Landbruden

Vegetaren og svineproducenten får hinanden!

154 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nu har vi booket Remisen i Brande, hurra! 

 

Vi skal snart holde møde med restauraunten omkring menu.

Derudover har vi talt med Capturing Moments og booket Rene som fotograf og videograf! 

 

Derudover har vi talt om, om min eksmand skal følge mig op? VI skal vies på Remisen og ikke i kirken.

Vi har et kanon forhold og har to dejlige børn sammen. Det er min kommende mand, der har foreslået det.

Hvad synes I?
 

Redigeret af Landbruden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med Remisen, det er nogle super cool lokaler de har :thumbsupsmileyanim: jeg kan personligt godt forstå at I ikke orker stå med alt selv. Mit eget bryllup blev også holdt på en restaurant, hvor vi blev viet på terassen med efterfølgende reception og middag samme sted, så vi skulle ikke tænke logistik.

 

I må have et meget særligt forhold, når din kommende mand selv foreslår at din eksmand skal følge dig op, det er super dejligt at høre. Jeg synes det er fedt,  når folk stikker ud og gør ting, der er uventede men som giver mening for de involverede parter. Så jeg stemmer ja til det forslag :)

 

Og selvom det er et stykke tid siden, så tillykke med din forlovelsesring, den er meget smuk :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis din kommende mand og du selv synes det er det rigtige at du bliver fulgt op at din eksmand, så er det jo sådan det skal være. Traditioner er fedt hvis man kan lide dem og heldigvis kan man vælge og vrage og personliggøre lige som man vil.

Men derfor kan der jo godt være nogen der studser over at du bliver fulgt op af din eksmand, men så er det jo bare en anledning til dem om at forstå at I har et ganske særligt forhold.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input, begge to!

 

Ki - fedt med vielse samme sted, det nævnte fotografen også var godt at folk ikke skal fragte sig selv fra X og Y da det godt kan tage noget af energien ud af festen - ved jeg ikke om du kan relatere til i forhold til jeres bryllup?


Tak for kommentar om ringen - jeg er SÅ glad for den! 

 

Mht min eksmand, ja, vi har det det virkelig godt sammen og min kommende mand er enormt rummelig - han har også selv et god forhold til hans eks og hun og hendes nye parner bliver også inviteret med til brylluppet :)

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JEG HAR SGU KØBT BRUDEKJOLE!!!!

 

 

Min søde veninder har hevet lidt i mig for at komme ud og prøve kjoler og vi har været i Panyotis og i Kennedys.

Jeg føler egentlig ikke, jeg er færdig med at prøve kjoler, især fordi jeg endnu ikke har haft min egen datter med ud og prøve kjoler endnu.

Men derfor har jeg alligevel købt en kjole, som jeg har det MEGA godt med og sagtens kan ende med. Kennedys kørte nemlig sindsygt udsalg her, og efter at have prøvet 15 kjoler, blev min veninde og jeg enige om at vende retur til en af kjolerne, som med nogle rettelser, vil ramme det jeg ønsker. VI spørger så til prisen, fordi jeg vil virkeig gerne have den kjole. Jamen 7.et-eller-andet, minus 80 % siger hun så.. Vi står bare alle sammen helt frosset; *Hvad siger du?*, Ja så den koster 1560 kr! 

 

Den er derfor nu hos min søde veninder og jeg bestiller snart skrædder for at se på rettelserne :)

SÅ finder jeg en anden, jeg elsker mere, så går det jo også nok - men jeg er virkelig vild med den... Mere info og billeder følger snart...

 

 

Redigeret af Landbruden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hvor fedt at du har fundet kjolen, og så til en pang pris :loveshower:glæder mig til at se billeder.

 

Vores vielse var først om eftermiddagen kl. 16, så vi ville dårligt have haft tid til at folk skulle fra A til B. Jeg har været til en del bryllupper efterhånden og alle gange har receptionen været samme sted som festen, så der har det kun været transport fra kirke/rådhus. Og det fungerer virkelig godt, fordi der ikke bliver et break hvor folks skal afsted :)

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er så kjolen !

 

Det er en Lillian West - en ældre kollektion.

 

Jeg vil have taget det stof på ryggen af så den er åben i ryggen Derudover skal kjolen syes ind, da den er for stor. 

Derudover vil jeg have alle de sølv-farvede perler/glimtesten af og erstattet af nogle perlemors-perler af en art istedet så den er der toppen af kjolen foran, ned på ryggen og rundt om maven.. 

Hver 4. knap i slæbet er en glimte-knap og de skal bare alle være ens og hvide. 

Så tænker jeg på at få lavet sådan et watteau-kappe/slæb og tage det af efter vielsen, da jeg ikke skal have slør på. Ikke med blonder men igen med noget perledrys i perlemor. 

 

Brudekjole2.jpg

Brudekjole1.jpg

Lillian-West-A-line-6325-Ivory-2016-958500.jpg

162033588_277901027147250_3878305215814382343_n.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 3/24/2021 at 8:43 AM, Landbruden said:

Taaak Ki og Frigga for de søde kommentarer!

 

Frigga -god smag! Jeg kan sætte billeder ind så du kan se kvaliteten når mit ankommer. Det har kostet 450 kr.

 

Jeg har selv hæklet kant på silketyl og mangler stadig at sætte perler på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med planlægningen, den hopper lidt ud over det hele (kender jeg kun alt for godt :) )
Jeg tror kjolen bliver såååå smuk med de ændringer du ønsker, og dejlig pris!
Jeg skal lige forstå visionen med sløret. Så det sidder slet ikke på hovedet, men istedet som kappe/slæb?

 

Jeg mener du skrev, at du ville fortælle, hvorfor dig og din kommende mand passede så godt sammen og hvorfor det gav mening, at han friede efter så kort tid - hvis du stadig vil dele historien er jeg da bestemt nysgerrig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor det hele giver mening efter så kort tid sammen !

 

 

Min H2B og jeg mødte hinanden i februar sidste år, faktisk på Valentins Dag ikke mindre - via Tinder. 

Vi skrev meget få beskeder sammen, jeg var på 24 timer på Tinder og allerede ved at kaste op og ville af det. Han insisterede på at ringe sammen den aften og vi talte et par timer. Jeg slettede Tinder. Vi ringede sammen igen dagen efter og talte hele natten. Søndag morgen var jeg ret syg og snottet men H2B var helt overbevist om at vi skulle mødes. Han har siden fortalt at han synes jeg havde åbnet mig op og fortalt så meget om mig, han havde det her indtryk af et særligt menneske, som havde delt ud af noget med sårbart og han ville have ansigt på.

 

Det der er gået forud for alt det her:

Jeg var gift som ret ung, fik 2 dejlige børn og blev skilt efter 8 års samliv, da vi ikke var det rette match. Jeg fik så en anden kæreste, D, og vi flyttede sammen efter 2,5 år med vores tilsammen 4 børn. Vi købte en gård (der hvor jeg bor nu) og begyndte at sætte i stand og rive ned. Sammenbragte børn er MEGA hårdt og han havde en meget angst teenager, der var enormt trykket af den dårlige skilsmisse som D og hans eks havde været igennem. Det gjorde det mildest talt meget svært at bo og leve sammen - men jeg elskede virkelig D og ville det så gerne. Desværre fandt han sammen med en anden i vinteren 19 uden jeg vidste noget og gik derfor fra mig i starten af 2020, hvor vi stod med kæmpe byggeprojekt og en masse praktik og økonomi bundet sammen - efter næsten 4 år sammen. Jeg gik totalt i chok. Han flyttede ud efter 2 uger med hans børn og så var det det. Bagefter kom der så en lang hale af advokat, bank lort og alt muligt meget grimt, jeg vil skåne jer for. Jeg blev tilbage på gården. Jeg kan huske, jeg skulle i Ikea dagen efter han var flyttet og tegne nyt køkken til stuehuset og der var fyldt med glade mennnesker, der skulle starte liv sammen, par, der var gravide og sådan. Her stod jeg og skulle ikke have 2 ovne til min kæmpe sammenbragte familie, men bare noget, der passede til mig og mine to børn. Jeg brød fuldstændigt sammen i Ikea. Heldigvis, var min veninde med.

 

Så kombinationen af at være totalt sønderknust og ægte bange for voksen-dating gjorde at jeg var nysgerrig på det Tinder. Jeg kunne så, som nævnt, slet ikke være i det og fik det slettet men H2B holdt fast. Jeg var så RÅ da vi talte sammen og han kom helt ind, da jeg ingen parader havde. 

Vi mødtes så den søndag og der var bare en vild... jamen, jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det. Jeg får i hvert fald sagt at hvis vi skal undersøge det her, så skal det være mig og ham. Jeg kan ikke hvis han også dater andre samtidig. Jeg aner ikke hvor det kom fra, men en eller anden fornemmelse havde jeg på at jeg skulle sikre vi gjorde det her rigtigt. Vi holdt en lillebitte smule i hånden og kyssede 2-3 gange meget stille og roligt.

Dagen efter talte vi så igen i telefon og jeg er så rå og ør, forvirret og alt muligt. Han siger så, jeg lover at passe på dig og være der for dig altid og jeg glæder mig til den dag, jeg skal spørge din far om din hånd. Det her er altså 4 dage efter vores første kontakt. 

 

Herefter fulgte en lang periode hvor jeg var sindsygt forelsket og samidig så totalt ødelagt. H2B var der, lyttede og rummede, lod mig sørge og græde over en anden mand, hjalp med mig bank, advokat.  Corona nedlukningen kom jo samtidig og jeg arbejdede meget hjemmefra hos ham, når jeg ikke havde mine børn. Jeg arbejdede til sent om aftenen, for jeg kunne ikke andet. Han kom og tog mig ud af hans kontor, sørgede for at jeg spiste, at jeg fik sovet. Han tog vare på mig, da jeg ikke selv kunne. Jeg var jo en totalt fremmed for ham. Jeg forstår slet ikke han kunne det, men jeg er ham så evig taknemmelig. Den sang, der hedder Trampoline siger noget med: 

 

Wait if I'm on fire
How am I so deep in love?
When I dream of dying
I never feel so loved
Det var præcis sådan det føltes, jeg var i ild, for alt var kaos omkring mig, jeg vidste ikke hvordan jeg skulle få gården bygget færdigt og min eks havde vilde krav til penge, han skulle have med sig samtidig med han blev kærester med hende, han havde været sammen med og valgte meget tidligt at gå offentligt med det i vores lille lokalsamfund og derefter købe hus med hende og flytte sammen. Så alt var kaos og samtidig har jeg aldrig følt mig så elsket og passet på samtidig. 
Vi talte om det med at skulle giftes. Vi vidste, vi ikke ville komme til at bo sammen for det med sammenbragt børn havde jeg jo brændt mig op og samtidig har vi langt imellem os. Så var det et liv sammen, hver for sig og derfor kunne ægteskabet binde os sammen. Der blev talt løst om det.
D. 10.10 var vi i arbejdstøjet hos mig, kørte byggeaffald på genbrugspladsen og da vi kommer hjem i min gårdsplads, hopper H2B om og åbner min bildør og frier til mig i gummistøvler og ingen makeup. Jeg troede ikke på ham, men han holdt fast. Jeg græd i 3 timer udafbrudt derefter. Det var simpelthen det vildeste år og at det kulminerede med det frieri, var så sindsygt for mig og for ham også. 
Så det giver mening, selvom det er hurtigt, fordi vi har startet så utrolig intenst op. Jeg har aldrig oplevet et mere loyalt menneske end H2B og jeg har aldrig følt mig så fri i et parforhold, som jeg gør med ham. 
Redigeret af Landbruden
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde tænkte, jeg skulle have nogle dyre design-sko når nu det skulle være.

Når kjolen nu er fundet så LOW BUDGET,  haha mega kontrast til mit første bryllup hvor min kjole var en håndsyet designer en!, så tror jeg ikke skoene skal være så dyre...

 

Min H2B er ikke såååå meget højere end jeg.

 

Pura Lopez Linda pumps  m. ankelrem velour bordeaux

 

Jeg er lidt vild med disse fra Pura Lopez til ca 800 kr - meeeen skal det være hvide sko? 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsesområdet

 

Vi skal jo vies på Remisen i Brande også. 

Vi vælger at få taget billeder før vielsen, så vi skal lave det amerikanske koncept med 'First Look'

Det synes jeg er så fint til at det er 2. gang, vi skal giftes.

 

Når billederne er taget, går H2B tilbage til Remisen og tager imod gæsterne og så er vi klar.

Der er nogle MEGA store, flotte døre, der slåes op og så går jeg op af ' gulvet' således (Man kan se træet der er lagt ned i de gamle spor og der skal jeg gå op. Der kommer så stole på hver side. 

 

Corporate design til kulturinstitutionen Remisen Brande

For enden, skal vi have en form for 'alter'.

 

Det skal være noget der er rimelig nemt at lave og ej heller mega dyrt.

Vi er blevet enige om at nogle gamle døre kunne være så fint i symbolik.

 

f0db1b91e0341d2492e8e63fca7da088.jpg

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer