Charlotte Porsholdt

C + R August 2022 - start fasen af planlægningen

70 posts in this topic

Annonce ♥

Mine tanker vedr. hvad og hvor der skal pyntes, tanker?

Borde

Servietter

Bordnumre

Kasser

Blomster

Gavebord

Rammer med billeder af os

Box til kort

Blomster

Vifter?

Bar

Blomster

Guldstjerner på pind en af hvor delt ud på de 2 barer

Barborde

Vaser med en blomst

Fyrfadslys?

Hovedbord

Servietter

Blomster

Lys til træ

”kasser” 3d print 13 cm

Dansegulv

Diskolys?

Rummet

Vinduespynt

Loftspynt

Gulvpynt?

Pynte barborde?

0

3 hours ago, Charlotte Porsholdt said:

Her er mine tanker til program for dagen, lyder det realistisk?

Program.png

Mine tanker til programmet:

Hvor langt er der fra kirken til Gørdinglund? Hvad skal gæsterne lave imens I får taget billeder?

Er der tænkt på at med vielse kl 12, så forventes gæsterne at sidde på plads kl 11.30 og har dermed været hjemmefra tilsvarende tidligere, så hvornår har de spist?

Tid i forhold til middagen afhænger helt af hvor mange taler der er og hvor lange de er, men det ser ikke helt forkert ud i forhold til de andre programmer jeg har set, dog er der rigtig mange der går til bords 17.30. Men det kommer vel også an på om man satser på at kalde til bords på det tidspunkt eller at sidde til bord på tidspunktet.

Jeres rækkefølge på talerne er ca omvendt af Emma Gad, men det er måske med vilje. Hvis det er med vilje er det nok en rigtig god ide at have det i programmet som det står selvom jeg ikke har set det før.

Og så kan jeg godt lide brugen af ordet cocktalhour - den er jeg lidt misundelig på....

0

Tak for altid at være mega skarp i dine beskrivelser Frigga!
der er ca 20-30 min til gørdinglund fra kirken, der kommer til at være noget snackfoods, måske håndmadder gæsterne kan gumle på inden kagen, plus dem der skal overnatte vil blive fortalt hvor de skal overnatte, så de evt. kan komme på plads :D Jeg ser at jeg nok skal have omformuleret programmet lidt i forhold til hvad mine tanker reelt er :D billeder tænker jeg vi bruger en times tid til, da fotografen ellers også vil være med til resten, så vi har ikke brug for den helt store mængde opstillede billeder :D

0

Annonce ♥

Der er sket en del ting siden sidst! Kirken er booket, Gørdinglund er i gang med at lave lejeaftale. og bandet er booket :D

Jeg er begyndt i skole nu og kan ikke se mig selv ud af at finde tiden til at lave en kæmpe mængde DIY så tallerken planen er droppet, dog har jeg fundet et sted hvor de har hvide tallerkner med guld kant man kan leje, så det bliver muligvis det vi går efter :D

Jeg går hele tiden frem og tilbage inde i hovedet i forhold til hvordan tallerken opsætningen skal være en stor del af mig vil vildt gerne have at det er den klassiske fulde opsætning til bords og at den så bliver fjernet med serveringen, men jeg er mega meget i tvivl! 
Hvorfor er små detaljer så svære?

0

Ihh hvor fedt, dejligt at høre, det er da nogle store poster, I har afklaret.

DIY skal være hyggeligt og ikke stress, derfor ender vi også med at holde vores på et feststed og ikke derhjemme.

Jeg synes godt du kan køre med en stor tallerken og så flot serviet, pynt så du ikke skal leje en ekstra tallerken, der så fjernes?

0

Annonce ♥

31 minutes ago, Landbruden said:

Ihh hvor fedt, dejligt at høre, det er da nogle store poster, I har afklaret.

DIY skal være hyggeligt og ikke stress, derfor ender vi også med at holde vores på et feststed og ikke derhjemme.

Jeg synes godt du kan køre med en stor tallerken og så flot serviet, pynt så du ikke skal leje en ekstra tallerken, der så fjernes?

Det er virkeligt lækkert at vi har styr på nogle af de store poster allerede, det giver virkelig god til til at fokusere på detaljerne!

Jeg tror også det bliver sådan :D Jeg er umiddelbart gået væk fra at leje guldbestil, det er bare for dyrt i forhold til andet bestik.
Jeg tror egentligt også kun det er mig selv der syntes at det typiske sølvfarvede bestik ikke passer med mit guld hvid og navy tema :floejt:

0

Jeg kender kun alt for godt at de små detaljer kommer til at fylde voldsomt meget - det kommer til at blive smukt - også selvom der sniger sig lidt sølvfarvet bestik ind :)

Men weeeee der er jo et bryllup på vej nu - det er rigtig officielt at det kommer til at blive den dag!

0

Nu kan det være at det er fordi jeg er en ukultiveret bondejokke, men jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med "den klassiske fulde opdækning til bords og den så bliver fjernet med serveringen"?

Jeg er med på at du gerne vil have dækketallerken. Er det så en tallerken der står på den, inden gæsterne sætter sig til bords? Eller mener du både tallerknen til hovedretten og så tallerknen til forretten øverst? Det sidste gør man vel kun hvis både forret og hovedret er fadservering.

Eller er vi ude i en tallerken på dækketøjstallerknen som bliver fjernet inden forretten serveres tallerkenanrettet?

Gørdinglund lægger jo op til at give den fuld skrue på den formelle borddækning, det forstår jeg godt du går efter. Men som brud med budget så har jeg også måttet indse at man skal vælge at bruge pengene der hvor de batter. Jeg forstår godt at du er gået fra guldbestikket. Det ville se fantastisk ud, men de færreste vil tænke over at der er alm stålbestik selvom der er guldtema, for bestik har jo altså næsten altid den farve. Dit farvetema skal nok være tydeligt alligevel. Det er hele tiden en opvejning af om den ekstra udgift giver nok igen i det store billede. 

Har du overblik over hvad den fulde opdækning du tænker på vil koste? Er det en detalje dine gæster vil lægge mærke til? Hvor vigtigt er det for dig? Er det så pengene (og evt besvær) værd?

Måske kan du lave en prøveopstilling af den store og den lille opstilling og lade dem stå et par dage så du kan gå og kigge på dem, måske siger det dig at den store bare er så meget federe end den lille, eller måske finder du ud af den lille egentlig slet ikke er så tosset endda. 

Personligt synes jeg at glasene i virkeligheden har størst betydning for stil og udtryk i borddækningen. De er så tydelige når man først ser hele bordet på afstand.

Edited by Frigga
0

34 minutes ago, Frigga said:

Nu kan det være at det er fordi jeg er en ukultiveret bondejokke, men jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med "den klassiske fulde opdækning til bords og den så bliver fjernet med serveringen"?

Jeg er med på at du gerne vil have dækketallerken. Er det så en tallerken der står på den, inden gæsterne sætter sig til bords? Eller mener du både tallerknen til hovedretten og så tallerknen til forretten øverst? Det sidste gør man vel kun hvis både forret og hovedret er fadservering.

Eller er vi ude i en tallerken på dækketøjstallerknen som bliver fjernet inden forretten serveres tallerkenanrettet?

Gørdinglund lægger jo op til at give den fuld skrue på den formelle borddækning, det forstår jeg godt du går efter. Men som brud med budget så har jeg også måttet indse at man skal vælge at bruge pengene der hvor de batter. Jeg forstår godt at du er gået fra guldbestikket. Det ville se fantastisk ud, men de færreste vil tænke over at der er alm stålbestik selvom der er guldtema, for bestik har jo altså næsten altid den farve. Dit farvetema skal nok være tydeligt alligevel. Det er hele tiden en opvejning af om den ekstra udgift giver nok igen i det store billede. 

Har du overblik over hvad den fulde opdækning du tænker på vil koste? Er det en detalje dine gæster vil lægge mærke til? Hvor vigtigt er det for dig? Er det så pengene (og evt besvær) værd?

Måske kan du lave en prøveopstilling af den store og den lille opstilling og lade dem stå et par dage så du kan gå og kigge på dem, måske siger det dig at den store bare er så meget federe end den lille, eller måske finder du ud af den lille egentlig slet ikke er så tosset endda. 

Personligt synes jeg at glasene i virkeligheden har størst betydning for stil og udtryk i borddækningen. De er så tydelige når man først ser hele bordet på afstand.

Ja det er den helt formelle bordopstilling jeg tænkte på ligesom på billedet, faktisk er billedet rimeligt præcist min drøm bort set fra farven på servietten.. 

Jeg er helt klart enig i det med glassene, og har indtil videre ikke kunnet finde de helt rigtige, andet end nogle Lyngby glas der er vildt dyre at leje, så er stadig på jagt for at se om jeg kan finde noget der er bare en tand billigere end Lyngby glas :thumbsupsmileyanim:

bordopstil.png

0

Annonce ♥

Ja så giver corona-afstand da sig selv :tunge:det kan vist ikke gøres på 60cm bordplads...

Nej pjat!

Jeg har godt nok aldrig set kaffekoppen med i formel borddækning og er ikke helt med på tallerknen til venstre for neden (salattallerken?). Nå men det siger nok mere om mig end om opstilingen... :lol: Jeg må hellere blande mig uden om.

0

Det er du ikke ene om er rimelig sikker på den ene er til brød den anden til salat, men ved det reelt ikke :D 

Jeg tænker nu at jeg dropper kaffekoppen og den nederste af de to tallerkner yderst for en mere strømlinet udgave i stil med dette.

Skal bare have fundet de rigtige glas, og det er sværere end jeg regnede med :D

bord.png

0

Det ser dælme flot ud!

Jeg ville personligt vælge guldbestik hvis det er sådan du på dagen kigger på det og tænker, argh der mangler liiiiige det sidste touch! 

Der kan jo spares på andre poster, altså f.eks. mindre fancy bordkort, som jeg faktisk synes er svære fordi de ofte er i vejen og folk flytter rundt på dem så det ser grimt ud på bordet.

0

3 hours ago, Landbruden said:

Det ser dælme flot ud!

Jeg ville personligt vælge guldbestik hvis det er sådan du på dagen kigger på det og tænker, argh der mangler liiiiige det sidste touch! 

Der kan jo spares på andre poster, altså f.eks. mindre fancy bordkort, som jeg faktisk synes er svære fordi de ofte er i vejen og folk flytter rundt på dem så det ser grimt ud på bordet.

Jeg har købt disse på wish :D de er vildt fede, for man undgår at de fylder indtil gæsten skal bruge sit rødvinsglas :D

bordkort.png

0

Annonce ♥

Super nice ting vi fandt i dag, vaser vi kan printe i 3D til cocktail bordene unde receptionen, jeg forventer at lave dem navy og  bronze agtig guld/antik guld. Vores cake topper bliver en 3D printet variant af monogrammet jeg har lavet tidligere, og bordnumrene bliver også print, hvor jeg vil bruge bladkransen fra monogrammet med nummer i :thumbsupsmileyanim: bliver vildt glad i låget over hvor meget af det hele kan laves ud fra noget jeg allerede har designet <3 

3D vaser.png

0

On 4/7/2021 at 8:44 PM, Charlotte Porsholdt said:

Det er du ikke ene om er rimelig sikker på den ene er til brød den anden til salat, men ved det reelt ikke :D 

Jeg tænker nu at jeg dropper kaffekoppen og den nederste af de to tallerkner yderst for en mere strømlinet udgave i stil med dette.

Skal bare have fundet de rigtige glas, og det er sværere end jeg regnede med :D

bord.png

Den udgave der tror jeg alle vil genkende - der passer bestikmængden vel også bedre. Den anden var der vel dækket op med bestik til både suppe, pasta, hovedret og dessert. Og når vi er ved dessertbestik, så er en af de ting jeg forbinder med eksklusivt når der er både ske og kagegaffel, men selvfølgelig kun hvis det man servere til dessert lægger op til det.

Edited by Frigga
0

On 4/7/2021 at 10:22 PM, Landbruden said:

Det ser dælme flot ud!

Jeg kan godt se din pointe. Jeg ville også gætte på at gæsterne ville lægge mere mærke til guldbestik end resten af opdækningen, fordi guldbestik ikke er standard. Men netop også derfor ville ingen tænke over, hvis der ikke var gulbestik :)

Dejligt med et billede af hvordan du tænker opdækningen, jeg ville ikke ane hvor jeg skulle starte ved den største opdækning. Ligesom når vi har været i kirke og hele tiden spejder efter, om det her er en af sætningerne, hvor man skal rejse sig :)

Fine bordkort, på et enkelt udseende glas, tror jeg de vil se meget elegante ud :)
Glæder mig til at se 3d print produktionen af bordnumre og monogram :)

0

Annonce ♥