Kastberg

Er jeg unødvending paranoid eller?

7 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder, er jeg i tvivl om, om jeg er unødvendig paranoid eller om jeg ikke er...

 

Vores mad til brylluppet køber vi gennem en kro som selv tager tjenere med til at servere maden. Det vil sige at den eneste hjælp vi skal sørge for, er dem der skal sørge for sætte velkomstdrink og frugtanretning frem, sørge for vin og drikkevarer, stille bryllupskagen og kaffe ud, samt sætte natmaden frem. 

 

Vi har fundet to piger der vil servere for 150kr. i timen hver, hvor vi kun har deres ord på at de har serveret før og nogle billeder af nogle facebook-kommentarer  der er slået op på div. facebook-grupper for servering. De lyder også til at have styr på det. De bliver desuden så længe vi forlanger.

 

Det er så her jeg er en smule paranoid/nervøs, og mit spørgsmål så kommer. Ville i med ro i sjælen, når der ikke er nogen decideret dokumentation på at de har serveret før, leje dem?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker; hvor slemt kan det være?

De skal ikke styre 3retters middag - det andet kan hvem som helst da klare.

Hvis de siger de har prøvet at servere før, så har de det nok. Det er selvfølgelig svært at vide hvor erfarne de er, men til det du skal bruge dem til tror jeg ikke det har den helt store betydning.

Jeg ville dog nok selv være meget mere påpasselig med at tjekke op på at man nu også har en aftale end hvis det var en professionel kontrakt. Så man ikke står dagen før og ingen folk har.

 

Men hyre dem turde jeg godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville godt turde hyre dem til det, som du skriver, eftersom der formentligt er en overtjener fra kroen, som kommer til at styre hele arrangementet. Men hvis I ikke stiller vin på bordene, så kræver det meget af dem, når de kun er 2 personer, hvis de hele tiden skal sørge for at folks glas er fyldte. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig med de øvrige - Ville jeg også godt turde med den tilføjelse at tjenerne fra kroen muligvis ikke er der længere efter middagen og der kan der ske nogle ret "spøjse ting" i forbindelse med servering af bryllupskage hvis den serveres lige inden brudevalsen og de pågældende ikke er så vante med bryllupsfester som de siger :) Jeg har et par eksempler på unge serveringspiger som 1) begyndte at bede folk om at forlade lokalet kl. 23.50 og 2) begyndte at anrette bryllupskage midt på dansegulvet også lige inden brudevalsen. Fordi de ganske enkelt ikke vidste at det hed inden 24. Så sørg for at toastmaster er med inde over den del selvom hans/hendes rolle reelt set er slut når middagen er afsluttet. I den forbindelse kan det kun anbefales at man (toastmaster) bestræber sig på at afvikle middagen så bryllupskagen kan serveres inden brudevalsen. I hvert fald hvis I er ude i musik og dans efterfølgende. Ellers kommer det nemt til at virke meget rodet med brudevals, dans, afbrydelse 1: bryllupskage, dans 2) afbrydelse 2: natmad, dans. Natmad kan man servere mens musikken spiller (måske bare lidt afdæmpet) men servering af bryllupskage kræver ophold i musikken.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik så en helt anden løsning på dette -HAHA-

 

Min søsters veninde, jeg efterhånden har mødt mange gange og også delt hotelværelse med i indien, da vi var til min søsters bryllup, har sagt ja til at servere! 

 

Sad og snakkede med min mor, hvor vi kom til at snakke om at hun da egentlig har arbejdet som tjener tidligere og også stadig gør engang imellem. Prøvede at sende hende en besked, og minsandten om hun ikke sagde ja! :biggrin:

 

Hende og hendes bror som begge har tjenererfaring vil komme og servere, og der er jeg fuldstændig rolig. Hun er perfektionist til fingerspidserne, og hun vil gøre hvad hun kan for at det bliver perfekt! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer