Sign in to follow this  
Followers 0
Salæli

Ved min mand vil fri - har set æsken

6 posts in this topic

Hej alle!

Nå, så min historie er lidt anderledes, men kort fortalt - min mand og jeg blev forældre for første gang i januar 2017, senere samme år købte vi hus og for at sikre hinanden og vores datter, blev vi viet på rådhuset i januar 2018. Vi ønskede begge det store bryllup, men havde på daværende tidspunkt ikke råd.

Vi aftalte dog at vi skulle velsignes i kirken og have det helt store drømmebryllup senere hen ()()

For et halvt år siden satte vi så datoen, og det er i juli i år, vi glæder os meget :lol:

Nu er det så bare sådan at min mand jo af gode årsager aldrig nåede at fri til mig, og jeg fat da joket med at det da aldrig er for sent at fri :floejt::lol: Har kunne mærke at jeg virkelig gerne ville have haft den det oplevelse af at blive friet til, men forstod også godt et det var dumt at bruge penge på en forlovelsesring, når nu vi teknisk set er gift.

Men men men! For et par dage siden opdagede jeg en så.. Æsken med ringen! Det skulle gå lidt stærkt med at få puttet ungerne efter en sen lørdag aften hos mormor, så han var kommet til at smide den på kommoden lige inden for døren. Og den var jo ikke til at tage fejl af :thumbsupsmileyanim:

Jeg blev helt paf, for havde ikke set den komme :lol: Min mand ved ikke jeg har set æsken. Jeg har en fornemmelse af hvornår han frier, og her kommer "problemet" så - og jeg skriver det sådan fordi alle andre normale mennesker nok ikke ville tænke sådan - men jeg er faktisk rigtig ærgerlig over, at det ikke bliver en overraskelse. Ved godt det er fjollet, men kan ikke slippe den he følelse, at det bare er super ærgerligt at jeg fik set æsken.

Hvad havde I gjort? Ladet som om I ikke vidste det? Eller? Jeg er jo super lykkelig for at han vil fri til mig, er bare ked af at noget han har brugt så meget energi på at planlægge, for at gøre mig glad, det ved jeg han vil gøre.

0

Annonce ♥

Hvad jeg ville gøre i dit sted? Lade som ingenting selvfølgelig! Du har ikke set ringen vel?! - kun æsken. Så vil der jo stadig være en overraskelse. Der er jo nok heller ikke den store overraskelse for ham om hvad du svarer....

Men når det så er sagt, så forstår jeg godt din skuffelse og så kan folk undre sig alt det de vil. Følelser er noget mærkeligt noget der bare ikke retter sig efter logik.

Selv er jeg faktisk i sorg (voldsomt ord, men det eneste der dækker) over at min forlovede ikke friede til mig. Jeg har i modsætning til dig ikke behov for at han skal på knæ eller komme med en ring, det der var vigtigt var at det kom fra ham. Jeg føler at alle skridt i udviklingen af vores parforhold er kommet fra mig og jeg ville godt have haft at denne sidste del kunne være sket på hans initiativ, i stedet blev det nærmest; ''Jamen hvis du gerne vil giftes, så gør vi da det''.

Hvor jeg ved at han aldrig kan gøre det om så det betyder noget for mig, så skal du måske glæde dig over at I begge har en lille romantisk ceremoni tilgode, også selvom det ikke kommer helt så overraskende som du måske havde håbet - du ved jo heller hvor og hvornår det kommer til at ske.

0

Årh jeg kan godt se at det er en svær situation, det er ikke helt nemt at finde ud af hvad der skal gøres. 

Jeg synes det er ærgeligt hvis han tror han rigtigt overasker dig når han frier, og du så slet ikke bliver overasket. Jeg ville nok være ærlig og sige at jeg lagde mærke til en lille æske på kommoden forleden dag og at jeg har en fornemmelse af hvad der kommer til at ske. Så har han mulighed for at lave sine planer om og måske overaske dig alligevel.

Men jeg kan godt se at det slet ikke er fedt at komme til at spolere hans plan.

Edited by Beryl
0

Den er lidt svær. For ja du ved at det kommer før eller siden, og måske også hvornår det sker. Men: 

Jeg selv havde godt regnet ud af min forlovede ville fri (og han hintede da også rimelig meget til det selv) men jeg blev alligevel meget overrasket og rørt da det så skete <3 

Det jeg mener er at selvom du har en god idé om hvornår det sker vil der altid være en lille del af en som tænker "måske det ikke bliver i dag alligevel, måske.." osv, og så lige pludselig går han på knæ <3 

Mon ikke det bliver super smukt alligevel? <3:) 

0

Annonce ♥

Du skal bare sige "pyt" og spille med. Tror egentlig ikke at det bliver så svært for når øjeblikket er så vil du garanteret være lige så glad som hvis du ikke havde vidst noget overhovedet og bare var uvidende :)  Jeg ville være mere urolig hvis han ikke gjorde det :):)

0