Ankita

i vildrede over svigerforældre til bryllup

8 indlæg i dette emne

Hej, jeg er ny herinde.

 

Min kæreste og jeg har planer om at blive gift i foråret 2021. Vi har været forlovet siden 2016, men det først nu at vi kan blive gift pga. økonomien. Vi glæder os meget, men når vi kigger på vores gæsteliste går det lidt i hårdknude. Det største problem er hans forældre. Vi har i lidt over 7 1/2 år kæmpet en kamp med dem. De har lige fra starten ikke kunne lide mig, og går meget op i at kvinden skal være yngre end manden, og jeg er 4 år ældre end min kæreste. De er fra Sri Lanka og går meget op i deres kultur selv om de bor her  i Danmark. Jeg vil helst ikke have dem med til vores bryllup, for synes de  har behandlet os begge rigtig dårligt i de år vi har været sammen. Men jeg kan heller ikke rigtig lide at han slet ikke har noget familie han kan have med til vores bryllup. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op. Min kæreste ved ikke helt hvad han vil. Og jeg vil jo så gerne forklare ham på en pæn måde at jeg ikke ønsker hans forældre til vores bryllup da det bare skaber en dårlig stemning på vores bryllupsdag. Og jeg tror ikke han bliver glad af at de er der. Skal man tage svigerforældrene med selv om de har trådt på en i 71/2 år eller skal vi lade vær med at invitere dem? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom situationen ikke er nem er lige den detalje omkring invitation, i mit hoved, meget nem.

Er din kæreste klar til at bryde helt med sine forældre? Ja - så skal de ikke med. Nej, så skal de selvfølgelig inviteres.

I begge tilfælde kan der komme noget bøvl ud af det, og det kan takles på flere måder, men i bund og grund er det jo det, det handler om.

Og beslutningen er ikke din men hans, for det er ham der har mest at tabe.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg istemmer mig koret. Inviter dem med for din kommende mands skyld. Han er sikkert klemt mellem dem og dig og hvem ved om det ikke kan blive en mulighed for et bedre forhold i fremtiden, hvis du rækker en hånd ud til dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, sha said:

 

 

 

Vi har prøvet at række hånden ud til dem et utal af gange. Og er blevet afvist hver gang. Men vi prøver igen her på søndag, hvor vi skal hjem til dem. Jeg er noget nervøs for det, for sidst vi mødtes råbte og skreg de af os. Jeg smed dem ud af vores lejlighed da jeg ikke ville finde mig i at de nedgjorde min kæreste og mig. Det har rippet op i det de efterfølgende gange vi har prøvet at komme i dialog med dem. Min kæreste siger at hvis de ikke tager imod vores hånd denne gang, så skal de ikke med til vores bryllup, for så er de ligeglade med os, som min kæreste siger. Så håber da det lykkes. Kan godt se at det er hans valg og ikke mit, om de skal med til brylluppet. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt at der nok er mere til historien end man lige kan nå at skrive i et internet forum. Jeg vil give dig ret i, at det skal være din mands valg, om de skal med eller ej. 

 

Håber det kommer til at gå godt på søndag, for jer alle sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer