TrineS

Borgerlig vielse på stranden

10 posts in this topic

Hej alle

Vi skal giftes den 7. maj 2020. Vi ønsker at holde brylluppet på Lønstrup strand, men vi har problemer med at finde en, der kan komme og vie os. 
Kommunen har ikke nogen til rådighed til at komme ud denne dag.

Jeg vil derfor høre om, I kender nogen (der kender nogen), der kan vie os? 
Eller om I har oplevet samme udfordring?

Venlig hilsen

Trine & Alexander

0

Annonce ♥

Har I kun spurgt på kommunekontoret?

Man kan selv kontakte byrådsmedlemmerne. Ofte vil en af dem sige ja til at komme ud. Kontoret kan bare ikke råde over deres tid.

Har ikke selv erfaring med det, men har hørt om mange der fik det til at gå op på den måde.

0

Tak for dit svar. Det må vi prøve :)

0

Jeg fik at vide af kommunen vi først kunne søge om at få borgerlig vielse i naturen tidligt 4 måneder før den ønskede dato. Var det også sådan for jer? :) 

0

Annonce ♥

17 minutes ago, Mehojo said:

Jeg fik at vide af kommunen vi først kunne søge om at få borgerlig vielse i naturen tidligt 4 måneder før den ønskede dato. Var det også sådan for jer? :) 

Det med de 4 måneder hænger sammen.med ægteskabsattesten (hmm er det nu også det den hedder) som ikke må være mere end 4 måneder gammel på vielsestidspunktet. Nogle kommuner bruger samme tidsfrist til reservering af tid til borgerlig vielse i det hele taget.

Det eneste forslag jeg har til at omgå det er at have en aftale med et byrådsmedlem der vil tage ud. Det er ikke sikkert det formelt kan falde på plads før, men hvis I har een der siger ja til at påtage sig opgaven, så bliver det helt sikkert godkedt.

0

Ja, de har åbenbart samme tidsfrist for reservering. Men vil da lige prøve det med et byrådsmedlem. Tak for tippet :) 

0

Vi skal vies i baggården til vores lejlighed og skrev til et byrådsmedlem for et par mdr siden, hvor vi fortalte lidt om og selv og hvorfor vi gerne vil giftes og spurgte pænt om han kunne tænke sig at komme forbi. Vi lokkede også med bryllupskage og fri bar :). Han vil gerne komme og så er den del ligesom på plads. Alle attesterne og lign. får vi styr på senere. 

Så mit råd er at du bare skal skrive rundt. De vil som regel gerne og ser det som lidt af en ære at få lov til at vie folk.

0

Opfølgning:

Vi kontaktede flere byrådsmedlemmer for løse udfordringen hurtigst muligt. Der var flere som var klar til at udføre vielsen. 
Det kan varmt anbefales at kontakte medlemmer direkte. Efterfølgende skal man kontakte borgmesterkontoret, som klare det administrative.

Vi glæder os til det udendørs bryllup som vi har drømt om :)

0

Annonce ♥

Godt at høre at det lykkedes dig at finde nogen som vil vie jer :thumbsupsmileyanim:

0