Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 posts in this topic

On 2/21/2020 at 10:43 PM, Frigga said:

Jeg kan se du bor i Odense, er det korrekt?

Den ældste blomsterpige bor i Nellemose/Haarby. Hvis du gerne vil se og føle lige netop denne kjole kan det nok godt arrengeres hvis du kan komme til Nellemose. Men så skal det nok lige aftales inden midt i næste måned. Hvis du skal bestille i Kina, så skal du jo også regne med op til 3 mdr levering (det varierer meget)

Det er et virkeligt sødt tilbud men min datter er blevet vild med idéen om at hun kan komme i Lilly-butikken og prøve kjole, ligesom moar ;) Så sådan må det blive. Jeg har bestilt tid til maj og tænker at vi kunne få en hyggelig dag ud af det i tillæg.

0

Annonce ♥

2 hours ago, sha said:

Det er et virkeligt sødt tilbud men min datter er blevet vild med idéen om at hun kan komme i Lilly-butikken og prøve kjole, ligesom moar ;) Så sådan må det blive. Jeg har bestilt tid til maj og tænker at vi kunne få en hyggelig dag ud af det i tillæg.

Ja den oplevelse får man jo ikke på nettet.... :thumbsupsmileyanim:

0

Så kom topfiguren til bryllupskagen i hus - eller i hvert fald dyrene til at lave dem...

Jeg har for et stykke tid siden snakket med min kæreste om topfigur og at jeg synes det ville passe til temaet at lave et brudepar a la dinoerne på billedet, og at nogle vilde dyr ville passe bedst til temaet, men at en ko og tyr måske ville passe bedst til os/ham (han er malkekvægsmand).

Da jeg så igen bragte det på bane var der stadig ikke nogen respons på hvad han synes (suk) så for lige at få ham lidt ind i tankegangen ville jeg finde den dba annonce med en tyr jeg havde fundet. Det viste sig at den var solgt - og endelig kom der en mening fra ham. ''Æv sådan går det når man venter''

Og så var der jo ingen tvivl om at det var en ko og tyr vi skulle have fat i, og da han først gik igang så viste det sig at det er vigtigt at det er to af samme race - ikke sådan noget rod med blanding af af malke- og kødkvæg... :tunge:

Men gud hvor er det irriterende han skal nurses så meget for at komme med sin mening!

Men så kan jeg vel til gengæld lade været med at have dårlig samvittighed over at han skal leve med mine særheder...:pokey:

FB_IMG_1582980674732.jpg

418e8ddfa014d03ff040c20f2b366902.jpg

Edited by Frigga
0

Jeg forstår godt at du synes det er træls at din mand ikke er til at få en mening ud af, det er da virkelig svært at arbejde med.

Jeg synes det er en god og sjov ide med køer som topfigurer, er spændt på hvordan det ender med at se ud :lol:

0

Annonce ♥

Jeg kender det kun ALT for godt. Herhjemme bestemmer jeg 100% i forhold til bryllup og det har han det helt ok med. Jeg har lært at leve med at hvis jeg vil have en andens mening om mine valg, skal jeg spørge mine veninder. min K siger bare "det ser godt ud" eller "har du ikke sådan én i forvejen?".

Tror også at det er derfor jeg er så ofte på det her forum i perioder. 

Jeg synes køerne er en fed idé. Sådan noget, ville jeg også have kunnet finde på! 

0

Annonce ♥

9 hours ago, DITWIH said:

1500 i transport?! :o Ja de er godt nok ikke kede af det da ><

Og det var endda forhandlet ned! Men ok der er også en lille times kørsel hver vej, de har fast pris tydeligt skrevet på prislisten på 500kr pr påbegyndt time. Men vi havde regnet med selv at kunne hente den da vi har adgang til diverse større trailere.

Vi synes bare at skulle betale 10% af bugettet mere for en tuktuk i forhold til alm fadølsanlæg det er lidt overkill. Men det er ærgerligt - især fordi det fadøl stort set er det eneste (ud over et skydetelt) hvor min kæreste sætter sit præg på brylluppet.

0

Vi var i Tyskland idag efter øl, sodavand, Verdi og sprut til sluchice og ''aftenskaffen''.

Og så selvfølgelig slik til slikbuffetten.

Og det betyder vi nu har passeret halvt betalt! :shooter:

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Fik pakket ud og for sjov skyld talt sammen.

Der er ialt 15 kg!!! Ufatteligt at 15 kg ikke fylder mere...

Det indpakkede vil blive fordelt rundt omkring. Der øvrige bliver stillet op på en slikbuffet, hvilket jeg har 7 store bolcheglas til.

Derudover er det planen at der også skal være flødeboller. Og så har vi en af de store dåser Quality Street. Så må der vel for pokker være nok til 100 mand!?

FB_IMG_1583941485495.jpg

0

Så var blomsterpigen på 13 forbi og prøve kjolen. Med et par nemme ændringer passer den perfekt. Så håber jeg at de skørter jeg har bestilt i Kina når at komme, for kjolen kunne godt bruges uden, men blev væsentlig flottere af mit skørt under.

Og den unge dame ville i øvrigt helst ikke ud af kjolen igen, så både hun og jeg er tilfreds.

Så mangler vi bare at se om den yngste også kan passe sin.

0

Synes bare jeg ville melde ud til jer der følger med.

Vi holder is i maven lidt endnu. Vi er blevet enige om at vente til begyndelsen af maj med at beslutte om vi udskyder eller gennemfører.

Vi skal jo ''blot'' holde det herhjemme så vi har stort set ikke penge ude at hænge. Vi skal bare vente med madindkøb!

Men det betyder også at jeg bliver nødt til at fortsætte forberedelserne selvom jeg ikke kan vide om det bliver til noget nu.

Lige pt har jeg gang i  2. Prøvekjole for at tjekke om jeg nu har det rigtige mønster efter ændringerne på 1. Prøvekjole.

0

Annonce ♥

Så blev prøvekjolen færdig. Der bliver stadig lidt småændringer i forhold til denne som blot skal bruges til sommerkjole bl.a. får den rigtige mere stof i skørtet.

Underskørtet er kun et kort skørt der er hevet ned på hofterne - der skal selvfølgelig et skørt i den rigtige længde under.

Den rigtige kjole bliver i petroleumsblå m hvide detaljer.

Jeg havde ikke lige mit hvide bælte ved hånden derfor det lilla bælte.

Jeg troede at den skulle have denne længde, men jeg tror da den snarere skal have længden på det andet billede hvor skørtet er kiltet lidt op under bæltet (det er derfor den sidder af h til på maven)

FB_IMG_1585427120281.jpg

FB_IMG_1585427102150.jpg

Edited by Frigga
0

Nå, så besluttede også vi at udskyde til næste år!

Det har vel længe været en reel mulighed at blive nødt til at udskyde, men havde nok håbet det kunne være nok at vente til senere på sommeren. Men udmeldingerne igår gør at vi ikke længere tror på der bliver en ''sommerpause'' i smitten og så ville vi simpelthen ikke sætte min kærestes forældre sammen med et halvt hundrede mennesker de ellers ikke ville komme i kontakt med.

Jeg kan ærgre mig over vi nåede til Tyskland inden nedlukningen for det meste kan ikke holde til næste år, men det er vist også det eneste regulære tab - og det meste får vi jo nok selv konsumeret når det kommer til stykket.

Til gengæld kan jeg så glæde mig over at jeg ikke nåede at sætte saksen i mit kjolesilke, for kjolen skal ikke syes nu når der er over et år til jeg skal have den på. Det stoler jeg simpelthen ikke nok på min vægt til.

Så nu er der jo masser af tid til at få lavet alle mine DIYs.....

0

Jeg forstår dig virkeligt godt. Jeg er heller ikke 100 procent sikker på at vi kommer til at holde bryllup til august. Men på den anden side synes jeg det er for tidligt at udskyde det endnu og ser tiden an.

Ærgerligt med alle madindkøbene men ja - mon ikke de ryger ned alligevel? 

Håber I snart finder den helt perfekte dato og at den holder denne gang - alle dine fine DIY's skal jo gerne komme til deres ret!!

0

Annonce ♥

Det meste af slik og drikkevare overskudet er sådan set allerede afsat så vi bare kan spise og drikke os igennem det sidste. :thumbsupsmileyanim:

Lirekassefolkene er også ombooket (det var faktisk blevet det vigtiste for mig i forhold til dato) så nu skal vi bare have bekræftigelse fra præsten (det skulle være mærkeligt hvis det ikke kan lade sig gøre) så er den nye dato på plads.

I de sidste par dage har jeg haft tid til at tænke og det er mig absolut ikke imod at der nu er tid til at ordne nogle flere af de ting i hus & have som vi egentlig gerne vil have ordnet inden et havebryllup.

Til gengæld er jeg lidt skuffet over at mit pas udløber i denne måned. Tanken var at jeg kunne vente med at få det fornyet til efter brylluppet og navneændring. En af grundene til vi nåede til Tyskland inden nedlukningen!

Men så må jeg jo sende nogen andre med en indkøbsseddel på den næste tur.

I disse tider skal vi jo ingen steder alligevel, selvom det er en mærkelig fornemmelse at skulle være uden pas i over et år. Synes bare det vil være trals med et nyt pas uden mit giftenavn.

0

Og nu er der styr på den nye dato i forhold til:

Kirken (herunder hvad vi gør i forhold til navneændring)

Lirekasse

Fotograf

Teltleje

Og slushicemaskine og champangneglas-leje ordnes senere når vi er tættere på.

Det er blot fadølsanlægget jeg lige skal sikre mig har modtaget aflysningen når vi kommer over påsken.

Så mangler jeg bare at opdatere alle punkter i wedboxplaner to to listen. Alle datoer skal ændres manuelt. :o

Heldigvis kan dem der er klikkes aktive igen, så jeg ikke skal huske det hele igen, kun ændre sidste frist datoerne...

Update: Wedbox appen gjorde det ikke med det samme, men da den åbnede igen var alle datoer ændret til at passe med den nye bryllupdato. Kun de opgaver der skulle aktiveres igen måtte manuelt datosættes. :thumbsupsmileyanim:

Edited by Frigga
0

De fleste gæster har fået besked om den nye dato via mail eller sms, men da jeg jo også lige havde 6kg kransekagekonfekt i fryseren besluttede vi at dele lidt ud af det.

Så det blev til et ''gækkebrev'' med den nye dato til dem der bor tættest på.

Idag blev det familien og de næste dage naboerne.

Og så har jeg opgjort tabet ved at flytte brylluppet:

665kr - mere end halvdelen består af slik, mad og drikkevare som vi kan konsumere selv inden det bliver for gammelt.

DET kan man da kalde billigt sluppet!

FB_IMG_1586632001707.jpg

Edited by Frigga
0

Ærgeligt at i blev nød til at flytte brylluppet. Ja det var godt nok billigt sluppet med så lidt økonomisk tab, skønt at i har delt ud af alt det overskydende slik. 

Det er dejligt at høre at du også er positiv i forhold til at kunne ordne flere ting inden brylluppet, jeg glæder mig til at se hvad du får lavet i løbet af året.

Og virkelig smuk sommerkjole :loveboard: den ser ud til af sidde rigtig godt på dig.

0