Tina90

Vielse i egen have - eller?

4 indlæg i dette emne

Min forlovede og jeg er løbet ind i flere "problemer" omkring lokation for vielsen. 

 

Vi har overvejet kirke - men dette mest grundet tradition og ikke tro. Jeg er døbt og konfirmeret - han er ikke. Ingen af os har behov for salmer eller at vi får "Guds velsignelse". (Intet nedladende til dem der ønsker Guds velsignelse - det er blot ikke vores tro :) )

 

Vi har overvejet rådhuset - men jeg vil gerne have "hele pakken" i form af stor flot kjole og få lov at gå "down the aisle". Jeg vil virkelig gerne kunne se min kommende mand i øjnene når han første gang ser mig i kjolen og ja.. Være midtpunkt og føle mig som traditionel brud. 

 

Vi har det meste af tiden talt om, at holde vielsen udendørs og få en fra kommunen ud og foretage vielsen. Vi har overvejet, at holde vielse, reception og bryllupsfest på samme lokation, men da det ikke er alle som bliver inviteret med til efterfølgende fest, vil det føles meget mærkeligt, at nogle skal blive og andre skal tage afsted.

Vi har talt om, at holde vielse og reception i egen have, men til det har vi lige et par men'er og overvejelser:

 

1. Vi bliver 60 + mennesker og vores have er en typisk parcelhushave - ikke lille, men bestemt heller ikke stor, derudover går den i en vinkel rundt om huset. Vil der mon være plads nok til, at alle kan være med til vielse og reception eller bliver det mon for mast? 

2. Vi bliver gift i slutningen af september, hvor der er rimelig sandsynlighed for regn. Hvad gør man med en stor, lang kjole og evt. mudret have? 

 

Har I nogle forslag eller erfaringer til punkterne eller måske alternativer til vielsesmuligheder/steder? :) 

 

Obs. Brylluppet er først i 2021 :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere der har holdt reception og middag samme sted (2 forskellige lokaler) selvom ikke alle skulle med til middag, og jeg har endnu ikke set ngen der havde problemer med at få folk til at gå. Jeg ville bare sørge for at der i receptionsinvitationerne står et sluttidspunkt og at toastmaster eller I selv siger tydeligt tak for idag. 

Personligt ville jeg ikke have noget imod at nævne at ''jer der er inviteret til middagen kan gå til bords (eller blive, eller hvad der nu er rellevant)''

Hvis folk har fået en invitation med sluttidspunkt på, så ved de jo godt andre nok er inviteret til middag.

Jeg ville dog IKKE sige noget i retning af: ''vi siger nu tak til jer der ikke er inviteret til middag...'' Det ville være at træde i det.

 

Men til det du spørger om. Regnvejr er jo et ret påtrængende problem ved havebryllep. Kjolen kan skånes ved at udlægge rød (eller hvid) løber, men det kan jo hurtigt løbe op i mange meter/kr.

Og så er det jo stadig det med om folk sidder i regn og skal overvære vielsen.

Der kan selvfølgelig lejes telt - hvis der er plads nok i haven så kan den ene vinkel være forberedt til vielsen og den anden vinkel til receptionen, men så skal man måske overveje 2 telte (igen kr). Et målebånd er nok den nemmeste måde at afgøre om der er plads - husk at der skal være plads rundt om teltet til stormbarduner og evt at gå udenom.

 

Vi holder reception med let aftensmad (stående og siddepladser fordelt forskellige steder) hjemme i haven (den del vi bruger er nok ikke større end en villahave) men vi har en lade som vi vil indrage hvis det ser ud til regn.

Vi overvejede også vielse hjemme da vi har det på samme måde med kirken. Men vi valgte vores lokale kirke fordi det simpelthen var det nemmeste og billigste - der er gratis musik, stole og tørvejr.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En god ide kan være at I holder receptionen umiddelbart efter vielsen og skal I så ud og fotograferes så takker I af efter et par timer og siger tak til folk fordi de ville komme. Derved er det mere naturligt at de eksterne gæster tager videre samtidig med at I tager afsted. De gæster der skal med til festen mingler så bare videre.  

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer