Charlotte Porsholdt

C + R August 2022 - start fasen af planlægningen

70 posts in this topic

Hej, jeg er ny her på siden, og vil gerne lave en planlægningstråd :)

Lidt om mig og min forlovede:

Vi har været sammen i 10 år plus det løse. Vores forhold gik super stærkt i starten vi mødte hinanden i dec, lørdagen inden min fødselsdag, som var om onsdagen det år.
Jeg kan tydeligt huske at gå ind af døren til en privatfest, og se en fyr lige front for der smilede kækt med smilehul på kun den ene side. Aftenen gik og jeg fik ham til at hjælpe mig med at åbne køkkenvinduet og holde mig ved selskab hver gang jeg skulle have en smøg( jeg fik røget sygt mange smøger den aften (er dog sidenhen stoppet med at ryge)). Vi snakkede sammen hele aften, og lavede ikke andet end at kysse efter vi kom ind i byen.
Vi fik selvfølgelig hinandens nr. og aftale at vi skulle på date på min fødseldag om onsdagen, men allerede søndag var vi enige om at vi ikke kunne vente og aftalte en date mandag i biffen. 
Da vi var færdige med at spise om onsdagen endte vi med at ligge og kysse i min opgang til kl. 5 om morgenen selv om vi hver især skulle op om morgenen. Da han var gået skrev jeg en SMS til ham hvor jeg spurgte om jeg måtte få ham i fødselsdagsgave, så selvom vores rigtige årsdag faktisk er d. 16 har vi altid fejret på min fødselsdag d. 15. 

En måned efter jeg fik ham i fødselsdagsgave mødte jeg hele hans pukkelryggede til en rund fødselsdag.

Jeg flyttede ind i hans lejlighed ca. en måned efter det.

For 4 år siden flyttede vi i hus sammen.

Han friede sidste november på toppen af London Eye, det var en spøjs oplevelse, for vi var 8 mennesker i kareten men ikke en af de andre lagde mærke til at han gik på knæ og friede til mig. Det endte med at føles som om vi havde det som vores egen lille hemmelighed :floejt:

Farvekode: Fastlagt/færdiglavet - Igangværende - Klar til produktion Aner det ikke endnu

Link til Pinterest med inspiration, kræver dog godkendelse af mig at få adgang :) https://www.pinterest.dk/charlotteporsho/wedding/

Det praktiske:

Dato - Ikke fastlagt dog tænker vi august 2020 

Kirke - Jerne kirke

Feststed - Gørdinglund herregaard

Gæsteliste - ca. 70 personer

Transport - Aner det ikke endnu

Fotograf- Muligt søsteren til en kammerat der har startet foto virksomhed.

Ønskeliste - Aner det ikke endnu

Ringe - Vi har fået min oldemors ring, og nogle andre familie ringe, vi planlægger at få lavet lidt om så de passer bedre til :-) 

Menu - Aner det ikke endnu

Bryllupskage- Aner det ikke endnu

Drikkelse og Velkomstdrink- Aner det ikke endnu

Musik - Playlister til reception og middag, liveband til festen

Ægteskabserklæring - får vi styr på når vi nærmer os.

Salmer - Aner det ikke endnu

Det kreative:

Farverne - Hvid, guld & Navyblå

Invitationer - har fundet omslag, mangler dog at finde ud af hvor jeg skal have resten lavet

Bordkort - Aner det ikke endnu

Borddekoration - Noget i stil med mit profilbillede, vi er gået i gang med at lave "kasserne"
Dækketallerkner - er helt fortabt..

Fuglefrøsposer - Aner det ikke endnu

Takkekort - Aner det ikke endnu

Sange/Taler - Aner det ikke endnu

Bordskilte - 3D printede

Bordplan til festen - En guldramme med plan over siddepladserne tegnet på glasset :) (staffeli fundet og købt)

Hjemmeside - Er i tvivl om hvorvidt vi skal have en.

Photobooth - Polariod collage i stedet for gæstebog?

Bruden:

Kjolen - 

Hårpynt - 

Slør -

Sko - FUNDET! kostede mig den nette sum af 47 kr. i genbrug, hvor heldig har man lov at være?

Hår - 

Makeup - Mig selv, jeg kender mit ansigt bedst :)

Negle - Nok også mig selv, har lange naturlige negle, så det bliver nok hjemmegjort nailart.

Brudebuket - Det må manden min styre :)

Strømpebånd - 

Lingeri - Jeg vil gerne have et gammeldags korset, det har jeg altid ville(Jeg har ikke brug for at trække vejret :) ) :) 

Smykker - Finder jeg ud af, nok arvestykker hvis jeg kender min familie ret :) 

Brudgommen:
Styrer det selv, jeg magter ikke at blande mig, han er sgu længere om at vælge tøj og sko end mig ;) 

Edited by Charlotte Porsholdt
rettelser
0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med forlovelsen.

Det bliver spændende at følge med selvom jeg måske ikke får det hele med.

Det er jo ikke sikkert jeg holder ved herinde når først mit eget bryllup er overstået til pinse - men hvem ved min datter skal giftes i løbet af de næste par år, så måske bryllupsideer fortsat er rellevant.

1

Annonce ♥

Tak, Kastberg.

Det her været en vildt fed rejse, og den kan kun blive federe :)

Jeg er også sygt spændt på farvesammensætningen, jeg kan godt lide idéen om at blande rene linjer og geometri, med naturens skønhed, går sådan lidt efter noget rustik elegance men med nogle rene linjer igennem :)

Er SYGT forelsket i kirkesalen i Koldinghus netop fordi det virkelig har den der rustikke elegance :) (Det er bare slet ikke billigt at holde bryllup derinde... Heldigvis er manden også elsker af luksus <3 )
kirkesalen-beskaaret_18571.jpg

0

Tillykke med forlovelsen og velkommen til. Jeg glæder mig virkeligt til at følge din planlægning. Jeg er oprindeligt fra Kolding så jeg kender Koldinghus vældigt godt og kirkesalen er noget af det smukkeste!!

1

Jeg har lige fået den fedeste idé til et Photobooth, Jeg vil undersøge mulighederne for at få fat i et polaroid camera, og lave sådan at gæsterne kan tage selfies, og selv klistre dem fast på en collage, vi derefter kan hænge op herhjemme sådan lidt tænkt at det skulle være istedet for en gæstebog :)

0

Annonce ♥

Sød ide til ''gæstebog''. Jeg ved der er mange der bruger polaoridkameraer og de er forholdsvis overkommelige i pris, især da der jævnligt kommer brugte til salg i bryllups-facebook-grupperne. Men har indtryk af at film dertil koster. 

1

DITWIH Lyder fedt :)

Jeg syntes nemlig selv at den klassiske gæstebog er sådan lidt kedelig, i form af at det som regel ikke er alle gæster der vil skrive i den og det er en sjældenhed man tager den frem, men en collage med gæsterne og hvor de selv kan lave deres præg på collagen :) 
Har planer om at der skal ligge diverse kuglepenne og klistermærker, selvfølgelig noget der passer sammen, så det bliver i nogenlunde samme æstetik :) 

0

Annonce ♥

8 hours ago, Charlotte Porsholdt said:

Tak Frigga :-)

Kan du anbefale nogle gode bryllups grupper på facebook? 

Der kommer flere frem hvis du søger på bryllup.

Den jeg er med i hvor der er mest gang i er den der ca. hedder ''Bryllup - jeg skal giftes - bryllup.dk''

Men det at der er så meget gang i den er nu også en ulempe, for hvis ikke man ret hurtigt får nogle kommentarer på sit opslag så forputter det sig længere nede på siden.

Det er siden bryllup.dk der har den men det mærker man ikke noget til, udover at mine opslag med opfordring til at lave bryllupstråd på denne side blev slettet et par gange inden jeg startede opslaget med at spørge hvorfor det blev slettet når det ikke var imod de skrevne regler.

Og så må jeg sige at jeg ikke engang er sikker på om det er imod reglerne på denne side at anbefale facebookgrupper, men det vil vel vise sig.

1

1 hour ago, Frigga said:

Der kommer flere frem hvis du søger på bryllup.

Den jeg er med i hvor der er mest gang i er den der ca. hedder ''Bryllup - jeg skal giftes - bryllup.dk''

Men det at der er så meget gang i den er nu også en ulempe, for hvis ikke man ret hurtigt får nogle kommentarer på sit opslag så forputter det sig længere nede på siden.

Det er siden bryllup.dk der har den men det mærker man ikke noget til, udover at mine opslag med opfordring til at lave bryllupstråd på denne side blev slettet et par gange inden jeg startede opslaget med at spørge hvorfor det blev slettet når det ikke var imod de skrevne regler.

Og så må jeg sige at jeg ikke engang er sikker på om det er imod reglerne på denne side at anbefale facebookgrupper, men det vil vel vise sig.

Tak Frigga, Se nu lige her, jeg har lært at bruge quote :wink: HAHA

Håber ikke det er imod reglerne, det ville jeg da være ked af, det er jo alligevel en meget værdifuld info når man planlægger bryllup :) 

0

Problemet med Facebook grupperne er - som Frigga også er inde på - at det er meget rodet. Der er ikke rigtig nogen struktur i det og det betyder at det ofte er de samme og de samme opslag der kommer igen og igen. I har heller ikke mulighed for at lave jeres egen bryllupstråde som I kan bygge videre på (i hvert fald ikke i grupperne). Vi er selv med i grupperne: "Bryllupssnak", "Bryllup 2020/21" og "2020-22" og "Skal giftes  er blevet gift" men helt som ovenfor er det ofte de samme opslag som folk laver i hver gruppe.

Jeg ved ikke om det er imod reglerne her men personligt så jeg da gerne at bryllupsklar blev "mere" synlig på Facebook og kan det være et skub så.... For det er desværre den vej udviklingen er gået generelt.

1

On 6.3.2020 at 10:08 AM, diskobil said:

Problemet med Facebook grupperne er - som Frigga også er inde på - at det er meget rodet. Der er ikke rigtig nogen struktur i det og det betyder at det ofte er de samme og de samme opslag der kommer igen og igen. I har heller ikke mulighed for at lave jeres egen bryllupstråde som I kan bygge videre på (i hvert fald ikke i grupperne). Vi er selv med i grupperne: "Bryllupssnak", "Bryllup 2020/21" og "2020-22" og "Skal giftes  er blevet gift" men helt som ovenfor er det ofte de samme opslag som folk laver i hver gruppe.

Jeg ved ikke om det er imod reglerne her men personligt så jeg da gerne at bryllupsklar blev "mere" synlig på Facebook og kan det være et skub så.... For det er desværre den vej udviklingen er gået generelt.

Har Bryllupsklar deres egen Facebook side? Det kunne da være et godt sted at starte :) 

0

Annonce ♥

Hvilken skrifttype er bedst? Det er planen at det skal bruges til at lave vinylklistermærker der skal på glasset i gulrammen, til at lave både skema for dagen og bordplan :) Rammen er 63 x 52 og bliver spraymalet samme guld som andre guld dekorationer.

Publication1.jpg
20200308_171110.jpg

0

14 hours ago, Charlotte Porsholdt said:

Hvilken skrifttype er bedst? Det er planen at det skal bruges til at lave vinylklistermærker der skal på glasset i gulrammen, til at lave både skema for dagen og bordplan :) Rammen er 63 x 52 og bliver spraymalet samme guld som andre guld dekorationer.

Publication1.jpg
20200308_171110.jpg

Det kommer jo an på det øvrige tema.

Men du nævner et sted ''rustik elegance'' og ud fra det vil jeg sige 1 eller 6, hvor 1 er den mest læsevenlige.

0

4 hours ago, Frigga said:

Det kommer jo an på det øvrige tema.

Men du nævner et sted ''rustik elegance'' og ud fra det vil jeg sige 1 eller 6, hvor 1 er den mest læsevenlige.

Tak for hjælpen, jeg tror det bliver 1'eren :) Det var også 1 og 6 jeg selv syntes var bedst :)

0

On ‎08‎-‎03‎-‎2020 at 3:12 PM, Charlotte Porsholdt said:

Har Bryllupsklar deres egen Facebook side? Det kunne da være et godt sted at starte :) 

Det er jo lige det :) Der er pt. tre sider hvad jeg lige kan se:

1. Fantastiske bryllupper med bryllupsklar: Her er det kun Bryllupsklar.dk selv der kan lave opslag men folk kan kommentere, hvad nogle gør i meget begrænset omfang. Fungerer egentlig mere som en slags reklamesøjle for bryllupsklar.dk ud fra hvad jeg lige kan vurdere.

2. Bryllupsklar.dk og babyklar.dk - Der er hvad jeg lige kan se ingen aktivitet overhovedet.

3. En gruppe der hedder bryllupsklar med 15 medlemmer (formentlig en "privat" gruppe uden forbindelse til bryllupsklar.dk  

Ovenstående skal sættes i forhold til udviklingen hvor rigtig mange i dag deltager med en telefon og der er Facebook umiddelbart nemmere at bruge (vil jeg da mene).   

0

Annonce ♥

1 hour ago, diskobil said:

Det er jo lige det :) Der er pt. tre sider hvad jeg lige kan se:

1. Fantastiske bryllupper med bryllupsklar: Her er det kun Bryllupsklar.dk selv der kan lave opslag men folk kan kommentere, hvad nogle gør i meget begrænset omfang. Fungerer egentlig mere som en slags reklamesøjle for bryllupsklar.dk ud fra hvad jeg lige kan vurdere.

2. Bryllupsklar.dk og babyklar.dk - Der er hvad jeg lige kan se ingen aktivitet overhovedet.

3. En gruppe der hedder bryllupsklar med 15 medlemmer (formentlig en "privat" gruppe uden forbindelse til bryllupsklar.dk  

Ovenstående skal sættes i forhold til udviklingen hvor rigtig mange i dag deltager med en telefon og der er Facebook umiddelbart nemmere at bruge (vil jeg da mene).   

Det ser ud til at de alle er sider og ikke grupper, umiddelbart tror jeg det ville have størst effekt hvis det var en gruppe, da dette indgyder mere til debat :)

0

Det er møj længe siden jeg har været herpå, det der med at tænke på sit fremtidige bryllup, samt være sygemeldt med stress og være midt i corona-krisen har ikke lige været en god kombi, men lidt er der sket!
Jeg har fundet mine sko <3 Helt nye i genbrug til den nette sum af 47 kr :) 

Og fik fat i et staffeli jeg kan bruge til min bordplan <3

20200817_131337.jpg

20210113_171248.jpg

0

Jamen dejligt at "se" dig igen :thumbsupsmileyanim: det er altid dejligt med flere aktive tråde.

Og nej, stress og bryllupsplanlægning er ikke lige den bedste kombination.

Hvor er det bare nogle fine sko du har fundet. :lol:

0