sha

"Langt om længe"-bryllup

45 indlæg i dette emne

 Hej allesammen

 

Med inspiration fra jeres tråde med planlægning, lægger jeg mit forsøg på at arrangere et bryllup op her.

 

Vi har kendt hinanden i 17 år og har tre børn, så nu er det vist også på tide at blive gift. Jeg har drømt om et festligt bryllup i flere år og har sparet en del op, så meget køber vi os til. Ingen af os er gør-det-selv mennesker så det er vi også nødt til ;) 

 

Dato: 01.08.2020

 

Vielse og reception:

Sted: Baggården til vores lejlighed

Tid: 13.30-17.

Hvem foretager vielsen: Byrådsmedlem

Antal gæster: ca. 70

Musik: Overvejer en klassisk guitarist men det er budgettet, der afgør det :floejt: Ellers bliver det en playliste med blandet jazz og lign.

Mad/drikke: Snacks (tænker saltede mandler mm.) samt bryllupskage. Her til champagne og øl/vand. 

Bryllupskage: Er bestilt fra Dreamcakes.dk. Den kommer til at smage af vanille og eksotiske frugter.

Andet: Små gaveposer til de mindste børn. Mangler at købe flere champagneglas og gamle blomstrede kagetallerkener i genbrug. Køber når jeg falder over "de rigtige". De må gerne være forskellige men i samme stil. 

Indgangsmusik til bruden: It Aint Over til it's Over med Lenny Kravits  (Ret sikker på dette!). Derudover går blomsterpigen ind til Glasgow Love Theme fra filmen Love Actually.

Ringe: Min Kæreste går ikke med ring men jeg får én. Er bestilt og leveres til marts - Den er så forsinket pga. at materialerne kommer fra Kina og der er jo som bekendt Coronavirus.....

Pynt: Friske blomster i blandede glasvaser og en wedding arch, lavet af gamle stiger

Mangler inspiration til: Stole

 

Fest:

Transport: Vi cykler :lol:

Sted: Restaurant Nordatlanten er booket

Tid: 18-02

Menu: Vælger vi en måned før men kommer til at bestå af velkomst med bobler og snaks, tre retter efterfulgt af kaffe med sødt til sidst natmad.

Antal gæster: ca. 40

Brudevals: Nej men vi øver en "First dance" til "Under My Skin" med Frank Sinatra. Det var én af min fars favorit-kunstnere og da han ikke er her mere, er det en god måde at mindes ham til festen.

Musik: Playliste med blandende numre, valgt af gæsterne.

Andet: Favourbokse til gæsterne med lidt bolcher og chokolade - de bruges også som bordkort

Pynt: Restauranten er generelt ret pæn og der er en fantastisk udsigt fra festlokalet udover havnen, så det er ikke noget, jeg gør så meget ud af. De sørger også for blomster til bordene.

 

Bruden:

Kjole: Er bestilt hos Lilly. Mangler tilretning. Overvejder en lang slids. Skal til skrædder til maj. Er købt til at kunne cykle i.

Buket: Er bestilt sammen med hårpynt til blomsterpige samt buket til min brudepige og knaphulsblomster til gommen og vores sønner.

Sko: Mangler men det bliver et par stilletter og et par Converse til når fusserne gør ondt og jeg ikke er færdig med at danse + til når vi skal cykle til festen.

Hår: Der er bestilt tid hos frisøren til hår og make-up + hår til blomsterpige

Noget nyt: Kjolen 

Noget gammelt: En perlekæde jeg fik af min kæreste til min 30-års fødselsdag.

Noget lånt: ?

noget blåt: ? 

 

Gom:

Tøj: Chinos, skjorte med butterfly og seler (ikke købt endnu)

 

Øvrigt: 

Invitationer: Er trykt og sendt ud til dem, vi ikke ser så ofte.

Mangler: Tøj til blomsterpige (købes til maj i Lilly) og vores drenge. Den store skal i jakkesæt og tween'eren skal i chinos og bondeskjorte + seler. Kjole til brudepige bestilles til februar (længere seance da kvaliteten er et stort emne for mig)

Stil: Sådan lidt boheme. 

 

 

 

 

bryllupskage-fyn-004_thumb.pngPUDP20_01_H.jpg?resize=400%2C480&ssl=1Related image

 

 

 

Det var vist det ind til videre. Jeg har en fest med at arrangere det her bryllup og bruger timer på instagram for at finde inspiration til pynt mm. Kom gerne med input. Jeg har allerede fået mange gode idéer her fra sitet :thumbsupsmileyanim:

 

Redigeret af sha
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, DITWIH said:

Velkommen til herfra også :D 

Lyder sjovt og specielt med at i skal cykle :thumbsupsmileyanim: Det glæder jeg mig til at se billeder af :D 

Har du et billede af din kjole? :o Den kunne jeg da godt tænke mig at se :cheerleader3:

 

Ja det er lidt spøjst men vi har altid elsket at cykle og vi bor inde i byen, hvor det bare er meget nemmere at tage cyklen til alting. Desuden fik vi først bil, da vi havde fået barn nr. tre - så det er lige i vores ånd at hoppe på den to-hjulede. Vi har talt om at min kæreste skulle køre mig og vores datter i vores ladcykel men jeg synes næsten det bliver for hårdt og han skulle gerne være frisk til festen :lol:

Min brudekjole ser sådan ud - der kommer et brudebælte til og der bliver klippet lidt af længden og syet en danse-/cyklestrop i:

08-3747-CR_1.jpg&crop=0&fix=br&Width=460

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Beryl said:

Sikke en fin kjole, hvor kort skal den være, bliver det ankellængde?

Har du nogle tanker om hvilke smykker du vil have på?

 

9 hours ago, Frigga said:

Hvor er den kjole flot i al sin enkelthed!

Pludselig synes jeg at jeg kan forestille mig hele brylluppet (selvom jeg godt ved det er noget pjat :tunge:)

 

Tusind tak! Hvor er I søde!!

 

Jeg havde  tænkt at den skulle være ankellængde og da jeg ikke er den store smykke-pige, skal jeg bare have et par enkle guldøreringe og måske en perlehalskæde - det har jeg ikke besluttet endnu. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puzzle Colours Ring 14K Rosaguld

Så er min vielsesring bestilt. Jeg er vild med at der er forskellige nuancer i stenene og at den er lille og smal - OG at den var billig :thumbsupsmileyanim: Jeg er sygeplejerske og må jo ikke bære ring på job, så jeg tænker at den er til weekenderne og når jeg skal ud. Jeg har før glemt en smuk ring i en kittellomme som så forsvandt i vaskeriet, så den kommer ikke med på job!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Brudepigekjoler

 

 

Så fik jeg bestilt to kjoler, min veninde kan prøve. Vi har kigget på modeller sammen og hun valgte noget, der sidder til og i one-shoulder model. Jeg valgte disse farver, da jeg tænker de vil passe godt til buket og tema generelt. Jeg glæder mig til at se hende i dem og håber de passer. Så er det spændende hvilken hun vælger!!

 

 

 

13933204-1-champagne?wid=300Billede af produktet

 

Derudover var vi på genbrugsjagt i weekenden men fandt ikke mange af de rigtige tallerkener. Jeg tænker at kigge på DBA om der er nogen, der sælger et større parti. Vi skal bruge rundt regnet 70, så de må heller ikke være for dyre :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 22/1/2020 at 6:33 AM, sha said:

 

Ja det er lidt spøjst men vi har altid elsket at cykle og vi bor inde i byen, hvor det bare er meget nemmere at tage cyklen til alting. Desuden fik vi først bil, da vi havde fået barn nr. tre - så det er lige i vores ånd at hoppe på den to-hjulede. Vi har talt om at min kæreste skulle køre mig og vores datter i vores ladcykel men jeg synes næsten det bliver for hårdt og han skulle gerne være frisk til festen :lol:

Min brudekjole ser sådan ud - der kommer et brudebælte til og der bliver klippet lidt af længden og syet en danse-/cyklestrop i:

08-3747-CR_1.jpg&crop=0&fix=br&Width=460

 

Sikke en smuk og enkel kjole <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoene

 

Så fik jeg bestilt hvad jeg tror bliver mine bryllupssko. De skal lige prøves først men jeg er næsten ikke i tvivl om at de er de rigtige.

 

Anna Field - LEATHER HEELED SANDALS - Højhælede sandaletter / Højhælede sandaler - nude - 4

 

Så mangler jeg bare et par hvide Converse, men dem kan man jo altid få..

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :D. De er fra Zalando. Jeg vil normalt helst prøve sko inden jeg køber, men jeg var ude at shoppe i weekenden og prøvede fem-seks par, så jeg har en god idé om, hvad der vil klæde mig..... og så var de billige (under 500,-) men stadig i ægte læder, så mine fødder ikke koger over i sommervarmen!

 

Jeg er gået over budget, både med blomster og med kagen, så der skal virkeligt spares nu :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, sha said:

Tak :D. De er fra Zalando. Jeg vil normalt helst prøve sko inden jeg køber, men jeg var ude at shoppe i weekenden og prøvede fem-seks par, så jeg har en god idé om, hvad der vil klæde mig..... og så var de billige (under 500,-) men stadig i ægte læder, så mine fødder ikke koger over i sommervarmen!

 

Jeg er gået over budget, både med blomster og med kagen, så der skal virkeligt spares nu :floejt:

Hehe ja det er ikke sådan med de der budgetter der xD

Men som oftest er der bare nogle udgifter der er dyrere end først beregnet, og andre bliver billigere :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status på planlægningen!

 

Så kommer der lige et overblik over, hvor langt vi er nået.

 

- Invitationerne er i posten til dem, der bor langt væk. Vores familier og nærmeste venner får dem i hånden, når vi kommer forbi.

 

 - Min kjole er kommet hjem i den rigtige størrelse, så den hænger i butikken og venter på at komme til skrædder (25.5). Sko og taske er købt og så håber jeg at jeg har ramt plet. De kommer i denne uge.

 

- Jeg har bestilt tid til at min datter kan prøve kjole i Lilly den 23.5. Hun er meget forelsket i deres modeller så vi tænker det bliver der fra.

 

 - Skal hente brudepigekjolerne i dag. Min veninde kommer og prøver dem i nærmeste fremtid.

 

 - Musikken til ceremonien er kommet på plads og vi har ændret på hvilket nummer vi danser "First Dance" til, da vi ikke overkommer at lære at valse :lol:

 

 - Min kæreste og jeg er blevet enige om en stil for hans og vores drenges outfit. Alle er tilfredse.

 

 - Weddingarch: Min kæreste har tilbudt at fremstille den. Vi har fundet inspiration på Pinterest.

 

 

Til gommen:

Image result for chinos wedding groom

 

Og til drengene, noget i denne stil:

Image result for chinos wedding groom

 

Weddingarch bliver nok cirka sådan. Den skal laves af gamle brugte træstiger.

 

Image result for wooden ladder wedding arch

 

Jeg spammer max i denne uge, da jeg har ferie med børnene og da de ikke gider lege med mig, må jeg jo finde på mit eget sjov....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spam løs!

 

Jeg kan virkelig godt lide ideen med gamle stier som weddingarch, spændene hvordan din kæreste for lavet den. 

Jeg kan godt lide at de outfit i har valgt på en måde både er formelle og afslappet, synes det ser rigtig godt ud med beige bukser og blå jakke, det er en behagelig farvekombination. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer