IdaAV

Bryllup midt i en pandemi

5 indlæg i dette emne

Hej, Jeg kunne godt bruge nogle råd. 

Min kæreste og jeg er netop hjemvendt fra at bo i udlandet pga. pandemien. Det var meningen vi skulle være blevet gift i udlandet, men det nåede vi ikke før det hele lukkede ned. Vi har derfor snakket om at blive gift denne sommer. Den 15 august. Vi vil være maks 50 personer. Det vil være på Københavns rådhus, reception i vores gårdhave og middag på lokal restaurent. Jeg kan ikke finde ud af om det er dumt at invitere til/holde bryllup midt i pandemien? Jeg vil gerne høre jeres meninger. 

 

 Vi mangler stadig at snakke detaljeret med kommune og restaurent om der er særlige retningslinjer vi skal følge. 

Redigeret af IdaAV
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at holde fast i vores oprindelige bryllupsdato, som er den 1. august. Vi har inviteret ca. 70 til receptionen og 40 til festen om aftenen. Restauranten mener godt det kan lade sig gøre men ellers vil de lave catering og sende en kok hjem til os, så vi kan holde festen i vores baggård, hvor receptionen også skal foregå. 

 

Der kommer nok ikke 70 til receptionen alligevel for dem, der kommer fra udlandet har meldt afbud pga aflyste fly og jeg tror at de gæster, der har et mere skrøbeligt helbred, nok også melder fra, alt efter hvor slemt det står til i august med virus.

 

Hvis I er nogenlunde trygge ved at invitere og er ok med at det kan ende med at I kun kan være 10 samlet (worst case), så synes jeg ikke I skal holde jer fra at invitere til fest. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer vel lidt an på hvem I skal have med.

Hvis I holder jer indenfor de rammer myndighederne stikker ud er der jo ikke noget i vejen for det - efterhånden trænger vi jo til at der skal ske noget.

Men hvis I har faniliemedlemmer der er særligt udsat, så skal man måske lige overveje en ekstra gang.

Vi holdt i lang tid fast i at holde det i år (evt blot udskyde et par måneder) hvis blot der blev åbnet nok til at det var tilladt. Vi var indstillet på at undvære dem der evt selv kunne finde på at melde fra, men så kom vi til at tænke på mine svigerforældre som er blevet noget skøbelige, og da det gik op for os at vi ikke ville være skyld i at de skulle være sammen med en masse mennesker de ellers ikke ville komme i kontakt med var valget ikke så svært alligevel og vi har udsat til næste år.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for input. Vi vil være 38 voksne (med os to) og 5-9 børn/babyer. Børn kun om dagen. Ingen særligt udsatte. Ingen bedsteforældre. 

 

Rådhuset havde ikke tid, hvilket nok egentlig er heldigt da Kbh vielseslokale er meget småt, så man står tæt. Nu undersøger vi om vi kan booke en foged og ellers spørge et byrådsmedlem - som jeg kan se flere herinde har haft held med. Vielsen vil så foregå udenfor i vores forenings haveareal. I kan nok høre vi er lidt sent ude i forhold til planlægningen, men tror ellers aldrig vi ville holde bryllup. 

 

Snakkede med min mor, som nok vil være den mest "nervøse" ved tanken om mange mennesker. Hun var lidt 50/50. Men hun tager med til 2 børnefødselsdage inden, med lige så mange mennesker. Så tror ikke jeg vil lægge mere i det, end at jeg faktisk spurgte. 

 

Nu er min største bekymring at få nogen til at vie os - og om det regner.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer