Landbruden

Vegetaren og svineproducenten får hinanden!

154 posts in this topic

Annonce ♥

Ork, vores ser næsten ligesådan ud og vi har kortere tid til.

Lige nu er stedsønnen igang med at brække betonbåse og grebning op for at vi kan lave plan gulv i den ene ende af den gamle stald. Imens min kæreste sygemeldt med strenge ordrer om at holde hænderne i lommerne overvåger fremskridtet.

0

Annonce ♥

Uhhh del endelig billeder Frigga!

Jeg forestiller mig noget det I har på jeres sted, Charlotte - med tyl og lys i loftet og så de her lysekroner fra genbrug - har du andre ideer til loftsdeko?

Det er jo i oktober, så vi kommer til at makse ud på mos.. Tror det kan blive fint.

a-cake-table-covered-with-moss-and-florals-for-a-secret-garden-wedding-480x720.jpg

download (5).jpg

0

Jeg håber det lykkedes jer at finde et smukt sted at holde festen.

Det bliver virkelig spændene at se hvordan projektet med laden ender, del endelig billeder undervejs.

Måske også blomster guilander af papir kan fungere som loft deko, ligesom dem Frigga har lavet. 

0

Annonce ♥

3 hours ago, Beryl said:

Jeg håber det lykkedes jer at finde et smukt sted at holde festen.

Det bliver virkelig spændene at se hvordan projektet med laden ender, del endelig billeder undervejs.

Måske også blomster guilander af papir kan fungere som loft deko, ligesom dem Frigga har lavet. 

Super ide!

0

Hvis du får brug for efeuranker til loftet eller andet så kan du få i rå mængder af mig (vi bor vist ikke såå langt fra hinanden), eller hvis I kender nogen der har efeu, så har de sandsynligvis masser - de breder sig i hvert fald lystigt alle steder.

Edited by Frigga
0

Annonce ♥

Tankerne går og går, hvad pokker skal jeg med den kjole altså! Jeg synes, jeg væver så meget. Ville ønske, jeg kunne komme ud og prøve, men er nødt til at vente lidt endnu! Imellemtiden har jeg talt med Chefmade omkring maden og de vender retur med efterårsmenu, mums! Pt sagde han at for snacks til velkomsten ( gratinerede østers) og 4 retterrs mad inkl tallerkener og serveringspersonale inkl oprydning efterfølgende, så er prisen 650 kr. pr. mand, så det er jeg meget positiv over. Der kommer så vin og drikkevarer derudover. 

0

Annonce ♥

Hvis det er tallerkenanrettet finere mad, incl servering og oprydning så lyder det da også som en helt ok pris. 

Jeg tænker også du har god tid til at slå koldt vand i blodet mht brudekjolen. Men jeg kan også godt forstå dit ønske om at komme ud at prøve nogen. Før man har prøvet er det svært at vide  om det man tror er det rigtige nu også er det.

0

Vi har talt lidt salmer og sang i kirken.  Det er rigtig svært.

Indgang: Bach: Praeludium in Eb BWV 552 - Böhme

Udgang: Widors Toccata Orgelsymfoni nr. 5 

Der skal vælges 3 salmer, da min veninder og datter skal synge. 

Vi aner bare ikke hvad?

0

Flot højtidelig indgang og festlig udgang. Må jeg spørge hvordan du har fundet dem? (Mere fordi du ikke har ideer til salmer - den slags følges tit ad)

Her er min egen forslags-/inspirationsliste til kirkemusikken.

Men hvis dine veninder skal synge, så er det vel noget de "gør" i. Har de ingen gode forslag?

Jeg fandt også en inspirationsliste på folkekirkens hjemmeside, kan ikke huske hvor, men det må kunne googles.

På højskolesangbogen.dk kan du se tekst og høre melodi til de fleste salmer fra højskolesangbogen.

Og på  http://m.dendanskesalmebogonline.dk/ kan du finde salmerne. (Der er et vist overlap imellem de to)

Og så skal du lige være opmærksom på at præsten har det sidste ord. Nogen lader brudeparene vælge frit, andre forlanger et minimum af salmer fra salmebogen.

Edited by Frigga
0

Hej Frigga!

Mange tak!

Jeg har googlet en del og set maaaange royale bryllupper + jeg er ret vild med kirken og salmer.

Widors Toccata gik Mary og Frederik ud til :)

Mht salmer - vi kom lidt længere igår: 

Hil dig Frelser og forsoner 

Du, som gir os liv og gør os glade

0

Annonce ♥

Nå... nu overvejer vi at droppe at holde receptionen i Viborg og tage direkte fra Domkirken og proppe HELE selskabet i partybusser og have receptions-agtig følelse der og så invitere ALLE med til festlighederne på H2Bs gård.....? Hvad siger I til det? 

0

Jamen hvis det er det I har mest lyst til, så er det selvfølgelig det I skal gøre. 

Partybus med reception kunne da blive megafedt.

I skal dog lige huske at overveje en ting: hvordan kommer gæsterne til kirken og hvordan kommer de hjem fra festen? Vil det betyder at biler strander et eller andet upraktisk sted? Vil der være nogen der ikke vil med partybussen fordi de bedre kan overskue at have bilen med - og er det OK?

0

Nå men, vi er verdens mest ubeslutsomme mennesker!

Nu overvejer vi at springe det hele i luften. Vi kan ikke rigtig få logistikken til at op med vielse i Viborg og fest nær Ringkøbing. SÅ nu overvejer vi at holde det hele på REMISEN i Brande!

Dvs. 

First Look og bryllupsfotos fra 13.30 - 14.30

Vielse kl 15.00 i Remisens ene lokale med præst

Reception i Remisens foyer fra 16-17.30 agtig.

Middag kl. 17.30 - sent i et 3. lokale. 

Det kom sig også af om vi orker ALT det arbejde i ugerne op til brylluppet.. Eller om vi bare vil sætte os til bords og nyde dagen.

Så vil alle gæster være med fra start og vi kan holde det mere intimt med måske 80 gæster-agtigt. 

Det er nogle HAMMER fede lokaler 

download (8).jpg

download (7).jpg

download (6).jpg

0

Jep, det er nogen fede lokaler.

Husk at så længe man ikke er begyndt at bruge rigtige penge og invitationen ikke er sendt ud, så er det ikke ubeslutsomhed at skifte mening - det er bare udforskning af muligheder!

Jeg har en hel tråd om mine overvejelser der ligger forud for vores valgte tema ("Mest muligt for mindst muligt").

Mht præstevielse, så er det ikke alle præster der vil komme ud og foretage vielse "udenfor det kirkelige rum". De skal have biskoppens tilladelse, men jeg har indtryk af det mere er præsten selv der afgør det. Bare så I lige er opmærksom på at få spurgt inden I lægger jer alt for fast på planen. Måske er det en af fordelene ved covid, at præsterne nu er blevet mere vant til alternativer...

0