Sign in to follow this  
Followers 0
JL140821

Blomster til brylluppet

5 posts in this topic

Vi holder festen i Odense Zoo. Personalet har sagt, at de har sten med fakta om havens dyr, vi kan bruge som pynt, men jeg er i tvivl om det bliver for lidt og vi også skal købe  buketter i Fakta/Brugsen til bordene (ønsker ikke at bruge så mange penge på denne post). Hvad gør I andre?

Herudover sidder jeg og tænker på det med knaphulsblomster: Vi har gommen, min far, toastmaster (H2Bs morbror), et blomsterbarn (dreng på snart 5) og to forlovere (den ene er H2Bs veninde fra gymnasiet og har selv købt et sæt med både knaphulsblomst og en corsage med margueritter online). Derfor er der 4, der skal have knaphulsblomster, da min svigerfar gik bort sidste sommer. H2B vil gerne have en blå knaphulsblomst, så jeg rodede rundt på Google og fandt en blomsterforretning i vores by, hvor man kan få knaphulsblomster med roser (bl.a. blå) og lidt brudeslør for 75 kr. stykket.

Det lyder for mig som et godt sted at købe samtlige buketter, men vil det se mærkeligt ud med roser, når den ene forlover har margueritter? Og hvad med vores blomsterbarn - her er jeg meget skal/skal ikke ift. knaphulsblomst (også om jeg bare skal lave en løsning med en enkelt blomst fra haven og en sikkerhedsnål, når han ikke er ældre).

0

Annonce ♥

Vi holder lowbudget hjemme. Så vi begrænser vores blomsterindkøb meget. Jeg har planer om at holde det HELT enkelt blot med 3 røde roser i en lille vase. Det passer med de små billige roser fra supermarkederne. Og vaserne er fra IKEA til ikke ret mange penge.

Med hensyn til knaphulsblomster ville jeg nok holde de samme blomster(også til den "unge mand") Især fordi margaritter og blå roser er langt fra hinanden i stil. Hvide roser ville se knap så anderledes ud...

Måske gommen kan skille sig ud fra de øvrige, så han får sin blå blomst? Måske alle knaphulsblomster skal være forskellige så det er den røde tråd?

Jeg forstår dit dilemma.

FB_IMG_1572180740925.jpg

0

Hej! Jeg synes tankerne er fine - umiddelbart tænker jeg, du skal giftes i august, mon ikke du kan raide svigermors have eller lign? der ligger fine guides på youtube med hvordan man laver knaphulsblomster selv  - altså selv ukrudt kan jo være flot?  Tænker man kan købe mange blomster for 75 kr :) Det der de har købt online med margueritter, er det ægte blomster, forstår ikke helt?  Jeg ville nok selv tænke over at roser og marguritter stritter i hver sin retning.

Mht pynt i zoo, fedt med de sten! Jeg ville nok køre samme stil med vilde blomster, det passer da super til zoo - f.eks. lange græstyper er sådan lidt savanne agtigt? 

Guide til at lave det selv: 

Video med grøftens blomster

0

On 11.2.2021 at 8:10 AM, Frigga said:

Vi holder lowbudget hjemme. Så vi begrænser vores blomsterindkøb meget. Jeg har planer om at holde det HELT enkelt blot med 3 røde roser i en lille vase. Det passer med de små billige roser fra supermarkederne. Og vaserne er fra IKEA til ikke ret mange penge.

Med hensyn til knaphulsblomster ville jeg nok holde de samme blomster(også til den "unge mand") Især fordi margaritter og blå roser er langt fra hinanden i stil. Hvide roser ville se knap så anderledes ud...

Måske gommen kan skille sig ud fra de øvrige, så han får sin blå blomst? Måske alle knaphulsblomster skal være forskellige så det er den røde tråd?

Jeg forstår dit dilemma.

Tak for tippet Frigga - vi er endt med plastikblomster fra Etsy til mændene og "den unge mand."

Edited by JL140821
0

Annonce ♥

Da jeg blev gift for 10 år siden sidst i juli, havde jeg fået familie og venner til at plante ærteblomster og brugte dem til dekorationer, knaphulsbuketter og min egen brudebuket som min mor lavede (en kuglerund brudebuke). På bordene var der også ærteblomster og efeu samt diverse små klaser af bær, som også kom fra familiemedlemmers haver.

0