Beryl

Eventyrlig hygge

87 posts in this topic

Jeg synes det virker som en god ide at lave en planlægningstråd da jeg allerede er godt igang, selvom at der er over et år til brylluppet. 

Lidt om os 

Jeg havde egentlig aldrig tænk at jeg ville giftes, jeg havde bare tænk at jeg gerne ville finde en livspartner. Ham var jeg så heldig at finde i 2011 og der gik ikke lang tid før vi begyndte at snakke om hvilken fremtid vi gerne ville have sammen. Han sagde at han synes vi skal giftes inden at vi får børn sammen, a praktiske årsager da vi vil være  lovmæssigt forbundet som familie efter at være blevet gift. Til at starte med tænke jeg bare at det ville være fint med en lille rådhubryllup og derefter ud og spise. Efterhånden som jeg blev mere begejstrede for ideen om at gifte mig med min elskede, kunne jeg mærke at jeg rigtig gerne ville holde en fest for at fejre vores kærlighed. Kæresten er heldigvis med på at vi skal holde en fest, selvom at han synes det er en ret stor ting. 
Vi skal giftes næste år da jeg synes det var meget passende at vi blev gift efter at have været sammen i 10 år. 

Planen for brylluppet so far

Det bliver et lille intimt bryllup med den nærmeste familie, vi vil invitere ca. 35 men nu må vi se hvem der kommer.

Enten bliver vi gift den 24 april på rådhuset og holder fest engang i maj, eller også bliver vi gift i naturen til festen. 
Det bliver ikke særlig traditionelt, ingen riskastnung, buketkast, brudevals, sokkeklipning mm. 

Min drøm er et rustikt og eventyrligt bryllup i en hyggelig have, vi har dog ikke selv en have at holde bryllup i, og mine forældre sagde nej da jeg spugte om vi måtte holde bryllup i deres have. Min kæreste mente at vi bare kunne holde bryllup i et forsamlinghus, men det føltes slet ikek rigtig for mig og det passer ikke til min vision. Da jeg søgte inspiration til hvad vi ellers kunne gøre blev der foreslået et par steder at man kunne leje en spejderhytte hvor man så kunne så telt op i haven til hytten. Den ide blev jeg straks grebet af da spejejderhytter jo ofte ligger tæt på naturen og jeg følte at det gav mig mulighed for at gøre festen til helt vores egen. Efter at jeg havde se lidt på hytter indså jeg at det faktisk var en kanon god ide da det giver mulighed for overnattende gæster og bål om aftenen. Vi bor i midtjylland og har meget familie forskellige steder på sjælland, så gratis (For dem) overnatning gør nok det hele nemmere for dem. Deseuden er både min kæreste og mig samt flere familiemedlemmer friluftmennesker, så jeg kunne godt tænke mig at slutte dagen af med at lave lidt mad over bål. 
Jeg har kigget på nogle spejderhytter som jeg synes kunne være noget, men vi har ikke taget en beslutning endnu. 

Temaet

Vi vil gerne have fantasy tema, da vi er store fantasy nørder, det bliver dog ikke gennemsyret fantasy da mange familiemedlemmer ikke vil kunne forstå det. Jeg vil rigtig gerne give en fornemmelse af noget magisk og founderligt med oppytningen hvor jeg håber jeg kan skabe en stemning af at være i skoven blandt elvere og druider. 

Faverne bliver grøn, lilla og gul.

Jeg håber på at lave noget pynt selv hvilket jeg helt klart godt kan bruge inspiration til, vil også gå i genbrug for at finde pynt og service. Spejderhytterne skulle gerne have service men det er sandsynligvis helt plain, jeg vil gerne kunne finde noget der er lidt mere eventyrligt og elegant - jeg skal bare lige være klar på at servicen så ikke kan være ens hele vejen rundt. 

Edited by Beryl
0

Annonce ♥

Kjolen

Jeg havde altid tænk at jeg ikke skulle have en typisk hvid brudekjole da jeg foretrækker farver og mønstre. Jeg vil gerne giftes i grøn, da grøn er en af mine ynglingsfarver, jeg synes det er en skøn frisk farve at blive gift i og grøn passer godt sammen med min kærestes ynglingfarve som er lilla. Jeg havde set et billede af en rådhusbrud der havde båret en smuk lys kjole med et mønster der illusterede et landskab. Det inspirerede mig til at jeg gerne ville have en hvid tea length kjole med et grønt bladmønster på, jeg kunne virkelig godt lide ideen om det grønne mønster som vil stå skarpt på en hvid baggrund - og med hvidt på kjolen er det vel alligevel lidt klassisk brude agtigt. 
Jeg endte med også at ville have lilla blomster på min kjole da jeg er glad for blomster og min kæreste elsker lilla. 
Efter at vi besluttede os for også at holde en fest, ville jeg rigtig gerne i en elegant gulvlang kjole, stadigvæk hvid med blad og blomster mønster. Mit buget er 3000 kr. men jeg havde rigtig svært ved at finde en flot galakjole som opfyldte mine krav, flere kjoler havde røde eller pink blomster og hvis mønster + farver var rigtig så var resten af kjolens form og snit slet ikke mig.

I sidste uge brugte jeg meget tid på at kigge på kjoler mens jeg prøvede at ungå at skrive min eksamen :floejt:

Jeg fandt en smuk hvid gallakjole med et utroligt flot bladmønster på Zalando, jeg kunne bare mærke at den kjole var lige mig. Kjolen var ovenikøbet sat ned fra 1000 kr. til 500 kr. 
Jeg var usikker på om det var for tideligt at købe kjolen i forhold til om jeg tager på eller om jeg bliver gravid, men jeg snakkede med kæresten om det og siden jeg ikke svinger meget i vægt er der nok ikke noget at beklymre sig om der. Hvis jeg bliver alt for gravid til at være i kjolen går det nok når den kun kostede 500 kr. og jeg vil kunne bruge den til en anden begivenhed. 

Brudekjole forfra.jpg

Brudekjole bagfra.jpg

Udover at den er for lang passer kjolen mig meget godt. Jeg synes jeg ser lidt bred ud på billedet, men det er nok bare fordi jeg ikke har en særlig smal talje, det kan kjolen nok ikke gøre noget ved.

Jeg synes kjolen er rigtig smukl og helt perfekt i forhold til det jeg forestillede mig jeg gerne vil have på :loveflag:

Edited by Beryl
0

Dejligt at se endnu en brud i farvet kjole!

Og hvis ikke vi havde valgt at invitere så mange gæster at det blev for dyrt ville jeg også have lejet en spejderhytte med overnatning til alle.

Med hensyn til service, når der ikke skal være til flere så vil jeg tro det er muligt at købe spisestel på DBA eller Gul&Gratis. Kig dig lidt omkring så du ved hvad der kan fåes til små penge og hvilke stel der kan gå sammen inden du gør det første køb og bevæben dig så med tålmodighed. Og blandede blomstertallerkner ville da passe perfekt til eventyrstemning.

Jeg vil klart anbefale dig at gå efter noget hvor folk sælger samlet til fast pris, der får du mere for pengene end hvis du køber delene enkeltvis i en genbrugsbutik. Så kommer du langt til det antal for 1500kr.

Jeg var lige ved at tilbyde dig at låne mit blandede stel, men det gennemgående i det er ''blå'', så det passer jo ikke lige i jeres farvetema.

0

Annonce ♥

17 hours ago, Frigga said:

Dejligt at se endnu en brud i farvet kjole!

Og hvis ikke vi havde valgt at invitere så mange gæster at det blev for dyrt ville jeg også have lejet en spejderhytte med overnatning til alle.

Med hensyn til service, når der ikke skal være til flere så vil jeg tro det er muligt at købe spisestel på DBA eller Gul&Gratis. Kig dig lidt omkring så du ved hvad der kan fåes til små penge og hvilke stel der kan gå sammen inden du gør det første køb og bevæben dig så med tålmodighed. Og blandede blomstertallerkner ville da passe perfekt til eventyrstemning.

Jeg vil klart anbefale dig at gå efter noget hvor folk sælger samlet til fast pris, der får du mere for pengene end hvis du køber delene enkeltvis i en genbrugsbutik. Så kommer du langt til det antal for 1500kr.

Jeg var lige ved at tilbyde dig at låne mit blandede stel, men det gennemgående i det er ''blå'', så det passer jo ikke lige i jeres farvetema.

Det er så godt med noget farve :thumbsupsmileyanim:

Mange tak for rådet med at kigge efter stel på den blå avid og gul og gratis, jeg kan godt se at det ikke ikke helt ville fungere at købe tallerkner i genbrug. Jeg elsker blomster tallerkner! Er glad for at høre at du synes det kunne fungere med temaet, jeg tror lilla og gule blomster på tallerknerne ville være flot.

Det er meget betænktsomt af dig at du overvejede at låne os dit stel, mange tak :thanks:

Men ja blå duer ikke lige, vi har selv et smukt stel som kæresten arvede af sin farmor, men der passer farverne hellere ikke.

Jeg tænker meget over hvordan det hele kan passe sammen når det ikke bliver ens. Jeg vil gerne have farvet glas (både til vin og vand) dem tænker jeg ikke behøver være ens så længe de har farverne til fælles, faktisk tænker jeg at det kunne være flot med grønne glas der alle har forskellige former. Jeg regner med at finde farvede glas i genbrug, jeg kan godt lide at gå at kigge og finde skatte, hvis jeg ikke finder nok grønne glas overvejer jeg om jeg kunne blande dem med helt almindelige glas - fx. Hvertandet farvet og hvertandet almindeligt

0

16 hours ago, DITWIH said:

Hvor spændende med teamet :D Er selv helt vild med fantasy (og science fiction) så det lyder da bestemt som noget der nok skal blive super fedt og dejligt for jer :D 

Flot kjole, og flot til dig <3 

Mange tak for kompliment <3

Jeg er ikke i tvivl om kjolen, men jeg er lidt i tvivl om jeg er flot i den, så dine ord er meget værdsatte. 

Jeg er spændt på hvordan vi kan få temaet til at fungere, tror der kommer mange små referencer til diverse af vores ynglings historier og en playliste med smuk fantasy musik fra spil serier og film. 

0

3 hours ago, Beryl said:

Det er så godt med noget farve :thumbsupsmileyanim:

Mange tak for rådet med at kigge efter stel på den blå avid og gul og gratis, jeg kan godt se at det ikke ikke helt ville fungere at købe tallerkner i genbrug. Jeg elsker blomster tallerkner! Er glad for at høre at du synes det kunne fungere med temaet, jeg tror lilla og gule blomster på tallerknerne ville være flot.

Det er meget betænktsomt af dig at du overvejede at låne os dit stel, mange tak :thanks:

Men ja blå duer ikke lige, vi har selv et smukt stel som kæresten arvede af sin farmor, men der passer farverne hellere ikke.

Jeg tænker meget over hvordan det hele kan passe sammen når det ikke bliver ens. Jeg vil gerne have farvet glas (både til vin og vand) dem tænker jeg ikke behøver være ens så længe de har farverne til fælles, faktisk tænker jeg at det kunne være flot med grønne glas der alle har forskellige former. Jeg regner med at finde farvede glas i genbrug, jeg kan godt lide at gå at kigge og finde skatte, hvis jeg ikke finder nok grønne glas overvejer jeg om jeg kunne blande dem med helt almindelige glas - fx. Hvertandet farvet og hvertandet almindeligt

Jeg tror ikke du behøver at holde dig til lilla og gule blomster, hvis blot de alle er i sarte farver. Blomstret stel har jo ofte grønne blade til at binde dem sammen. Og selvom blomsterne måske er lyserøde eller lyseblå, er det jo ikke store flader. Røde roser og de brune/gyldne stel ville jeg dog udelukke.

Hvis du bliver alt for specifik vil du måske få svært ved at finde nok.

Ja! Grønne glas, det må man kunne finde. Det vil se SÅ flot ud.

Måske kan man supplere med glas fra IKEA, de har nogen gange farvede glas, men vist mest vandglas.

Min erfaring med at blande stel så det ser godt ud er at blande mest muligt. Altså sørge for at der ikke er ens tallerner(eller andet) hos 2 der sidder ved siden af hinanden eller overfor.

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

6 hours ago, Beryl said:

Mange tak for kompliment <3

Jeg er ikke i tvivl om kjolen, men jeg er lidt i tvivl om jeg er flot i den, så dine ord er meget værdsatte. 

Jeg er spændt på hvordan vi kan få temaet til at fungere, tror der kommer mange små referencer til diverse af vores ynglings historier og en playliste med smuk fantasy musik fra spil serier og film. 

Enya går man altså aldrig galt i byen med :cheerleader3:Generelt Celtic har lidt den der elver/magisk vibe.

Jeg tror os kvinder generelt har meget svært ved at se os selv smukke i tøj (SPECIELT på billeder) der må vi engang imellem sætte den der grimme nisse på en hylde der dissekere alle de små fejl og mangler vi selv synes vi har, og få nogle andres øjne som ser os præcis som vi er, til at hjælpe <3 

0

On 15.1.2020 at 4:23 PM, Frigga said:

Jeg tror ikke du behøver at holde dig til lilla og gule blomster, hvis blot de alle er i sarte farver. Blomstret stel har jo ofte grønne blade til at binde dem sammen. Og selvom blomsterne måske er lyserøde eller lyseblå, er det jo ikke store flader. Røde roser og de brune/gyldne stel ville jeg dog udelukke.

Hvis du bliver alt for specifik vil du måske få svært ved at finde nok.

Ja! Grønne glas, det må man kunne finde. Det vil se SÅ flot ud.

Måske kan man supplere med glas fra IKEA, de har nogen gange farvede glas, men vist mest vandglas.

Min erfaring med at blande stel så det ser godt ud er at blande mest muligt. Altså sørge for at der ikke er ens tallerner(eller andet) hos 2 der sidder ved siden af hinanden eller overfor.

Du har helt ret i at jeg skal passe på med ikke at blive alt for specifik, det har jeg lidt en tendens til. Lyse sarte blomster er klart vejen frem. Det stel vi har er desværre i brunlige og orange nuancer så det ville være svært at få til at passe.

Ja IKEA kunne godt være en hjælp med grønne vandglas.

Tak for råd med at blande stel, tænker at jeg gerne vil blande mindst 3 forskellige stel, men tror klart at flere kunne se godt ud.

On 15.1.2020 at 4:39 PM, Frigga said:

Jeg vil da også godt lige gøre dig opmærksom på A table story som udlejer eksklusivt service ud. Men de ved altså også godt hvad de skal have for det!

Spørgsmålet er om det i virkeligheden måske kan konkurrere med genbrugsindkøb.....?

Uh ja a table story har ting i som rammer min smag perfekt :thumbsupsmileyanim:

Det er virkelig svært at vurdere hvor dyrt genbrugskøbene bliver, i mit hoved er det mega billigt men jeg ved godt at når man køber meget ender det endelige beløb virkeligt med at ryge deropad. 

Jeg må lige i tænke boks og høre hvad kæresten synes

Edited by Beryl
0

Ringene

Jeg har aldrig  gået med ring og jeg er ikke interresserede i de klassiske vielsesringe i metal. Min kæreste og jeg synes dog at træ er et smuk materiale så vi blev enige om at hvis vi skulle have vielsesringe, så skal de være i træ. 

Jeg kiggede på etsy for at se om der var en stil jeg kunne lide og jeg blev ret vild med nogle ringe i træ som har indlæg af æddelsten. 

il_1588xN.1977262104_kfrc.jpg

Vi har valgt denne ring til min kæreste.

Min ring skulle gerne være en ring i samma type træ (bøg) men med et indlæg af grøn sten i stedet for ametyst. Jeg har dog svært ved at vælge mellem to forskellige grønne sten, peridot (lysegrøn) og malakit (dyb grøn). 

Ringen er fra WoodMePL på etsy

https://www.etsy.com/dk-en/shop/WoodMePL?ref=simple-shop-header-name&listing_id=729396665 

Kæresten er begyndt at fortælle venner og familie at vi skal giftes næste år, det gør mig glad :a1221:

Edited by Beryl
0

22 hours ago, DITWIH said:

Enya går man altså aldrig galt i byen med :cheerleader3:Generelt Celtic har lidt den der elver/magisk vibe.

Hvis man er ude i melodisk og lidt magisk flot instrumentalmusik så er Enya klart oplagt ja. Det samme med Mark Knopfler og begge har jo lavet en del film-musik om end det meste ikke er underlægningsmusik til fantasyserier men i højere grad er egentlig filmmusik.

1

Annonce ♥

Jeg kan høre at vi har mange gode musik muligheder :thumbsupsmileyanim:

Planen er ikke at have live musik eller dj men jeg har nogle musikalske familiemedlemmer så det kan være der kommer et par musikalske indslag.

Jeg overvejer også at synge en romantisk sang for min elskede :loveshower:

Vi kommer ikke til at have meget underholdning - hvis det stod til kæresten skulle fællessang og taler forbydes :shooter:

Jeg synes dog at der skal være plads til at familien kan lave sange og sjove indslag

0

24 minutes ago, Beryl said:

Jeg kan høre at vi har mange gode musik muligheder :thumbsupsmileyanim:

Planen er ikke at have live musik eller dj men jeg har nogle musikalske familiemedlemmer så det kan være der kommer et par musikalske indslag.

Jeg overvejer også at synge en romantisk sang for min elskede :loveshower:

Vi kommer ikke til at have meget underholdning - hvis det stod til kæresten skulle fællessang og taler forbydes :shooter:

Jeg synes dog at der skal være plads til at familien kan lave sange og sjove indslag

Det bliver da en anelse trist hvis ikke venner og familie kan få lov til at sige en ting og to på sådan en vigtig dag <3 Man kan altid frabede sig det helt store hvis det er et kompromis i er nået til, men ellers synes jeg at det er ok :) 

0

1 minute ago, DITWIH said:

Det bliver da en anelse trist hvis ikke venner og familie kan få lov til at sige en ting og to på sådan en vigtig dag <3 Man kan altid frabede sig det helt store hvis det er et kompromis i er nået til, men ellers synes jeg at det er ok :) 

Det synes jeg nemlig også men han ville sikkert have det helt fint med at der ikke skete en skid :rolleyes:

0

Budget

Uha alt det med buget er svært for mig, jeg har virkelig svært ved at forestille mig hvad det hele kommer til at koste og jeg er meget mere optimistisk end realitisk i forhold til hvad jeg tror vi kommer til at bruge på festen. 

Jeg vil gerne nøjes med at bruge 20.000 men det er nok ikke realistisk

Lejning af spejderhytte for en weekend bliver ca. 4.500 

Lejning af et telt (som jeg synes er flot) er ca. 2.700

Vi har ikke tjekket priser for mad endnu men det kan nok ikke gøres for under 10.000

Så er vi allerede op på 17.000 og det er uden drikkevare, gulv i telt, tøj og diverse. 

Jeg plejer ikke at bruge så mange penge, vi har ikke så mange penge, jeg er studerende og min kæreste har fast arbejde så det er ham der tjener pengene. Han ville dog ikke have noget imod at vi slet ikke holdte fest, vi holder fest fordi at det er det jeg gerne vil.

Jeg har svært ved at synes det er okay at bruge den mængde penge bare fordi jeg insistere på at vi skal holde fest,

På den anden side er flere familiemedlemmer blevet begejstret over at høre at vi skal giftes, så det er jo også noget def glæder familien. 

Noget der frustrere mig lige nu er at jeg faktisk har penge til ag betale hele festen selv, da mine forældre gav mig en god bunke penge sidste år fordi at de gav min bror penge til at renovere hans hus.

Kæresten insistere dog på at de penge kun kan bruges til at låne til et hus da det næsten er halvdelen af det vi selv skal have sparet op for at låne et hus. MEN det er ikke planen at købe hus foreløbeligt, planen er at købe hus når jeg er færdig med en kandidat, hvilket tidligst er om 4 år. 

Jeg søger ikke budget råd, ville bare lige af med nogle frustrationer.

Vi har jo også mere end et år til at spare op, så vi skal nok få styr på det. 

Edited by Beryl
0

Annonce ♥

Hvor er det fedt med træ-ringen, hvis I alligevel ikke kommer til at gå med dem til daglig. Synes det er SÅ personligt og lige i temaet som jeg har forstået det.

Sange og indslag, der må han altså lige stå igennem. Helt ærligt, med 30 gæster hvor meget kan det så blive til?

Nogle bliver også kede af det når de ikke får lov. Man kan jo lade sive at man ikke behøver at føle sig forpligtet, så kommer der kun fra dem der virkelig gerne vil lave noget for jer.

Nej, det bestemmer I selvfølgelig selv, man kan jo også frabede sig det, men det lyder jo heller ikke som om det er det du vil.

Og min helt og aldeles personlige mening er at det bryllup du ''beder om'' er meget beskedent, så efter min mening er der ingen grund til dårlig samvittighed. Der kommer sikkert et tidspunkt hvor I skal købe bil og I køber en der er dyrere fordi det er det han gerne vil.

Så så længe han ikke direkte brokker sig og I rent faktisk har råd, så er de vist intet unaturligt i at ville fejre kærligheden.

Mht budget:

Har du tænkt dig at leje både spejderhytte og sætte festtelt op?

Der er spejderhytter der har ret fede spisesale med nær adgang til udearealer. Måske kan det betale sig at være kræsen med hytten og så kunne du måske undvære teltet? Eller hytten er måske allerede booket?

Hvor i landet snakker vi om? Jeg har kigget på så mange spejderhytter jeg kan måske finde tilbage til nogen gode forslag, selvom de selvfølgelig også skal være ledige.

Nu ved jeg ikke hvad dine madambitioner er, men min tanke er at 30-35 personer er til at have med at gøre hvis man laver selv. Dvs jeg vil ikke foreslå at du og gommen skal gøre det (andet end måske ting der kan fryses ned i forvejen), men måske nogen af gæsterne vil hjælpe. Hvis nogen får til opgave at stege kødet på stedet, andre står for salat og andet tilbehør, andre forretten og andre igen desserten. Så er det pludselig overkommelige opgaver som man ofte kan finde folk der vil hjælpe med, og meget kan laves hjemmefra. For hjemmelavet mad er altså meget billigere end catering.

Man kan bede om det som bryllupsgave eller man kan refundere udgifterne (så ville jeg dog nok give besked om et maxbeløb til hver enkelt, så ingen føler sig fristet til at gå bananas)

Det behøver jo ikke blive til blandet buffet, det kan sagtens styres så det bliver en sammenhængende menu.

Vi har ikke mange penge imellem hænderne, men alligevel er det lykkedes mig (med nogle få tusind krs undtagelse) at bruge de første 10.000 kr af vores 30.000 kr. budget lidt af gangen uden at kunne mærke det ret meget.

Det dur selvfølgelig ikke til de store poster, dem skal der jo være penge sat til side til, men mange af de mindre køb mærker man mindre hvis man bare køber lidt ind imellem. - Øøh det har jeg så også fundet ud af at man liiige skal afsætte plads til at opbevare....

0

Ja vores ringe passer ret godt til temaet, kæresten sagde forleden dag at det er en ring han gerne vil gå med, det gør mig glad, jeg vil også give det et forsøg at gå med ring.

Tak for støtten Frigga :hug: jeg kan godt se at det er beskedent og jeg vil jo gerne fejre kærligheden med familien. Normalt gider jeg ikke at fejre årsdag og alt det der, men når vi nu i 2021 har været sammen i 10 år, vil jeg rigtig gerne fejre det for en gangs skyld, jeg synes det er stort at have været sammen i et årti. 

Kæresten brokker sig ikke, han synes jeg er fint fornuftig men han siger også at jeg skal forstå at festen mest er noget jeg vil, så det skal jeg lige synes er okay.

Han snakker deseuden både om en ny bil og et nyt fjernsyn, som jeg synes er for stort, synes det er ret kliche at jeg vil have et bryllup og han vil have et stort fjernsyn :lol:

Grunden til at jeg gerne ville have spejderhytte er at min drøm er et udendørsbryllup, men siden vi ikke selv har en have synes jeg at det er en god ide at leje en spejderhytte - især når spejderhytter har overnatningsmuligheder og bål. Hvis vi skal sidde og spise ude skal vi jo have et telt til hvis det bliver dårligt vejr. 

Det du skriver omkring spejderhytter med fine lokaler får mig dog til at tænke at det er en super god ide at sidde inde i spejderhytten og spise, hvis det regner og blæser er det jo ikke fedt at sidde i telt. Hvis det så er dejligt vejr kan vi jo sidde ude og spise uden telt, hvis vejret er skiftende kan vi måske spise hovedret indenfor  men f.eks. hive folk udenfor til dessert.

At spare teltet væk er måske kun 3000 kr men alt sparet hjælper og vi skulle nok også have gulv med til teltet hvilket jeg ikke ved hvad kostede, så jeg spare nok mere på det end jeg tror. Vi spare jo også besværlighederne med at anskaffe teltet og sætte det op. 

Spejderhytten er ikke booket, jeg vil meget gerne have forslag til spejderhytter, det er i midtjylland og jeg tænker at jeg maks vil give 5000 for at leje en weekend. 

Umiddelbart havde vi snakket om at vi ikke vil lave maden selv fordi at det er meget arbejde. Men jeg synes det er en rigtig god ide at bede familien om hjælp. Jeg kan forstå at der er mange måder hvorpå at det kan gøres overkommeligt at have hjemmelavet mad til brylluppet, man kunne måske også købe noget af maden og lave resten. Indtil videre tænker vi at hovedretten kommer til at bestå af helstægt pattegris (købt hos en slagter) ovnbagte kartofler og masser af grønt salat - nogle familiemedlemmer kunne jo godt hjælpe med at lave frisk salat på dagen.

Jeg tænker også at flere familiemedlemmer kan lave små kager til dessert, f.eks. muffins og brownies.

Jeg ved ikke lige med forretten, det skal jo gerne være noget man kan lave i forvejen. Jeg er ret glad for lakseroulader og rejecocktails men flere i familien spiser ikke fisk, der skal også være noget til dem. 

Jeg har spurgt mine forældre om de vil hjælpe, de sagde ja til at bage rosmarinbrød, det kunne være godt både til forret og hovedret. Svigermor har også sagt at hun gerne vil hjælpe, men det er ikke sikkert at hun skal hjælpe med at lave mad, måske med at pynte op. Vi skal også have spurgt svigerbror og hans kæreste om de vil hjælpe, jeg vil også gerne spørge mine fætre om hjælp.

Jeg tænker også at vi kan skrive i indbydelsen at vi ønsker os hjælp, ligesom du har skrevet om i din tråd Frigga. Jeg synes dog det er rart at have spurgt de nærmeste om hjælp da vi så allerede nu kan planlægge med den hjælp. 

Jeg regner også med at bruge nogle af pengene lidt af gangen, det synes jeg virker rart, så håber jeg at vi har plads til de ting jeg anskaffer. 

0

Nu har jeg forsøgt at finde tilbage til de lejrskoler jeg tænkte på som noget for dig, men det var ikke så nemt som husket.

Den ene var Kjeldsøelejren som er noget der ligner  fuldt booket de næste somrer og den anden kan jeg ikke huske navnet på og har ikke kunnet finde den igen.

Næsgården ved Madum sø, men den er for dyr og ligger nok for langt fra dig.

Himmerigsgården er måske noget, måske slet ikke. Det er svært at se om spisesalen føles tæt på naturen. Men jeg hæfter mig ved at de har udendørs borde-bænke og ''vognporten''. Men man får heller ikke en pris før man anmoder om et tilbud...

Denne ved Ikast er primitiv men billig - måske er der endda nok overdækket terrasse... selvom jeg personligt synes området virker lidt åbent.

Det er vist det jeg kom frem til da det kom til stykket - ikke helt det jeg synes at kunne huske...:oops:

0

Det er helt fint, tak fordi at du kiggede :biggrin:

Øv at Kjeldsø er booked, det kunne jo ellers godt have været en mulighed.

Himmerigsgården ligger faktisk ret tæt på os (et kvarters kørsel) jeg synes stedet ser godt ud på billederne, den er helt klart en mulighed. Jeg tror godt at spisesalen kunne gøres hyggelig hvis man alligevel sidder inde på grund af dårligt vejr. Jeg er dog betænkelig ved at der på billederne ikke ser ud til at der er senge i sovesalene, kun madresser. Og så er der selvfølgelig det med at jeg ikke ved hvad det koster, men så må jeg jo få anmodet om det tilbud.

Den primitive synes jeg ser hyggelig ud men området er helt klart bart i forhold til at jeg gerne vil være omringet af natur. 

0

Annonce ♥

Jeg har været heldigt at finde lidt godt til at pynte med

Jeg var i genbrug for at kigge efter grønne vaser, og så fandt jeg sandelig fine grønne vaser. 3 stk til 30 kr. :thumbsupsmileyanim:

De havde faktisk flere men de var firkantet og det virkede ikke helt rigtigt

Grønne vaser - lille.jpg

Min ide er at vaserne er forskellige men at de så har farven til fælles. Jeg har ikke planer om store smukke buketter, i vaserne vil jeg gerne have nogle grene og lidt blomster. Jeg har i forvejen en grøn vase som passer i farven, så nu har jeg 4 vaser, jeg skal nok bruge flere men det er en god start. 

Jeg var hjemme hos svigermor i weekenden og hjælpe hende med at rydde op. Vi gravede en flot lyseholder frem i hendes skur og hun sagde jeg gerne måtte få den. 

Lyseholder - lille.jpg

Jeg synes virkelig den er smuk, elegant og eventyrlig <3

0

Nu vil jeg ikke just kalde det primitivt eller en lejrskole/spejderhytte men I skal da helt klart overveje Sinding Feriecenter hvor en af de andre - aktive - brugere herinde også skal holde festen. Der er det hele inkl. en suveræn festsal og overnatning. Det eneste der er "primitivt" er prisen :)

0

Faldt over dem her og tænkte på diqg(var på tallerkenjagt til mig selv). Nogle af dem måske lidt langt fra dig (men dog Jylland), noget mere oplagt end andet og noget dyrere og billigere.... 

https://www.dba.dk/porcelaen-tallerkner-og-sk/id-1059945137/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/porcelaen-spisestel-kpm/id-1062940717/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/porcelaen-tallerkner/id-1058848500/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/porcelaen-tallerkner/id-1037995176/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/porcelaen-spisestel-seltmann/id-1055265973/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/porcelaen-bing-og-groendahl/id-1056503779/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/porcelaen-spisestel-krauth/id-1051518353/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/fajance-tallerkner-fade/id-1063006399/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

https://www.dba.dk/porcelaen-spise-og-kaffe-st/id-1062761678/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

0

Hej Beryl, tillykke med din egen planlægningstråd <3

Jeg glæder mig til at følge dig. Det lyder som et sjovt og anderledes bryllup, I skal holde. Jeg synes din kjole er rigtig flot til dig, den står virkelig godt til din hårfarve og sidder flot på dig, når du lige får den lagt op.

0