Beryl

Eventyrlig hygge

87 indlæg i dette emne

Annonce ♥

TILLYKKE med bryllupsdagen. :balloons:

Må I begge få alt muligt held og lykke fremover og en fantastisk dag idag. Ser jo ud til vejret er med jer.

 

Vi glæder os til at se og høre hvordan det gik, når du engang er klar til at fortælle. :cheerleader3:

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæmpe stort tillykke!
Og som Frigga skriver, hvor har i været heldige at sommeren kom fordi, så i også kunne nyde uderummet, der er ved hytten.

Glæder mig rigtig meget til billeder og en beretning for dagen, når energien og lysten er der.

Og endnu engang tillykke med jeres fine nye titler <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Landbruden said:

TILLYKKE! GLÆDER MIG TIL BILLEDER()()

Mange tak :biggrin:

Jeg håber på at lave en gennemgang af noget af det planlægning jeg ikke fik fortalt jer om, og så derefter fortælle om hele dagen. 

Noget jeg er ret begejstret for her efter festen er at der ikke var særlig meget af det vi anskaffede, som endte med at være engangsting. 

Karaflerne donerede vi til hytten, vandglassene beholder vi alle sammen, 4 af vaserne beholder vi og resten ryger til genbrug + efeu ranker og grønne deco sten, regner jeg med at kunne bruge til at pynte i hjemmet. 

Så det eneste der er engangsbrug for os og kræver energi at takle er: fejlkøb af glas, vinglas fra IKEA, plastik blomster ranker og dryplys vi ikke fik tændt. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg finder det virkelig svært at dele billeder her på forummet på grund af størrelses begræsningen 

Men bedre sent end aldrig (håber jeg) 

Først nogle planlægningsbilleder jeg ikke fik delt.

 

 

Indbydelse2 (Small).jpg

Vores fine indbydelser hvor vi valgte en fantasy skrift kaldet tolkien, og printede på natur farvet papir med mørkegrøn skrift og grønt blad dekorativ. I højre side af inbydelsen havde vi lavet en lomme, hvor vi havde kort med ekstra praktisk information. 

Indbydelse3 (Small).jpg

Hver inbydelse blev bundet med et stykke snor, snorene var forskellige. Jeg overvejede at dekorere dem yderligere, men jeg kunne godt lide det simple rustikke udtryk.
Vi fik rigtig megete ros for indbydelserne, endda af min meget kreative ,moster som laver mange hjememlavede kort selv :thumbsupsmileyanim:

Vi havde haft planer om at putte dem i en rustik kuvert og lukke dem med voks, vi havde købt voks og segl og det hele. Men vi kunne ikke finde naturfarvet konvolutter i den rigbtige størrelse og voksen drillede rigtig meget. Så de fleste indbydelser blev afsendt i en hvid konvolut, som, vi dog havde dekoreret lidt. 

Sko (Small).jpg

Jeg kunne ikke finde grønne sko som jeg mente ville matche kjolen. Jeg viste det ville irritere mig hvis den grønne farve på skoene var alt for ved siden af den på kjolen. I stedet fandt jeg de her brune sko, hvis mønster jeg synes er meget eventyrlig.

 

Prøveopsætning1 (Small).jpg

Vores første prøve bordækning. Den røde dug fungere rigtig fint med de grønne glas. Men jeg kunne ikke lide farven sammen med de lilla blomster. De lilla blomster er nogle blomster som var med i en buket vi fik til vielsen måneden før, jeg tørrede dem og besluttede mig for at bruge dem i vaserne. Jeg synes de lilla blomster passede rigtig godt til de grønne vaser, og jeg var glad for at jeg med sikkerhed havde blomster til vaserne.

Prøveopsætning2 (Small).jpg

Boedopåsætning med beige duge, guld bordløber og grønne glassten. Dette udtryk var jeg ret vildt med, jeg synes det passede ret godt sammen det hele og at der var en god fantasy stemning. Det passede rigtig godt til min vision. Dog følte jeg at der manglede andre farver end grøn på bordet. 

Kagefad1 (Small).jpg

Et fint kagefad som vi fandt i genbrug, jeg blev ret vild me det. Jeg synes det er bå ret charmerede. Jeg tegnede kanten op med en guld tush til porcelæn. 

Min plan var at have søde mini cupcakes på kagefadet. 
Vi ville ikke have en bryllupskage, så jeg tænkte at kagefad med cupcakes kunne være en fin stand in. På billedet er også en del af de grønne vaser jeg fik samlet. 

LEGOFigur (Small).jpg

Denne her utroligt flotte LEGO figur var lavet af en af mandens kollegaer, og givet til ham dagen før vores vielse. En fantastisk perfekt gave til os. 
Jeg synes den ville være fantatsisk at have på kagefadet på kagebordet. 

 

Lyssestager (Small).jpg

Sviogermor tilbød os nogle mæssing lyssestager som hun havde fundet i oprydning. Dem sagde jeg ja tak til at have til festen, jeg synes de er meget elegante. 

 

PotionShop.jpg

Glasflaskerne som vi havde fyldt med sprit. De skulle ligne flasker med trylledrik i. Vi lavede mærkater med navne på, så flaskerne også blev en del af vores bordkort.

Mange af flaskerne var købt online, resten fundet i genbrug. Jeg ville gerne have fundet flere i genbrug, men nedlukningen gjorde det svært. 
Karaflerne er dog alle fundet i genbrug, købte dem da jeg synes vinen skulle serveres i fine karafler. 

Redigeret af Beryl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen før

2021-05-28 23.06.19 (Small).jpg

Med hjælp fra svigermor og mine fætre, fik jeg pyntet bordene i festlokalet. Det var rigtig hyggeligt at gå og pynte og se min vision komme til live. Jeg kunne ikke finde mere lilla til at pryde bordet, men det blev løst med nogle grene. Jeg følte at det så ud som jeg gerne ville have det, så håbede jeg bare at den eventyrlæige stemning også vilel være der. 

E6SEiecg (Small).jpeg

Jeg tilplantede triste krukker foran døren til hytten, og fik lavet et skilt til at pryde og byde velkommen. Metalhjertet var fra en gave vi fik af venner til vielsen. Det var svært at finde ud af hvordan jeg kunne sætte pappet fast, jeg endte med at sy det på rammen med ståltråd. 

 

Festen

Kun lidt billeder fra festen da jeg ikke vil dele billeder af mine familiemedlemmer.

eNVOSVEw (Small).jpeg

Festlokalet færdigpyntet og klart. Jeg synes det var fantastisk at have lyssestagerne ved højbordet, det så meget eventyurligt og episk ud. På højboprdet var der også en buket af syren og æbleblomster, klippet i hyttens have. 

fj5eCxRw (Small).jpeg

Det hele spillede så godt sammen i borddækningen. Æble grene med blomster på blev brugt til at harmonere med den grønne farve, og tilføje noget natur. Jeg kunne godt have brugt flere blomster, grene og blade, men jeg ville helst ikke overdynge bordene og jeg synes det så meget elegant ud.

Ægtepar2 (Small).jpeg

Et meget glad ægtepar.

Min krone var lavet af bøjet grene, fæstnet med grøn ståltråd, pyntet med en lilla krystal og hvide spirea blomster fra buske ude foran hytten. 

Til min store glæde (og lettelse) blev maden rost rigtig meget, og alle gæsterne virkede glade og tilfredse. 

Synger (Small).jpeg

Jeg havde øvet at synge en kærligheds sang for min elskede, jeg havde belsuttede mig for at gennemføre det, selv hvis det blev dumdt. Min søde musikalske fætter støttede mig ved at spille guitar til, men det var meget svært at synge da jeg blev meget rørt - det blev min elskede også.

Min sang var en god undskyldning for at hive hele flokken med ud i det gode vejr. Efter sangen blev mange ude og smed sig i græsset, der blev hygget og leget på græsplænen.Jeg elskede at de var afslappet og nød det gode vej, det virkede virkelig til at de alle hyggede sig meget. 

UeGLuVsA (Small).jpeg

Så måtte vi jo også lige posere for nogle billeder. 

Det lykkedes at få manden til at ligne en hobbit, selvom, at det ikke lykkedes med vesten.

Jeg fik mange komplimenter for mit outfit. Kappen var fantatsisk og blev på hele dagen, og gæsterne insisterede på at jeg tog kronen på igen efter jeg havde lagt den for at synge. 

xKxZNqFQ (Small).jpeg

Kagebordet var også en succes. Jeg havde været bekymret for om der var kage nok, men de gæster der havde sagt de ville tage kage med, sørgede for at der var rigeligt. Jeg var glad og tilfreds med min kage tapas ide. 

Kagefad2 (Small).jpeg

Og kagefadet blev SÅ flot. Jeg kunne ikke selv finde tid til at bage mini muffins, men min anden søde fætter som er glad for at lave mad, bagte dem for mig. LEGO figuren passede endda perfekt på toppen af fadet. 

Bålsted (Small).jpg

Hyttens bålsted, som vi hen på aftenen lavede bål i. Her satte vi os og hyggede med vores forældre, søskende og nevøer. Vi bagte brød over bålet og jeg skiftede tøj så jeg kunne tumle og lege med nevøerne. 

Afslapning (Small).jpeg

Det var en rigtig dejlig og intim måden at afslutte dagen, lige som jeg havde håbet.

Redigeret af Beryl
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håbede sådan at se jeres fine fest - alt ser så flot og stemningsfyldt ud! Jeg er vild med det kan lykkes med et lysere farvetema, for i mit hoved er det nemmest at lave en "mørk" eventyrstemning, men synes det passer bedre til efterår og vinterfester.

Manden er perfekt hobbitagtig - synes faktisk det ville være synd med en vest - held i uheld. Kronen og kappen løfter også kjolen fra at være "gæst" til brud, og skoene er vildt flotte, og indbydelserne, jamen det hele ser jo godt ud <3

 

Det lyder som en rigtig dejlig fest, vi overvejer også noget spejderhytte, da vi ikke får plads til at holde det hjemme, der hvor vi flytter hen, selvom det var det vi helst ville. Tror ovenikøbet jeg har været til guldbryllup, i den hytte i lejede - der var god plads udenfor.
Godt du fik hjælp til at dække bordene, jeg elsker at drikkevarerne blev hældt på mere æstetiske flasker :)

Endnu engang tillykke med brylluppet og tusind tak for billeder <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer