KANON fest og alle sagde det var så specielt.

 

Vi havde den smukkeste vielse.

Og det lykkedes mig at melde mig ud af kaosset kl 12 lørdag og nyde resten af dagen. Og holdt ud til der kun sad nogle få tilbage omkring bålet lidt over midnat - hvilket er store sager selv når jeg er frisk og udhvilet...

 

Så det vigtigste blev en succes - og er alt besværet værd.

 

Og så må vi leve med at brudevalsen var et flop (vi har ikke haft tid til at øve)  morgengave en møjoplevelse og fotografen søndag en dårlig oplevelse, men det kan selvfølgelig ikke helt vurderes før vi får billederne.

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, kan godt forstå at det var en hård omgang, godt at festen blev fantastisk alligevel <3

 

Kæmpe tillykke med de nye titler, glæder mig meget til billeder og beretning og håber den ærgerlige fotografoplevelse på trods, at der kommer nogle flotte billeder ud af det.

 

Jeg har virkelig været inspireret af jeres festplaner, så tak fordi du har delt dem så flittigt herinde :cheerleader3:

Er det brudebuketten på billedet? Skøn er den ihvertfald :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er brudebuketten.

Jeg havde egentlig planer om blomster fra egen have, men alting er så langt bagefter at de roser jeg ville bruge først lige er sprunget ud idag... der var simpelthen ikke noget at komme efter, så en megaflot buket jeg sådan set er glad for - det er bare ikke blomster med nogen betydning for mig.

Og jeg var rigtig glad for at holde den hængende vase, den var så nem at gå med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som tidligere skrevet så nåede jeg ikke en brøkdel af det jeg havde tænkt mig. Det er mange ting jeg er ked af at jeg ikke nåede, men sådan er livet jo. Der er fuldt gyldige grunde til at det ikke blev som jeg gerne ville have haft det. Det sidste 1/2 år har der ikke været meget "luft" at rutte med og sådan er det bare. 

Jeg føler mig meget priviligeret over hvordan familie og venner bare har trådt til og fået det til i det mindste at være acceptabelt. 

Og rigtig mange har givet udtryk for at de synes det var en fed fest og hvor gennemført de synes det var (havde jeg dog bare haft tid til rent faktisk at gøre det gennemført...).

Vi havde en god dag og vores gæster hyggede sig. Og det var alt besværet værd. Men jeg har IKKE den ønskede følelse af at have leveret en gennemført temaevent. Og det får jeg ikke en anledning til en anden gang.

Men når alt kommer til alt så er det der irriterer mig mest alle de penge jeg har brugt på ting der slet ikke er kommet i brug, men som blot ligger i kasser og kun kan indbringe en brøkdel ved salg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde den smukkeste vielse.

Hunden gik frit rundt og synes folk opførte sig vildt mærkeligt. Så var det lidt rart at komme op til mig i sofaen. Hvilket passede meget godt til vores mindset.

Vi havde fået stillet op lige efter mine skøre ideer med symaskinebord til præsten og gode "tron"-stole til både gom og præst og en sofa til mig og de fine knælestole.

Mange havde lyttet til mit ønske om hat på i "kirken".

Malerfilten fungerede perfekt som løber selvom jeg ikke havde nået at sy blonde på. Udendørs fløj den dog væk og krøllede sammen selvom der var lagt vægte på.

Musikken kørte perfekt selvom der først blev afprøvet af min bror lige inden jeg gik fra for at gøre mig klar :o.

 

Vielsen var lige som den skulle være, selvom min bror var noget sur over at jeg først var klar 10-15min for sent. Men DET kan jeg ikke tage mig af - bruden må gerne være for sent på den.

 

Da vi kom ud gik vi bagom laden og kom ud fra haven hvor min mands hjemmeværnskollegaer stod med en fanevagt.

Og lirekassen spillede bryllupsmarchen.

 

Og så synes jeg altså at vores gæster var nogle sløve padder...

Der blev et tomrum - jeg havde forventet at de nu ville komme hen til os og sige tillykke, men ingen rørte sig.... jeg prøvede at gå hen og hilse på min svigermor og gav  min ene datter et knus, men det fik ikke gang i noget.

Jeg ved simpelthen ikke om de forventede vi skulle sige noget. En enkelt(!!!) Af mine veninder kaster en håndfuld ris og det var det - jeg fatter ikke hvad der lige skete der?

 

(Billeder slettet)

 

FB_IMG_1624651982247.jpg

FB_IMG_1624651987368.jpg

 

 

FB_IMG_1624652001921.jpg

FB_IMG_1624624804314.jpg

FB_IMG_1624624797607.jpg

 

 

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik gæsterne over på terrassen hvor bryllupskagen stod. Vi fik holdt vores velkomsttale og kanonen skød festen igang.

Så var der lidt forvirring igen, for hunden var blevet bange for skudet (meget mere end da det blev afprøvet med nogle mindre kanoner for et par uger siden) så gommen måtte tage sig lidt af ham.

Toastmaseren viste sig ikke at have styr på noget som helst (det viste sig at han var blevet vaccineret dagen før, hvilket gjorde han var noget ved siden af sig selv) så vi måtte selv tage over. Det var heldigvis til at komme over - men suk, hvad skete der lige for uddellegering af opgaver....?!

Vi skar bryllupskage og selvom jeg for nogen tid siden havde mindet gommen om at vi selvfølgelig skulle give hinanden den første bid så gav jeg ham en bid og han spiste bare selv de næste mange bidder indtil jeg fik hvisket til ham at det var meningen at han skulle give mig en bid. Heldigvis kunne vi da bare grine af det. Men aldrig har jeg set min ellers så stabile og groundede mand være så meget ved siden af sig selv som på forskellige tidspunkter under brylluppet.

 

Det var min plan selv at pynte bryllupskagen, men allerede tidligt på ugen kunne jeg godt se jeg var så håbløst bagefter at jeg krøb til korset og bad svigerinden om at pynte den færdig. 

 

(Billeder slettet)

 

 

 

 

FB_IMG_1624654241892.jpg

FB_IMG_1624654245406.jpg

FB_IMG_1624654231749.jpg

 

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Yay beretning og billeder!
Hvor er det en flot uniform din mand har på - godt det lykkedes at komme i mål med den :D

Jeg synes godt, at jeg kan genkende det der med "hvad skal vi gøre nu?", hvis man ikke er hyppig bryllupsgæst, eller interesseret i det. Da vi var til bryllup sidste år, blev jeg også meget overrasket over, at min kæreste ingen traditioner kendte, skønt han har været til flere bryllupper end mig.

 

Skønne billeder! Jeg er vild med kagefiguren :D

 

Kender kun alt for godt, det der med ikke selv at være helt tilfreds, for man ved jo lige præcis, hvad der "manglede". :tunge: - heldigvis kom gæsterne aldrig til at savne noget <3
Du kan lave en tombola med de ting, der aldrig nåede at komme i brug ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter det sad gæsterne og snakkede, gik rundt og mange af tivolitingene var i brug, men bestemt ikke af alle gæsterne - nok mest af nogle få ihærdige. Bagefter har flere sagt at de slet ikke havde tid til at nå rundt.

 

(Billeder slettet)

 

 

FB_IMG_1625422094104.jpg

 

FB_IMG_1625422074204.jpg

 

FB_IMG_1625422064796.jpg

 

 

FB_IMG_1625422055237.jpg

FB_IMG_1625422052157.jpg

FB_IMG_1625422048617.jpg

FB_IMG_1625424143608.jpg

 

 

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bløde møbler var MEGET populære og al besværet værd.

 

Jeg havde indkøbt godt 800 balloner jeg skulle have været brugt til at lave ballonguirlander af, men det var der bare ikke tid til. Det var en af de ting jeg var mest ked af at det gik i vasken. Og jeg var grædefærdig lørdag formiddag da der stod en masse "kedelige" telte i min have. Heldigvis hjalp det gevaldigt da mine næsten 100m flagguirlade kom op og nogle lyskæder - selvom de bestemt ikke kom op som jeg havde tænkt mig, så var det dem der lige redede udseendet til at være tivoliagtigt.

 

FB_IMG_1625415803294.jpg

FB_IMG_1625415793683.jpg

FB_IMG_1625415790670.jpg

FB_IMG_1625415787572.jpg

FB_IMG_1625422089759.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bedste investering var uden tvivl de lirekassefolk vi havde hyret. Det var SÅ perfekt med lydtapetet hele eftermiddagen.

Og flere af gæsterne fik lov til at prøve.

 

(Billeder slettey)

 

 

FB_IMG_1625415760863.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det fungerede godt med møblerne til at stille mad og drikke på. Havde jeg haft tid så havde der været kælet mere for detaljerne... f.eks ses det tydeligt at det er min nevø der har stillet slikbuffetten op og ikke mig selv.

 

Vi fik stillet ALT for mange glas frem - der blev ikke brugt ret mange. Folk genbrugte flittigt og faktisk valgte mange at bruge de engangskrus der egentlig var stillet frem som reserve.

Men pyt - det så vildt godt ud med alle glassene stillet op!

 

(Billeder slettet)

 

FB_IMG_1625415779127.jpg

FB_IMG_1625415775863.jpg

FB_IMG_1625415771616.jpg

FB_IMG_1625415768518.jpg

FB_IMG_1625422080816.jpg

 

 

 

FB_IMG_1625422058320.jpg

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fadøls-tuktuken var en anden god investering. 

Og nok især den gode øl, som selvfølgelig har været noget dyrere end alm fadølspilsner, men så drikker folk tilgengæld heller ikke så meget af det.

Det var også vældigt populært blandt vores hjælpere for den blev leveret og sat igang allerede torsdag og der var stadig til en farvel og tak for hjælpen søndag...

 

Fadølstuktukken kan lejes til rimelig pris hos "Vingaven" i Nørresundby det kunne godt betale sig selvom vi har ca 60km derop.

 

FB_IMG_1625417821529.jpg

FB_IMG_1625422846145.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17.30 kaldte vi alle sammen igen i gårdspladsen.

Vi lavede kåring af festens kyssemester (den der kunne gætte tættest på hvor mange kyskager der var stillet frem i en krukke i "kysseboden") - jeg ærgrer mig lidt over at jeg vist ikke har et billede af den...

Tips en 13er med præmie til flest rigtige (10)

Og kåring af skyttemesteren fra skydeboden skulle selvfølgelig have den største bamse, som var Dumbo der havde stået til pynt i laden. Ham der nok havde skudt bedst fik godt nok en lille elefant da yngstebrudepigen "vist" havde snydt lidt, men alligevel fik hovedpræmien.

 

Folk måtte mindes om at nu var det nu hvis de skulle aflevere deres gæt/tips. Og der var faktisk mange der gerne ville nå at være med, men selv holde øje med hvornår der skulle afleveres gjorde de ikke. Om det skyldes at de havde glemt tiden eller slet ikke havde læst det ved jeg ikke - jeg kan kun sige husk at sige det ca 1/2 time før hvis I laver noget lign. For mange synes egentlig det var sjovt at deltage...

 

Og min brudepige holdt tale for os som den eneste- hvilket vi havde været forberedt på at det kunne ende sådan, så det kom ikke bag på os.

 

(Bileder slettet)

 

 

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Derefter dansede vi brudevals - eller noget...

 

Det var godt nok et flop - men det ser egentlig meget godt ud på billeder, jeg tror bare det skal censoreres på video!

Hverken min mand eller jeg danser - som i aldrig nogensinde! Vi havde snakket om at droppe det helt, men jeg viste med mig selv at jeg nok ville fortryde hvis jeg ikke fik det øjeblik med min mand. Så planen var at vi skulle øve os i at rokke lidt rundt. Det nåede vi selvfølgelig heller ikke.

Og lirrekassefolkene havde sagt at brudevalsen var så smuk på lirekasse - men jeg kunne næsten ikke kende den. Og vores forsøg blev kort og kluntet, så kluntet at jeg faktisk fortryder at vi ikke droppede det. Og jeg vil altid vide når jeg hører brudevalsen at jeg IKKE fik DET øjeblik med min mand...

 

Derefter blev der klippet sokker og de ville se strømpebånd. Hvilket jeg måtte fortælle der slet ikke var noget så de måtte stille sig tilfreds med at se underskørt.

 

(Billeder slettet)

 

 

 

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Derefter blev der grillet pølser og der var stor hotdogbuffet med forslag og tilbehør til hotdogs verden rundt.

Skiltene kom med forslag og nogle med historien om de danske pølsevogne osv.

 

Igen - hvis jeg havde haft tid til at stille skåle organiseret frem havde det nok fremstået lidt pænere og mere efter min smag.

Men det fungerede og rigtig mange har givet udtryk for at det var både sjovt og lækkert med de mange muligheder. 

 

Selv fik jeg øjnene op for en hotdog a la New York med sourkraut og sød sennep, mens den svenske med kartoffelmos og rejesalat ikke behøver en gentagelse for min skyld...

 

Der var efter vielsen stillet borde op i laden. Jeg havde egentlig forventet at en del ville spise stående da det nu var hotdogs, men her blev der hurtigt optaget og folk satte sig til bords - og så kom mange ikke derfra igen....hvilket ikke helt havde været meningen.

 

(Billeder slettet)

 

 

FB_IMG_1625465630922.jpg

FB_IMG_1625465626575.jpg

FB_IMG_1625465623162.jpg

 

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Derefter blev der tændt bål og nogle rykkede derud - men ikke så mange som håbet. 

Der blev sat gang i "vikingekakao". En pendent til Irish coffie. Hvilket nogle af naboerne virkelig har taget til sig...

 

Allerede inden hotdog var de første taget afsted (de fleste af dem havde på forhånd meddelt at de skulle videre til noget andet) efter maden tog en del af de ældre afsted og så sivede folk ligeså stille i løbet af aftenen. Og til sidst sad vi kernen med dem der havde valgt at overnatte omkring bålet. 

Ved halv et tiden forlod vi selv selskabet og nogle få blev siddende til ved 3 tiden.

Den del var helt som både forventet og ønsket. Det var helt bevist vi ikke havde lagt op til dans og abefest hele natten.

 

(Billeder slettet)

 

FB_IMG_1625467202798.jpg

 

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer