Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 posts in this topic

Træls at i havde nået at købe så meget ind, men godt i ikke taber for meget på det :) Vi har også måtte rykke vores til næste år, og taber omkring 1000kr. som er et depositum vi ikke kunne rykke med. Er dog dybt forarget, det vennepar der skulle holde bryllup weekenden efter os har stadig ikke aflyst/udskudt, men derimod sendt en besked ud om at de holder fast i den dato... Derudover har min fætter og hans kæreste lige sendt en invitation til bryllup for start august. Synes det er lidt modigt...

Vi havde heldigvis kun købt vin og det burde jo godt kunne holde til næste år. Er dog spændt på hvordan kjolen passer næste år, for den havde jeg jo nået at købe. Elsker din ide med figurerne på kagen, den glæder jeg mig virkelig til at se! :)

0

Annonce ♥

11 hours ago, Kastberg said:

Er dog dybt forarget, det vennepar der skulle holde bryllup weekenden efter os har stadig ikke aflyst/udskudt, men derimod sendt en besked ud om at de holder fast i den dato... Derudover har min fætter og hans kæreste lige sendt en invitation til bryllup for start august. Synes det er lidt modigt...

Tja forarget kan jeg ikke være. Alt kommer jo an på hvor mange gæster og under hvilke forhold det hele foregår. Vi har kraftigt overvejet kun at udskyde til sommer især da vores fest primært foregår udenfor og med god plads og så tage de afbud der måtte komme. Men blev alligevel enige om ikke at gøre det af hensyn til mine svigerforældre som vi ikke vil undvære (og som ikke kunne drømme om at passe på sig selv)

Personligt tror jeg så stadig giv hånd hele vejen rundt, alle skal kysse brud/gom, kram til højre og venstre stadig vil være et issue til næste sommer. En del af det passer mig sådan set ganske glimrende....

0

14 minutes ago, Frigga said:

Tja forarget kan jeg ikke være. Alt kommer jo an på hvor mange gæster og under hvilke forhold det hele foregår. Vi har kraftigt overvejet kun at udskyde til sommer især da vores fest primært foregår udenfor og med god plads og så tage de afbud der måtte komme. Men blev alligevel enige om ikke at gøre det af hensyn til mine svigerforældre som vi ikke vil undvære (og som ikke kunne drømme om at passe på sig selv)

Personligt tror jeg så stadig giv hånd hele vejen rundt, alle skal kysse brud/gom, kram til højre og venstre stadig vil være et issue til næste sommer. En del af det passer mig sådan set ganske glimrende....

Forarget, er måske et forkert ord. Men det er mere fordi vi er 100+ ved begge bryllupper, det er indenfor og normalt tænker de ikke så vanvittig meget over hygienje.

Det er derfor jeg er en smule "bekymret" eller hvad man nu kan kalde det.

0

22 hours ago, Kastberg said:

Forarget, er måske et forkert ord. Men det er mere fordi vi er 100+ ved begge bryllupper, det er indenfor og normalt tænker de ikke så vanvittig meget over hygienje.

Det er derfor jeg er en smule "bekymret" eller hvad man nu kan kalde det.

Ok 100 personer indendørs undrer også mig. Men så må de da stå for det selv for man kan da ikke satse på det bliver lovligt at være over 100 på en restauration/hotel/selvskabslokale i maj - eller for den sags skyld i kirken...

Måske de har tænkt ud af boxen og først melder helt konkret ud i sidste øjeblik?!

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

De har lige forlænget kompensationsordningerne for større sammenkomster til og med udgangen af august. Samtidig har man sænket grænsen fra 1000 til 350 deltagere. Derved er man på en måde kommet tættere på at definere hvad der forstås ved mindre forsamlinger. Derudover har man forlænget kompensationsordningerne til fra 9/6 til 8/7 2020. Det peger ikke just i retning af af en generel åbning i maj/juni og det gør de seneste udtalelser fra Serum Instituttet heller ikke. Hvis de holder det på et feststed ol. der ikke vil være fleksible med hensyn til udskydelse og fastholder betaling så tror jeg de tænker i at de ikke vil skulle betale noget hvis det nuværende påbud bliver opretholdt så det ikke bliver muligt for dem at holde festen på den planlagte dag.    

0

Ja som for jer andre herinde har bryllupsforberedelserne ligget lidt stille den sidste tid. Og så alligevel ikke, for meget af tiden er brugt i haven til at gøre nogle ting klar så her bliver ekstra flot til brylluppet næste år. Der er blevet rykket en hæk op og etableret et pænere bed som nu kan nå at vokse til. Der er spredt nogle frø af pæonvalmuer, som vi skal se om der skal såes endnu flere af næste forår (om de vil blomstre på det rigtige tidspunkt), der er bestilt stokroser som sået i år først blomstre næste år og en masse andre ting som jeg jo ikke havde regnet med at kunne nå.

Men jeg har også fået syet det der skulle være den sidste prøvekjole færdig.

:oops: 

Jeg har de sidste par måneder talt kcal og tabt mig 6,5 kg. Det var sådan set mest fordi jeg gerne ville reducere den lident flaterende strutmave inden jeg skulle i brudekjolen. Men jeg glemte jo ligesom at jeg altid taber mig først på barmen og tager først på på maven....

Resultatet er at kjolen nu er et halvt nr for lille og jeg slet ikke kan fylde barmen ordentligt ud. Godt der nu er et helt år til - et halvt år til kur og et halvt år til at holde vægten stabilt. Og så må der jo laves ny prøvekjole.  :floejt:

I får lidt billeder trods alt. Brudekjolen skal være længere og uden blonde forneden, men blonden i ryggen og på brystet er som planlagt.

FB_IMG_1589467559672.jpg

FB_IMG_1589467569696.jpg

FB_IMG_1589467551762.jpg

Edited by Frigga
0

Skønt at du har haft tid til at ordne alle de ting i haven

Det er flot at du har tabt dig, krydser fingre for at du kan holde kursen :thumbsupsmileyanim:

Og flot kjole, kan virkelig godt lide at der er blonder på  brystet og ryggen, det bliver smukt til brudekjolen. 

0

Annonce ♥

Igår var en lidt vemodig dag. Oprindeligt skulle det jo have været igår....

Og ja det ville have været en flot dag. Perfekt vejr og endda mild aften. Rødtjørnen, sneboldbusken og snedrivebusken står så flot lige nu. Og mine elskede syrener ville være lige til brudebuketten.

H2B skulle arbejde og jeg havde min brudpige veninde på besøg og hun skulle køres  videre til hendes transport.

Så dagen blev overhovedet ikke højtideligholdt.

Med jeg er egentlig i bund og grund ret glad for at det er blevet udskudt. Jeg kan mærke på mit overskud at selvom det går bedre med mig så ville jeg ikke have nået alt det jeg gerne ville. Jeg havde instillet mig på at vi nåede det vi nåede, og vi skulle nok have været klar med en fest,  men jeg ville ikke have nået alle mine gode ideer.

Nu har jeg et år til at få noget mere på plads. Men jeg har selvfølgelig også et år mere til at få flere vilde ideer og det kan nok ikke undgåes at det kommer til at ses lidt på budgettet....

MEN jeg tror også det er gået op for H2B at han måske tog forberedelserne lidt for let og at det er gået op for ham hvor hurtigt de sidste måneder optil går. Så jeg kan vist håbe han bliver lidt lettere at få skudt igang næste år.

Så intet er så skidt at det ikke er godt for noget.

0

Så fik vi de første bryllupsgaver...

Min bror og familie fra Fyn var på besøg igår og havde bryllupsgaverne med.

En bordsav til min kæreste og en bærbar PC til mig. Meget fornuftige valg som vi var blevet varskoet om på forhånd så vi kunne ''godkende'' - typisk min bror. :tunge:

0

Mine lyseblå chiffonsnørrebånd til skifteskoene kom igår.

Og idag er der nøjagtig et år til...

Egentlig ville jeg have været rundt i haven og tage billeder, men jeg kom ikke igang inden det begyndte at pisse ned.

Men alle de røde roser står i fuldt flor. Det samme gør dronningebusken i forhaven, dog ikke dronningebusken i baghaven endnu. Duftrosen er lige begyndt, men mangler et par dage for at være rigtig flot.

Min plan var også at lave en buket af potientielle brudebuketblomster, for at se hvordan de holder, men det må så også blive senere.

FB_IMG_1592578119396.jpg

Edited by Frigga
0

Nå der blev lidt opholdsvejr og jeg fik alligevel lavet en lille buket.

Billederne har er blot for at jeg kan følge de enkelte blomster de næste par dage.

Det ses ikke på billedet men den røde rose (jeg kalder den vores antikke rose fordi den visner så den ligner gammeldags potpourri) passer sindsygt godt til løgtnantshjerten og vil kæde brudebuketten sammen med det røde i farvetemaet, samtiddig med at den passer til kjolens farve, hvilket postkasserød ikke vil.

FB_IMG_1592582919359.jpg

FB_IMG_1592582912707.jpg

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Jeg er overrasket over hvor godt margaritten holdt i vand. 2 døgn var intet problem.

Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt det her inde, men jeg sværmer om en ide om at have min brudebuket i en vase i snor - lidt som at have blomster i en kurv. Men ideen er ikke afprøvet i praksis endnu så måske går jeg med en traditonel brudebuket. Så jeg besluttede at se hvor længe de kan holde når de kun er svøbt i fugtg køkkenrulle.

De holdt pænt det meste af dagen, dog begyndte margaritterne at hænge lidt hen imod aften. Og næste morgen var de helt ødelagt og løgnantshjerten var også begyndt at se kedelig ud.

Her er et billede af den lille prøvebuket der viser den sammensætning jeg ville bruge hvis det havde været i år - det er jo ikke til at vide hvad vi har næste år....

Digitalis holder sig glimrende i vase, så det vil være oplagt at sætte nogen i mine store vaser.

FB_IMG_1592846219388.jpg

Edited by Frigga
0

Jeg havde lavet kransekagehorn som skulle have været brugt til brylluppet iår, men selvom det var i fryseren så kunne det jo ikke holde til næste år.

Så jeg valgte at forære det til en 80 års fødselsdag i samme weekend som vi skal giftes næste år.

Så fik jeg også øvet mig i at sætte det sammen, hvilket vist er meget godt, for det viste sig at det ikke har noget at støtte på hvis alle ringe snoes. Næste gang skal de første 2/3 kun svinge til siden og kun den sidste 1/3 skal snoes.

Mit oprindelige opslag kan ses her.

FB_IMG_1593674100967.jpg

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Flere corona-overvejelser:

Vi har nu indset at der nok ikke bliver lavet væsentligt om på hvor mange der må være samlet i kirkerne inden vi skal giftes næste år... Der bliver måske lavet småjusteringer, men ikke så vi kan proppe (og det ville være at proppe!) alle vore gæster ind i vores lille-bitte kirke.

Vi kommer altså til at skulle vælge hvike af vores gæster der skal overvære vielsen og hvem der ikke skal. Eller også skal vi vælge et andet sted....

Allerede da vi havde vores allerførste bryllupssnak havde vi flere muligheder oppe at vende:

Rådhusbryllup blev hurtigt fravalgt da vi fik at vide at selv i byrådssalen ville der kun være plads til halvdelen af gæsterne. Det er lidt den samme situation som vi står i med vores kirke nu.... Det eneste der kunne bløde lidt op på det nu, er at vi nok ville kune få lov at livestreame fra kirken.

Vi kunne også blive viet herhjemme i haven. Det kunne være fantastisk at skabe vores egen cerimoni (den tanke tiltaler mig rigtig meget) men det vil kræve en masse logisik - der skulle stilles siddepladser op (eller holde cerimonien meget kort, hvilket ikke lige var tanken) der skulle organiseres musik og hvad hvis det regner? Nok har vi plads nok til en fed havefest, men pladsen begynder at knibe/være uegnet hvis der også skal afsættes særskilt plads til vielsen.

Så derfor endte vi med kirkevielse til trods for at den religiøse side af det er os en smule fremmed. Men kombinationen af en fin cerimoni, siddepladser i tørvejr, gratis orgelmusik i en af landets ældste kirker med en historie og nogle detaljer der taler til mit hjerte for fortiden og vores rødder. Samtidigt med at den symboliserer det sted vi er landet - det er her vi sammen har købt det hus vi skal bo i indtil vi bliver så gamle at vi skal i en ældrevenlig lejlighed. Og en præst jeg kender en del fra kulturhistoriske kredse i lokalområdet selvom jeg kun kender ham meget lidt som præst.... Det var altså egentlig ikke kirkevielse som sådan vi valgte, men lige netop den kirke.

Vi har begge følelsen af at vi ikke har lyst til at blive kirkeviet i en hvilken som helst kirke. Vi har en større kirke i den by vi bor 5km fra, den by hvor vi handler og som vi for letheds skyld fortæller vi bor i hvis ikke spørgeren er meget lokalkendt. Men det er bare ikke vores kirke, den vil bare føles som et tilfældigt sted.

Så har vi snakket om der var andre kirker vi har bare lidt forhold til - og det er der faktisk. Jeg er opvokset 15-20 km herfra hvor der faktisk ligger en større landsbykirke som jeg opfatter som min barndoms kirke selvom det nok kan tælles på 2 hænder hvor mange gange jeg har været der. Men fra mit barndomshjem var der udsigt til kirken og begge mine forældre og andre jeg kender ligger begravet der.

Kirken er ikke grim, men efter min mening bare kedelig og uinteressant. Et sørgeligt bytte for vores egen lille perle. Og det er kun mig der har tilknytning til den.

Men der er under de nuværende regler plads til 75 og hvis man undlader fælles salmesang så kan vi formodentlig få alle med (da jeg kontaktede præsten viste hun ikke helt hvor mange der må være uden sang, da det ikke er beregnet endnu) 

En fordel ved min barndoms kirke er at det ville være naturligt at lægge brudebuketten på mine forældfes grav, hvilket ellers først var meningen at gøre dagen efter. Men eller føles det godt nok som et sørgerligt bytte, men det betyder jo at vi ville kunne få alle gæster med, hvilket også betyder rigtigt meget.

At skulle undvære fælles salmesang føles ikke så indgribende selvom der selvfølgelig vil være nogle ting der skal tages stillling til orgelmusik synes jeg hører sig til i en kirke, men da hverken vi eller ret mange af vores gæster er særligt syngende kan vi sikkert sagtens være tjent med at kirkesangeren synger alene. Og mindst en af sangene ville jeg i forvejen gerne have lov til at spille over højtaler.

Øv, det føles godt nok som et valg imellem pest eller colera... (og så er det kun pga corona)

Jeg havde håbet jeg ved at skrive alt det her ned kom lidt tættere på mit valg imellem de to kirker, men tværtimod kommer jeg nu endnu mere i tvivl fordi jeg vist hælder mest til vielse herhjemme. Jeg ved bare ikke om jeg hælder så meget til det at det er det ekstra besvær og udgifter værd.

Nu skal jeg jo ikke træffe beslutningen alene, men selvom min kæreste måske nok også tygger på det så er han godt nok svær at pumpe nogen overvejelser ud af, så jeg kunne få en fornemmelse af hvad han mener.

Men den endelige beslutning skal jo heller ikke tages på denne side af nytår, bare det er på plads inden vi skal genudsende invitationerne (denne gang bliver det blot på mail, med alle opdaterede informationer).

Edited by Frigga
0

Jeg har gået og pudslet med nogle ting bla layout og første udkast til kirkehæftet. Billederne er som sagt kun af et første udkast, så der skal.stadig rettes lidt til, nogle ting der står skævt osv. Og så er det jo lige det, jvnf mit sidste opslag om programmet holder og om det er de salmer vi ender med.

Vi har snakket meget om hvad vi skulle sætte på forsiden. Rød egner sig bare ikke til ret meget... Vi var enige om at vi IKKE vil have et billede af os på - vi hader begge at blive fotograferet. Et billede af kirken, ja i mangel af bedre, men bliver det godt på rødt papir? Og så kom jeg i tanke om de små ''kærlighed er''/''lykken er'' og så gik jeg på jagt. Der er mange søde også flere der handler om bryllup, men der var bare ikke noget der var HELT rigtigt, indtil jeg fandt den her: ''Lykken er... at have det bedste til gode.'' For det er jo lige sådan jeg har det med ham, jeg glæder mig til resten af livet med ham!

Og det bedste af det hele; da jeg fortalte ham hvilken en jeg havde valgt, blev han helt stille på den der helt særlige måde hvor jeg ved han bliver rørt. Det der med at vi har besluttet at gifte os er vist ikke så dumt endda. ;-)

Midtersiderne er der salmer der skal synges - eller måske ikke synges.

Så er der programmet - som selvfølgelig skulle synkroniseres med præsten, det er blot lavet udfra hvad jeg kunne finde på nettet.

Her ser jeg jo så en udfordring hvis vi skal følge det program hvis vi skal undlade at synge. For i stedet for at have kirkesangeren til at synge alene, så kunne jeg godt forestille mig at afspille flere af sangene/salmerne og lade orglet alene spille nogle helt uden sang. Men lige efter preludium kommer første salme og sidste salme lige før postludium, så de vil efter min mening ikke egne sig for orgel alene så det er to stykker for orgel lige efter hinanden.

Nå det må jeg jo snakke med præsten om når den tid kommer. Det er jo i sidste ende præsten der bestemmer, jeg kan jo kun komme med ønsker.

De andre sider er lidt oplysninger om salmerne feks at ''Hvad er det, min Marie'' er skrevet af Grundtvig til hans forlovede.... Praktisk omkring fotografering, kørsels- og parkeringsvejledning til festen bagefter.

En oversættelse af Ave Maria, som jeg håber på at få lov til at afspille via højtaler. 

Og udvalgte oplysninger om kirken - det bliver så nok ikke relevant alligevel. Men godt det samme, for jeg havde møj svært ved at begrænse mig til den side der var afsat.

Der er indsat et lille hæfte til brug ved selve festen. Den er kommet noget længere en det ses, men den skal udprintes på biblioteket for den skal printes på A3 for at kunne foldes.

Der er et program for resten af festen. En tegnet oversigt over vores grund og hvor diverse mad & drikke og aktviteter befinder sig - lidt a la en oversigtstegning over et tivoli eller sommerland.

Tips en 13er om brudeparret, en lille gættekonkurrence til kysseboden, en påmindelse om at skrive i gæstebogen, tage billeder og have det sjovt.

Samt en mindeside for mine forældre.

FB_IMG_1597489406604.jpg

FB_IMG_1597489402032.jpg

FB_IMG_1597489396385.jpg

Edited by Frigga
0

Vores ænder til fiskedammen er blevet færdige og de er bare blevet SÅ nuttede.
49 badeænder (der var 50, men hunden beslaglage den ene) med hver sit kærlighedscitat på et lamineret hjerte under maven. Og en ebay-fingerring bundet om halsen med gavebånd, så de kan fanges med en ''fiskekrog''.

Jeg har ellers først bøvlet med flere typer lim der ikke holdt, men så foreslog kæresten en strips om halsen, hvilket jeg var lige ved at gå med på indtil jeg gik i skuffen med gavepapir. Godt jeg gjorde, for den sløfe er da lige prikken over i-et.
Note til mig selv: husk at små fine sløjfer tager ufattelig lang tid at binde....

FB_IMG_1597902370409.jpg

Edited by Frigga
0

Vi fik igen snakket om sted til vielsen, og det viste sig at han OGSÅ hælder mest til at holde det hjemme i laden... så det er da det vi gør. Og hvis ellers præsten er med på det, så laver vi traditionel kirkevielse i vors egen lade, for det var mest det H2B er til.

Nå men-øh, så fik jeg jo lige en lade der skal pyntes. Der er nogle fine charmerende træspær - under et U-charmerende ståltag. Så der er fluks bestilt nogle ruller organza og hvide lyskæder som jeg håber på at kunne sælge bagefter da de er helt almindelig bryllupsstil.

Også kommer vi næsten til det vigtigste: mit seneste loppefund, en trampolin (ø185cm) til den famøse sum af nul & nix (og en smule tak).

I skulle have set ham i ansigtet da jeg bad ham om at hjælpe med at hente en trampolin til brylluppet :lol::lol::lol:

Men jeg skal selvfølgelig kun bruge metalrammen udenom, benene skal saves af og så skal jeg have lavet en ''lysekrone'' med papirsblomsterranker til at blive viet under. Jeg har hele tiden haft lyst til at lave en, men den har virket lidt malplaceret til temaet, men til vielsen er det en anden sag.

Sådan en ring passer bedre i størrelse til laden end en hulahopring.

Nå, alt det har været forholdsvis rimeligt i pris, men jeg kan nok ikke klare mig uden en eller anden form for løber hvis jeg skal have slæbende silkeslør som det var planen. Det må jeg lige tænke over for der skal dælme dækkes mange meter. Jeg vil tro 2x25m hvis det skal give mening og det billigste jeg har kunnet finde er 29kr/m.

Gad vide om man kan finde et eller andet alternativ til alm rød løber?

FB_IMG_1598812163011.jpg

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Jæj! :cheerleader3:  

Nogen kan måske huske vi havde tænk os at have fadøls-tuktuk, men droppede det fordi det blev for dyrt?

Jeg har så fundet en til en meget mere overkommelig pris. Selve lejen er det halve af det den anden skulle have kostet og i stedet for at betale for levering, så kan vi hente den selv på deres trailer. DET er dælme en god deal.

Men desværre betyder det også at budgettet stiger for det der oprindeligt var tiltænkt det er nu kanaliseret til andre ting. (Det er da godt vi har pengene - de skal ikke skaffes)

Tuktuk

Edited by Frigga
0

Det bliver så fint med vielse i laden, jeg er ikke et sekund i tvivl om at du får den pyntet fint op. Og hvor er det bare en god ide med trampolin rammen :lol: og med udsættelsen af brylluppet har du nu bare fået endnu mere tid til at finde på nye projekter til brylluppet :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

On 4.9.2020 at 9:39 AM, Ki Schou said:

Og fine kirkehæfter og badeænderne er geniale :respekt:

Kirkehæfterne er inspireret af en herinde - desværre er billedet forsvundet. En skam der fra tid til anden forsvinder billeder. Men OK, det er selvfølgelig heller ikke fordi der er den store aktivitet her længere...

Edited by Frigga
0

Så fik jeg lavet nogle prøver på blomsterranker til ''lysekronen''.

De er lavet med udstadser og kronbladene kan formgives flere af gangen, så de tager ikke SÅ lang tid at lave. MEN da trampolinen er næsten 6 m i omkreds skal der laves 400(!) ranker hvis de skal hænge så tæt som jeg gerne vil have dem til. Halvdelen kan dog også gå, hvis jeg kløjs i projektet på vejen.

FB_IMG_1599550297614.jpg

0