sha

Så er der kjole-krise!

8 indlæg i dette emne

Det viser sig at den model, jeg har valgt, bare ikke egner sig til en lille barm (tak for lort Lily Brudekjoler og jeres elendige service). Nu ejer jeg en kjole, der har den mest uklædelige overdel. Den er syet ind til ukendelighed og jeg har slet ikke den der "jeg elsker min kjole"-følelse. Jeg har grædt og grædt, for hvor skal jeg lige finde en ny på så kort tid? Og det koster jo også....

 

Hvad er jeres forventninger til jeres kjoler? Også med hensyn til comfort. Den er godt nok blevet stram i livet af alle de omsyninger men jeg kan ikke finde ud af om jeg nu er blevet for kritisk fordi jeg fokuserer på det negative...

 

KOm meget gerne med jeres kjole-erfaringer.

 

Vh Sarah

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din kjole skal være behagelig! Du skal have den på i mange timer og i den tid kunne både stå på stole, kravle under bord og danse :) Er det helt af Pommern til, så må den til Lillys skrædder igen. De har jo ikke lavet den om, så den passer, hvis den strammer og gnaver :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh nej da.

 

Er der klippet af så det ikke kan rettes tilbage med de puder der var i? Så vidt jeg kunne forstå har du selv bedt om at de skulle fjernes. Måske en mellemting kunne være løsningen?

 

Hvordan ser kjolen ud, var det en ide at finde en bolero eller en blondetop at tage over til at ændre udtrykket? 

 

Personligt var jeg glad for at jeg valgte ikke at købe brudekjole i foretning da jeg var ude at prøve. Jeg har heller ikke så meget barm, men vil dog ikke ligefrem kalde mig fladbrystet. Men synes det var meget svært at se om kjolerne klædte mig på overdelen fordi de ALLE var for store. Da jeg nævnte det var svaret at det er fordi man ikke kan lægge den ud så kan alle i stedet lægge den ind (og betale for det, tænkte jeg).

 

Håber inderligt du finder en tllfredsstillende løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar. Jo jeg ville have puderne ud, da det nærmest var skumgummi-skåle, som mine bryster sejlede rundt i. Jeg havde en idé om at man kunne sy den så meget ind, at den vill lægge sig lidt mere tæt om barnem. Men det mener skrædderen ikke vil blive pænt, så hun har efterladt lidt plads til sådan et par silikone-indlæg, der dog heller ikke er nok til at fylde pladsen ud. 

Hun har måtte forkorte stropperne fordi de jo var tilpasset en større barm og jeg tror det er her, det gik galt, for nu føler jeg at den sidder under hagen og er ikke særlig elegant og samtidig er linningen så løftet, så den sidder længere over ribbenene, så nu kan jeg ikke trække vejret.

Skrædderen mente at jeg bare skulle gå i den et par timer og så ville den udvide sig så det prøvede jeg. Det var så godt jeg ikke ventede til bryllupsdagen med at tage den på, for jeg sprang syningerne i ryggen ved lynlåsen. Og jeg er altså ikke i nærheden af at være en stor pige. Jeg er 168cm høj og vejer 52 kg. Jeg kan på ingen måde tabe mig mere uden at ligne én der er alvorligt syg.

Jeg kan brokke alt det jeg vil men jeg vil aldrig komme til at kunne få den kjile til at kunne passe. Skrædderen virker ret træt af mig, fordi jeg påpegede at én af syningerne i barmen var rullet og bad om at få den rettet.

 

min veninde siger at jeg skal tage en dyb indånding og finde en anden kjole .- men er det overhovedet muligt på en måned?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uf det lyder ikke som om den skrædder kan sit arbejde. Jeg ville finde ud af at klage, hun har jo ødelagt din kjole, men jeg ved faktisk ikke hvor man står i den siuation.

Og det får du jo ikke kjole af inden brylluppet.

Nu kan jeg ikke huske hvor du bor. Men jeg ville overveje at tage i Lilly outlet i Åbenrå (argh jeg ved godt du måske ikke har lyst til Lilly endnu engang, men brug det evt til at forhandle yderligere rabat) De har kjoler til 500-3000kr. De har det de har, men man får jo så også kjolen med sig med det samme.

 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Update:

Jeg ville ønske at jeg havde overskud til at klage men jeg har besluttet at lade lorte-kjole være lorte-kjole og har bestilt 6 kjoler fra Zalando, Asos og Ellos og det lykkedes mig heldigvis at finde den kjole, der gør mig glad igen. 

 

Nu håber jeg bare at jeg kan finde en skrædder, der kan lægge den op og korte ærmerne på så kort tid - men mon ikke? Det var dyre lærepenge, men mit motto er at det er bedre at fortryde nogen man gjorde, i stedet for noget man aldrig fik gjort.

 

Tak igen for jeres svar. Det var rart at finde ud af at det ikke bare er mig, der er en hysterisk brud!

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer