Landbruden

Vegetaren og svineproducenten får hinanden!

154 posts in this topic

Spændene, det lyder til at blive noget af en fest.

Jeg kan virkelig godt lide at du har valgt varme farver.

Monique Lhuillier-kjole er smuk, virkelig smukke blonder, rer romantisk. 

Den anden kjole er meget elegang, flotte detaljer. Det er virkelig to vidt forskellige kjoler, har du tænk over hvilket udtryk din kjole skal have?

0

Annonce ♥

Det er med stilen og udtryk på kjolen, det er så meget det sværeste

I hjertet vil jeg SÅ gerne være en blonde-romantisk pige - men når jeg får kjolerne på er det de mere clean, arkitektoniske, statement kjoler, der fanger mig. Så jeg tror nok mere på det end den smukke Monique-agtige kjole meeeeen jeg har en veninde, der er meget på det hold og det er min H2B egentlig også, så skal nok lokkes i sådan nogle også.

0

Annonce ♥

Det gode ved at prøve brudekjoler er jo at man kan prøve alt muligt. Mange bliver jo overrasket over hvad de egentlig ender med.

Så sørg for at prøve det ene og det andet, så kan du nok mærke hvad det skal være når du kommer dertil.  :thumbsupsmileyanim:

0

Hm  - vi kan ikke helt se hvordan vi skal kunne have alle gæsterne til reception på min gård, mit orangeri vil ikke kunne huse 125, så vi tænker i plan B. Kan sagtens være vi holder fast i mit orangeri men har lige sendt forespørgsel ind til lokalt feststed, 5 min fra min gård.

download (3).jpg

netvaerksaften-dollerup-moelle-2.jpg

ba451a7d-9bc2-46f2-b123-c90985fa8b26_1_90_0_0_1280_853_1440_960_14a59e1e.jpg

0

Annonce ♥

Min kæreste har tidligere holdt hest  - og har derfor en gammel trailer til at stå, som skal konverteres til ginvogn/drinksvogn.

Vi har talt om at når gæsterne ankommer med partybussen til hans gård, så laver vi østers og champagne bar og byder velkommen. Vi er tæt på det store hav og det vil være ideelt med en masse sea food :)69516940-446457409413383-146052458415023

Edited by Landbruden
0

Tanker om receptionen

Der vil være uhyre lidt tid - fra 14.00 - 16.30, så det skal være nok nemt at gå til.

H2B vil gerne have bryllupskage, jeg kunne godt leve uden, men det finder vi ud af :)

Jeg kunne godt være på noget food truck concept med gourmet hotdogs og sådan noget, det ville være sjovt og nemt. Sådan lidt street food agtigt. Jeg ELSKER pizza, så det kunne være en mulighed, hvor vi kan ramme næsten alle smage :)

Tanker om middagen

Vi er jo i efteråret og har derfor så mange lækre smage til rådighed, vi vil gerne gøre det sæson-betonet.

Ankomst:

Gratinerede østers og champagne

Det er ikke alle, der kan lide østers - så ide til alternativ?

Forret - Mellemret - Hovedret

Vi skal have fundet en kok, der kommer ud og laver det men vi tænker
Jordskokker
Torsk

Rødbede

Svampe

Brombær

Æble

Græskar

Dessert

Jeg er så lidt til desserrt - og ej heller ost - så her skal den store tænkehat virkelig på.

0

Fedt koncept, både foodtrucken og sæsonråvarerne.

Gratinerede østers?! - så er de ikke rå, hvilket nok vil være det der skiller vandene mest. Jeg synes da ikke der behøver at være et alternativ. Hvis man er så stædig at man ikke vil have gratinerede østers, så kan man jo springe over. Men vil du have et alternativ har den kok I skal have ud måske en ide. Når det skal passe til champagne så er det eneste jeg kan komme i tanke om andre former for skaldyr og det skal vel være noget HELT andet...

Du kan jo også selv springe desserten over hvis I vil have dessert af hensyn til gom og gæster. Men det kunne jo også være en dessert med focus på frisk frugt - altså hvis du er til den slags... (Det her med ingen kage og ingen dessert har jeg SÅ svært ved at sætte mig ind i - har selv en mega-sød tand :tunge:)

0

Annonce ♥

Ok så kommer der lige nogle skud fra hoften.

- Brownie m. is (softice) og frisk frugt - eller brownie m frugtsalat.

- Portionsanrettet gammeldags æblekage m flødeskum og ribsgele.

- Bærtrifli

- Brombærcheesecake (eller kirsebær) evt med valnød i bunden

- hele rækken af mousser og fromager (chokolade, bailey, bær osv) evt anrettet som flere forskellige miniportioner, med lidt bær og noget sprødt.

- rabarbertærte (eller anden frugt) med cremefraise rørt m vanille

- Lemon-marange-pie (eller keylime) pointen er det syrlige.

- Hvidvinssyltede pærer med vanilleis og (lun)chokoladesovs. (Denne var min favorit da vi stadig havde 3-retters middag i spil, men der var pointen også at det ville være hjemmesyltede pærer)

- og så er jeg sikker på en evt kok har forslag til noget mere sofistikeret.

Hvis du ikke er så meget til dessert vil det måske være mere på sin plads at gommen og kokken kommer på bane. Der er jo også lang tid til, så den del behøver du måske slet ikke at give så mange tanker.

Edited by Frigga
1

Debatten går lystig pt.

Dollerup Mølle var en anelse dyrt, så nu er jeg i alternativer. Vi må lige se.

Mht bryllupskage - vi kunne måske godt ende på sådan noge her  - hjemmegjort stativ og macaroons fra Føtex til 5 kr stk - i nogle andre farver, of course :)

Elegant-macaroon-cake-ideas-600x900.jpg

0

Annonce ♥

Fed ide med lysekronerne. Der er også nogle teltudlejningsfirmaer der har lysekroner.

Jeg har overvejet det samme, men droppet det igen da jeg fik undersøgt hvad den slags koster. Jeg ikke havde nerver til at have så mange penge ude at svømme - de må jo formodes at kunne sælges igen bagefter, men jeg blev enig med mig selv om at jeg ikke turde risikere ikke at kunne komme af med dem igen til en ordentlig pris.

Edited by Frigga
0

16 hours ago, Landbruden said:

Det har du også en god pointe i, Frigga!

Jeg overvejede dog også om man kan finde en genbrugsbutik der har mange af dem  og spørge om man kan leje dem, men så skal man jo nok være ret heldig...

0

Annonce ♥

Elsker dine idéer indtil videre! Årh hvor ville jeg ønske jeg boede et sted hvor jeg kunne konvertere det til venue :thumbsupsmileyanim: Er bare total forelsket i Kirkesalen i koldinghus, og kan slet ikke få stedet ud af hovedet, plus der bare ikke er mange steder i Esbjerg omegn der passer den her dame :floejt: Kirkesalen er bare dyr!!!

Jeg har lige været flygtet fra siden grundet stress og Corona, og mangel på lyst til at planlægge, men nu er jeg tilbage :D

0

Jeg er også blevet overbevist, da stedet giver mulighed for bryllupsweekend til færre penge end en fest I kirkesalen <3

Nogenlunde er stadig sygemeldt men det går da fremad :-) Begynder at have mere overskud, så det er altid noget! Har virkelig investeret mig i bryllupsplanlægningen, begynder at have en masse småting på plads, så det er bare skønt! :thumbsupsmileyanim:

0