MissEngaged

Dagsorden

5 indlæg i dette emne

Hvordan så/ser jeres dagsorden ud på den store dag, lige fra hår/make up til hvornår og hvor længe har i haft live musik og eller dj? Hvordan har i gjort med øl/bar? Jeg er især i tvivl om hvor lang en reception normalt er, og hvad pokker man skal lave helt til aftensmaden? Jeg er lidt lost da jeg aldrig har været til et bryllup:floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke hjælpe med en fuld dagsplan, men receptionen er vel normalt for at få tiden til gå indtil aftensmaden.

Men de fleste går tidligt til bords (feks 17.30) og der går jo også lidt tid at komme ud af kirken, lidt småsnak og lykønskninger. Og mange brudepar skal have taget billeder.

Så jeg tænker eftermiddagen hurtigt går med at snakke og mingle, men det kommer selvfølgelig an på hvornår vielsen ligger.

Ofte vælger man at servere bryllupskage til receptionen.

Og måske skal der også være tid til transport fra reception til fest, eller måske tid til at tjekke ind hvis der er overnatning for gæsterne.

Det kommer jo an på så meget.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan give en idé om en dagsplan, da jeg ikke har  nogen anelse om den holder. Jeg har heller ikke været til et bryllup før, der ligner vores, så hvor lang tid det forskellige tager, er lidt løst.

 

Vi holder receptionen og vielsen i vores baggård og gæsterne er inviteret til klokken 13.30.

 

kl. 11 skal min kæreste hente blomster og en vegansk kage til alle allergikerne. Min datter og jeg skal til frisør på samme tidspunkt. Min brudepige og hendes kæreste kommer hjem til os klokken 12.30 og hun hjælper mig i kjolen  og han hjælpper med at rette det sidste til i gården. Min kæreste skal selv i tøjet og hjælpe vores to drenge.

 

Når gæsterne er kommet, byder min kæreste velkommen og beder folk sætte sig klar til vielsesceremonien. Vi har regnet ud at den tager ca 20-25 min. 

 

Så skal der skåles i champagne og ønskes tillykke og alt det der og så kommer kagen ud (vi håber stadig at det bliver så godt vejr at den skal i køleskab til den skal spises....) og vi skal skære det første stykke efter traditionen. Herefter er der minglen og hygge til klokken ca. 17, hvor vi cykler ned på den restaurant, hvor festen skal holdes. 

 

Vi har lokalet fra klokken 18 men der er virkeligt smukt på havnen, hvor den ligger så vi skal have taget fotos der. De gæster, der skal med til festen om aftenen kan gå en flot tur eller vente hjemme hos os og få slappet lidt af.

 

Middagen serveres 18.30 og afhængigt af hvor mange indslag der er, åbner vi dansegulvet med en løst indøvet dans ved 23-tiden og så er der fri bar til klokken 02, hvor festen slutter.

 

Håber det kan bruges til noget? Jeg er selv ret nervøs for om der er nogen, der kommer til at kede sig i tidsrummet fra slut reception og til vi skal være på restauranten men de bryllupper jeg ellers har været til, har der også været noget ventetid mens parret blev fotograferet, så jeg satser på at folk er afslappede og hygger igennem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste kalder det for en tidsplan - Det andet er så formelt :) Jeg kan fortælle dig lidt om hvad vi plejer at opleve :)

Årsagen til at mange holder "reception" er netop for at udnytte tiden op til middagen, hvis man da ikke laver tidlig middag. De kalder det en reception selvom deltagerne måske er de samme som skal med til selve festen. Mange brudepar skal ud og fotograferes og det går der nemt 1-2 timer med. Så kan gæsterne hygge sig lidt ved "receptionen" imens. Er der receptionsgæster med som ikke skal med fra middagen så overvej at I selv tager med til receptionen fra start og når I så senere - måske - tager ud for at blive fotograferet er det oplagt at sige farvel til receptionsgæsterne samtidig. En reception bør umiddelbare ikke vare meget mere end 2-3 timer.

 

Ved de fleste af de bryllupsfester, hvor der ikke er fast sluttidspunkt på fra stedets side, kan folk typisk ikke mere når klokken går hen og bliver 4. Vi kører ikke selv med et fast sluttidspunkt og ofte er der kun 10-15 personer tilbage efter kl. 4 men skal brudeparret selv lukke og slukke (og låse af) går man typisk og pakker lidt ned imens, så de ikke skal sidde og vente. På de steder hvor festen skal slutte eksempelvis kl. 2 giver det sig selv. 

Vi har faktisk skrevet lidt om det du stiller spørgsmålstegn ved her

https://diskobil.dk/bryllupsfester/
https://diskobil.dk/bryllupsplanlaegning/



   

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer