sha

Løn til piger i køkkenet?

8 indlæg i dette emne

Hej allesammen

 

Jeg skal giftes til august. Vi skal borgerligt vies i vores baggård i indre by med efterfølgende reception. Hvis alle kommer, bliver der omkring 60 blandede voksne og børn. Jeg vil gerne undgå stress på dagen så derfor har jeg hyret en ung pige til at sørge for kolde drikkevarer, fjerne tallerkener mm. Vi serverer champagne, øl/cider og sodavand samt bryllupskage og jeg indkøber gamle blomstrede kagetallerkener og rigtige champagneglas (ikke plastik) i genbrug, så der bliver lidt opvask. 

Nu er jeg i tvivl om to ting: Er én for lidt til at sørge for det hele til alle gæsterne? Hun er meget ung (16) så jeg overvejer også at finde en lidt ældre, der har mere styr på tingene i forhold til at alt er klart når gæsterne kommer og til at få ryddet op bagefter (lidt over halvdelen af gæsterne skal videre med til festmiddag på en nærliggende restaurant)

Og hvad giver man i løn? Jeg er virkeligt i tvivl.......

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker helt sikkert at du skal minimum have 2 til at ordne alt dette, især hvis hun kun er 16. Hun vil sandsynligvis hurtigt miste overblikket, samtidig med at det er mange mennesker at skulle rydde af for og fylde op til. 

 

Til mit første bryllup havde vi 3 i køkkenet, og de fik hver mellem 750-1000 kr for hele den aften. Det var fra kl 17-2 

 

Man kan også blive enig om en timeløn. Der tænker jeg umiddelbart at 100 kr i timen er super fint. 

Redigeret af DITWIH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar :)

 

Så var min mavefornemmelse rigtig. Jeg finder en mere erfaren pige til at hjælpe hende og en timeløn på 100 kr lyder helt rimelig.

Jeg regner med at de skal komme en times tid før gæsterne og anrette det forskellige og så kan de gå når vi kører mod restauranten. 

Den værste opgave bliver nok at få båret den tre-etagers bryllupskage fra køleskabet på 1. sal og ned i gården :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, DITWIH said:

åh gud :o Der må de få nogle stærke mænd fra selskabet eller lignende til at hjælpe xD 

Det var da også tåbeligt at sætte et køleskab på 1. sal xD 

 

Jamen det er jo der vores lejlighed og dermed køkken (og køleskab) er placeret - gad vide om underboen vil være med til at tømme deres køleskab for alm. mad, så vores kage kan overnatte i det? :floejt: Jeg har i forvejen planer om at kapre både deres og overboens fryser til isterninger....

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tilslutter mig den med 2 personer og hvis alle drikkevarer også skal bæres ned fra 1.sal og resterne op igen, så kommer de da til at knokle for deres løn, som jeg måske synes er lidt til den bette side med 100kr i timen. 150kr i timen er ikke usædvanligt for serverinspersonale med bare lidt erfaring.

Og at bære en 3-etagers bryllupskage ned af trappen ville jeg ikke overlade til en uerfaren 16årig, hverken af hensyn til kagen eller pigen!

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen

 

Jeg havde heller ikke forestillet mig at hun selv skulle stå for at bære kagen ned - det var skrevet i sjov. Der er nok et par stærke mænd i selskabet, der vil hjælpe. Da jeg regner med forrygende godt vejr og da den er smurt op med smørcreme, tør jeg ikke lade den stå ude mens vi bliver viet, selvom det havde været det nemmeste, for så kunne vi selv have ordnet det inden gæsterne kommer. 

Nå men jeg må lige tænke over det med lønnen. Hun plejer at passe min yngste på 7 for 80 kr i timen og derfor havde jeg tænkt at 100 var fint. Jeg kan dog godt se at det måske er i underkanten for en ældre pige men jeg havde ikke regnet med at det skulle være en meget erfaren serveringsdame da det kun drejer sig om kage, champagne, øl/vand og snacks a la saltmandler og lign. og drikkevarerne kommer til at stå i is i store zinkbaljer til høflig selvbetjening. 

Det er skønt med jeres input! Tusind tak :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der bør være min. 2 personer. Normalt ville jeg sige at den ene skal være mere garvet og erfaren i forhold til det at servere ved et bryllupsfest. Fordi der er nogle "spilleregler" som de skal kende og være opmærksomme på (kan nævne mange "sjove" episoder". Men lige her hvor vi taler om en reception og det formentlig holdes meget nede på jorden ser jeg ikke de store problemer i det når bare hun/de får en klar plan for hvad der skal ske og hvad der skal serveres hvornår. Kagen ville jeg klart tale med nogle af gæsterne om. Omvendt: Taber hun så vil det være noget I kan tale om og grine af de næste mange år frem :):)    


 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer