Julienne

To ubeslutsomme mennesker

27 indlæg i dette emne

Vi er nået så langt, at vi gerne vil giftes - med hinanden :tunge:

Og så er vi ikke meget videre, mest fordi at jeg har tænkt på bryllup, pynt, frisurer og kjoler i 15 år og det har han ikke, så jeg prøver at holde lidt igen, så længe vi ikke arbejder med hårde deadlines :)

 

For der er jo så mange valg der skal tages og vi er generelt ret dårlige til at bestemme os.

 

Lige nu er beslutningen om indgåelse af ægteskab ikke noget vi vil dele med omgangskredsen, så imens vi bliver lidt klogere på det hele, kan jeg få styret noget af min lyster og trang til at dele tanker herinde :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsesringe

 

Ligegyldigt, hvilke rammer vores vielse kommer til at foregå i, så bliver ringene jo ikke påvirket af at skulle passe til evt. tema og omgivelserne. Derfor virker det som en god idé at starte med dem.

 

Og jagten startede officielt i dag, hvor vi tog ud for at se og prøve ringe.

Jeg har altid troet, at der var forskellige guldnuancer. Hvis man søger efter guldringe på nettet, er det jo ikke den samme farve der afbilledes.

Jeg elsker guld, men åbenbart ikke standardfarven på ringe af guld :o

Og farven på de udstillede ringe i butikkerne skal man ikke stole på, jeg skal stadig forlige mig med det faktum, at jeg foretrækker blank roséguld fremfor gulguld. Jeg kan godt lide at smykket har lidt mere varme.

 

Så status efter guldsmed besøget:

  • Jeg vil gerne have en ring der har bløde kanter, blank overflade og i roséguld.
  • Umiddelbart hælder jeg til den helt klassiske vielsesring, uden sten og andet gejl.
  • Jeg har lidt lyst til at udfordre den idé og prøve nogle med lidt krummelurer. Det vil jeg se på, når jeg kommer hen til en anden guldsmed, for udvalget var ikke så eksotisk.
  • Kæresten er nogenlunde afklaret med, at han ikke har lyst til at gå med ring - især ikke til de priser :p

Jeg er ellers fan af, når mænd går med vielsesring, men når nu han ikke føler det er for hans egen skyld, han ville gøre det, ser jeg ingen grund til at han skal.


 

-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og vi står gerne til rådighed herinde til alle dine tanker. :thumbsupsmileyanim:

 

Og hvis ikke I har sat en dato endnu, så er der jo også tid til at tage det hele i mindre bidder. Men måske også en god ide at tvinge ham til at tænke lidt over hvad han gerne vil, som du selv siger, han har aldrig overvejet hvad et bryllup er, og måske også få ham til at indse at beslutningerne skal tages i god tid. Her er det i hvert fald mig der skal holde fast i deadlines, ellers ville tingene først blive gjort den sidste måned.

 

Da vi ligesom var kommet frem til det helt overordnede, så sagde han til mig: "Jeg kan jo høre at du har gjort dig en masse tanker om alt det her, og det har jeg ikke, så jeg synes da bare vi skal gå efter det!" Så det ER mig der står for planlægningen, men det betyder jo ikke at han ikke er involveret. Han har absolut været med i praktiske opgaver og tager dem også, men det skal helst være det praktiske og teoretisk stillingtagen gør han kun hvis jeg beder han tage stilling til noget specifikt. 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt at høre Frigga :thumbsupsmileyanim:

 

Vi har ingen dato, så jeg kan nyde den manglende stressfaktor indtil videre. Jeg har desværre arvet ønsket om at være i god tid, men ikke evnen til at planlægge super realistisk fra min mor. For alt er jo muligt, når man er i idéfasen og så bliver det pludselig tid til at "kill your darlings" når tingene skal udføres :floejt:

 

Det er vigtigt for mig, at det bliver et fælles projekt, men som du skriver har man jo lidt forskellige roller og prioriteter for ønskerne. Dem opdager vi nok lidt hen ad vejen. Jeg gætter dog på at jeg kommer til at være den med deadlineansvar, skønt han har overrasket mig før :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielse og bryllup

 

Vi er ret private og tanken om at være vært og midtpunkt har jeg aldrig været tilpas med.  Der var et par herinde som tog alene til USA for at blive gift. Senere holdt de bryllup i Danmark for at kunne dele dagen med venner og familie. Idéen om noget lignende, har derfor lagt i baghovedet. Mine forældre og senere min søster sneg sig på rådhuset, så det er nærmest standarden i min familie.

 

Jeg foreslog derfor kæresten, at vi kunne blive viet i hemmelighed, og have en "egoistisk" bryllupsdag, kun os to. Ingen børn eller gæster, vi skulle være noget for. En form for kæresteweekend, hvor vi kunne tage ud at spise, på museum, bowling eller hvad vi nu finder på, uden en mere eller mindre stram tidsplan.

Den idé kan han godt lide, så jeg tænker vi kan lægge os fast på den.

 

Et kort øjeblik tænkte jeg, om det ikke ville være federe at blive gift under åben himmel, end på et eller andet rådhus. Men kæresten har en pointe i, at det virker lidt omsonst, når der ingen gæster er med. Vielsen er mest noget han gerne vil have overstået. Det der med, at et fremmed menneske skal blandes ind i vores beslutning om at blive gift, finder han i forvejen spøjst :)

 

Jeg tror faktisk, at jeg ville være fint tilfreds med, at det var det. Nok fordi jeg opdagede at det, som tiltrak mig ved idéen om at holde bryllupsfest, var så jeg havde en undskyldning for at lave en masse gør det selv projekter og pynte lokalet, så alle ville være målløse over hvor sej jeg var, fordi det så fantastisk ud :tunge:

Det lyder dog til at kæresten syntes, at det skal fejres med gæster en anden dag. Gerne på en mere afslappet måde. Vi er på husjagt og jeg foreslog, at vi kunne invitere folk til at komme og hjælpe os med at male, når vi havde købt et. Det tolkede han som, at jeg ville invitere til en blanding af indflytter-arbejdsfest, hvor folk hjalp til med at smukkesere huset, i bedste "i hus til halsen"-stil eller hvad det nu er for et program, hvor venner og naboer trækker i arbejdstøjet. Jeg foreslog at vi kunne holde bryllup i samme omgang.

 

Vores ønske pt er derfor at holde en havegrillfest, som også fungerer som et "kom og se vores hus"-arrangement. Jeg synes det giver mig meget ro, at fejringen med gæster ikke er samme dag, som vielsen. Jeg bilder mig ind, at jeg vil kunne være en bedre vært fordi den dag i højere grad er dedikeret til gæsterne, end hvis der også var vielse, billeder, evt. transport og derfor mere på spil, for at dagen ville blive vellykket. Håbet er at vi så får plads til at holde det hjemme. Det afhænger jo lidt af hvilket hus vi køber. Så jeg er lidt misundelig på jer herinde med lader ad libitum :lol:

Så er spørgsmålet så, om hvornår vi skal afsløre bryllupsplanerne/at vi er gift?

Må folk vide det så snart vi er lovformeligt gift?
Når vi inviterer til "se vores hus/bryllup"?
Når vi byder velkommen til gæsterne til "se vores hus"-fest?
Aldrig? :tunge:

For på den ene side vil jeg jo gerne dele nyheden, og inkludere vores omgangskreds, ligesom jeg elskede at hjælpe min veninde med indbydelser osv. Og det er jo hyggeligt at have en undskyldning for at tage fint tøj på - især hvis der er fotograferingstvang. Og man gør sig lidt mere umage for at deltage i et bryllup, hvis man bor langt væk, end hvis det "bare" er en tilfældig fest er min erfaring.

På den anden side er der også en masse forventninger til bryllup, som det måske er nemmere at undgå, hvis man ikke ved at det er derfor man kommer...

Hvad ville i foretrække, som gæst?

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Julienne

 

FEDT du har lavet en tråd, jeg tænkte på at spørge dig om det men jeg ville ikke presse på.

Jeg synes alle tankerne virker så fine men hvis jeg må være ærlig, uden du skal tage det på en dårlig måde - det er velment - så tænker jeg der er lang vej fra at have tænkt på bryllup i 15 år til det koncept, I pt taler om.

Jeg synes det lyder som om din kommende mand har mange holdninger, som jeg helt ærligt bliver en smule trist over på dine vegne, ikke vil gå med ring og vielsen skal bare overståets. Ringen, ja fred være med det men selve vielsen er jo der I giver hianden løftet og i min verden der tyngden ligger mht det et ægtekab er.

 

Jeg synes i hvert fald bare du skal være ærlig overfor dig selv, hvad der er vigtigt uanset hvor overfladisk du så kan synes det er ( ala lave en masse nice DIY for at vise dine venner, det er i min verden helt legitimt!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt se din pointe og tak for de søde tanker i min retning. Det er nemlig vigtigt, at man ikke ender med at miste sig selv, når beslutninger tages i fællesskab  :)

I forhold til vielsesring er han alligevel ved at trække i land, for han synes på en måde det jo høre med. Så titlen på bryllupsplanlægningen er velvalgt :tunge:

 

Det er et dilemma, for som du nævner, så har jeg fantaseret om bryllup og brudekjoler i mange år. Men jeg har ikke nødvendigvis tænkt mig selv ind i fantasierne og nu er vi nået dertil, hvor det faktisk er virkelighed.

Så det er hele tiden et spørgsmål om hvad vi/jeg ønsker at en bryllupsdag skal indeholde, for selvom det er fryden ved at vi er gift, jeg glæder mig mest til, så er der jo også en ret legitim undskyldning for at kreere et skuestykke uden lige. Jeg har idéer nok til 3-4 bryllupper, så nogle ting ryger jo undervejs og forhåbentlig bliver der prioriteret rigtigt, så man ikke ærgrer sig bagefter. Det er jo nok det værste ved at have en stor interesse i bryllupper, men med to fejringer, kan jeg jo næsten få i pose og i sæk ;)

 

Vielsen er et rigtig godt eksempel. Jeg elsker at se bryllup i tv'et og det er smukt og magisk og den vigtigste del af brylluppet er, når der bliver sagt ja til hinanden. I mange år var jeg betaget af, når de amerikanske brudepar læste deres løfter op for hinanden. Men når jeg tænker på os i det scenarie så føles det bare så forkert, at skulle stå og øse ud af de inderste følelser foran andre mennesker. De ting fortæller vi jo hinanden dagligt, så virker det pludselig mindre vigtigt at involvere andre i det. Talerne i filmene er jo oftest kun gode, fordi det måske er første gang disse følelser får sat ord på.

Men når man er i det føles det nok anderledes. Ellers må vi tage en eller anden form for revanche, der er jo mulighed for at holde tale, skønt jeg havde glemt det indtil nu :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen jamen.

Måske er det allerførste du/I skal beslutte jer for, at I ikke skal beslutte noget lige nu!?

 At det I går og planlægger lige nu kun er brainstom. At lige nu snakker I om at have en tosom intim bryllupsdag. Og hvis det er sådan det skal være så gør vi sådan og sådan. Så får I snakket om tingene og får "smagt på følelserne". Og så er der måske nogle konsekvenser eller nye muligheder der går op for jer. Og så er det måske ikke lige det alligevel der føles rigtigt. Og så går I ud af en anden tangent. Og på et tidspunkt vender I måske tilbage til noget I har været inde over før og så ved I måske det er det rigtige.

Faren ved dette er at du måske godt kan bruge rigtig meget tid på at snakke bryllup, men at din tilkommende måske får nok længe før.

 

Og så vil jeg ligesom Landbruden minde dig om at det at gøre det til et fælles projekt ikke er det samme som at han får sin vilje med alt. Hvis noget betyder noget for dig så skal du jo fortælle ham det, for hvis han gerne vil giftes med dig, vil han nok også gerne gøre noget for dig bare fordi det betyder noget for dig. Ligesom du gerne vil gøre noget for ham. Det er jo med at finde balancen.

 

Tilbage til dit spørgsmål. Hvis det er en vigtig pointe at giftermålet skal være en overraskelse, så skal det holdes HELT hemmeligt. Og så fortælle alle det på samme tid til festen.

Eller også kan I vælge at det kan fortælles vidt og bredt og i så fald ville jeg når gæsterne blev inviteret til hvad I nu vælger de skal inviteres til gøre opmærksom på at vi så også kan fejre at I er blevet gift.

 

Hvis du spørger mig hvad jeg vil foretrække som gæst, så er det at vide det på forhånd - også selvom det "kun" er til grillmad el.lign. men jeg ville gerne kunne vælge gave og måske oppe påklædningen bare en anelse. Og jeg ville i hvert fald føle mig ført bag lyset hvis nogle viste det og andre ikke.

 

Iøvrigt kan jeg godt følge dig i at det er en stor mundfuld både at blive gift og være vært den samme dag. Det er faktisk medvirkende til at vi har valgt først at blive fotograferet dagen efter. Så er det ikke så hektisk. Makeup skal jeg lægge selv med min venindes hjælp og hun er der også den næste dag. Og jeg kan mærke at jeg bedre kan klare at kjolen har en plet eller er krøllet (det kan sikkert fotoshoppes og hvis ikke vidner det bare om en fed fest) end at jeg ikke kan se afslappet ud fordi der er for meget jeg føler jeg skal have styr på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen Julienne

 

hahah sjovt at han trækker igen på det med ringene - dejligt at høre!
 

Jeg kan virkelig godt genkende det med at se alle de smukke billeder og videoer af andres bryllupper, men når man så skal forestille sig selv i det, så er det noget andet.

Vi så på en del video'er da vi skulle vælge videograf og det resulterede i en virkelig seriøs snak om det med at blive gift for 2. gang. De her videoer var med smukke, unge mennesker i 20'erne, der holder store romantiske fester på slotte og du ved,meget klassiske brylluper - og og der er vi jo ikke. Så jeg kan super godt følge dig at at det er noget helt andet når man selv skal giftes.

 

Jeg synes sagtens I kan dele det vielse og fest op men lig Frigga ville jeg som gæst også gerne have det at vide.

 

 

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé, at tænke den her periode som udforskning. Det var faktisk også derfor jeg ville lave tråden, fordi jeg havde brug for at blive lidt klogere på, hvad vi har lyst til. Eller i virkeligheden er det jo i første omgang for at blive klogere på, hvad jeg har lyst til. For vi er så sløve til at tage beslutninger, at det kun er en fordel, hvis en af os har taget stilling inden vi spørger, hvad den anden tænker om det. :)

 

Nogle ting insisterer jeg dog på ligegyldigt hvad han synes: bryllupsbilleder taget af en fotograf, jeg vil have en vielsesring og han har ingen indflydelse på brudekjolen/tilbehøret.

Jeg finder sikkert på mere, for jeg har den holdning, at hvis noget er meget vigtigt for den ene og den anden er ligeglad, så bestemmer den der går mest op i det. Det er derfor hans computerdels budget er meget højere end mit :tunge:

Han plejer at sige, at han bare vil have, at jeg er glad, så det skal nok blive godt alt sammen.  <3

 

Jeg er lidt bekymret for om han går kold i ultratidlig bryllupsplanlægning, så vi skal lige lave en forventningsafstemning, når vi har fred og ro til den samtale :)

 

Tak for svar ang. hemmeligholdelsen af bryllup. Det gav mig noget at tygge lidt videre på. Pt hælder jeg nok til, at en del af planlægningen inkluderer, at man kan involvere andre (hvis de da gider), så er det mere et spørgsmål om, hvor tidligt folk får det at vide. Når vi bestemmer os for hvad der skal ske, giver det måske sig selv :)

 

Jeg tror bestemt heller ikke, at jeg ville kunne mønstre overskuddet til at blive fotograferet under tidspres. Jeg er så dårlig til at slå hjernen fra og være i nuet, især når der er så meget at tænke på. Og jeg bryder mig slet ikke om at få taget billeder, men jeg elsker at have fotografier, så det bliver vidst for meget på samme tid :shooter:

Redigeret af Julienne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 4/11/2021 at 8:29 PM, Landbruden said:

Hej igen Julienne

 

hahah sjovt at han trækker igen på det med ringene - dejligt at høre!
 

Jeg kan virkelig godt genkende det med at se alle de smukke billeder og videoer af andres bryllupper, men når man så skal forestille sig selv i det, så er det noget andet.

Vi så på en del video'er da vi skulle vælge videograf og det resulterede i en virkelig seriøs snak om det med at blive gift for 2. gang. De her videoer var med smukke, unge mennesker i 20'erne, der holder store romantiske fester på slotte og du ved,meget klassiske brylluper - og og der er vi jo ikke. Så jeg kan super godt følge dig at at det er noget helt andet når man selv skal giftes.

 

Jeg synes sagtens I kan dele det vielse og fest op men lig Frigga ville jeg som gæst også gerne have det at vide.

 

 

 

 

 

 

Lige præcis, fejringen skal jo matche dem man er og ikke hvad der fungerede fantastisk for et andet selskab. :)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi bryllupssnakket og jeg har da virkelig været heldig med ham <3

 

Tanken er fortsat at holde vielse og bryllup/indflytterfest for sig. Vi lavede et bud på gæstelisten: 27 personer, hvor 10 af dem er børn. Jeg troede vi ville nå op på lidt flere, så det var fint at få skrevet folk ned.

 

Vi har mest lyst til, at det bliver noget grill buffet, hjemme i haven.

Jeg vil gerne have et kagebord også, efter jeg har set den store bagedyst har jeg opgraderet mit fødselsdagskage game fra bradepande (selvom jeg stadig er glad for den slags) og købte lagkage bunde, til hjemmelavet mousekager, og de bliver jo samlet dagen før, så afhængigt af pynt er det ikke en kæmpe stressfaktor.

 

I forhold til hemmeligholdelsen af brylluppet, så er tanken at når først vi er viet, får folk nyheden at vide og får så også besked om, at der bliver inviteret til bryllup. Ærlighed er det rareste valg, så er der heller ikke noget med at vi skal lyve om ringene eller endnu værre undgå at bruge dem :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt I er på nogenlunde det samme.

27 gæster og vielse en anden dag. Så er der også alle muligheder for at stå for det hele selv uden at blive alt for stresset.

Det er hvad vi plejer at være til en alm årlig fødseldag, da vi (især min kæreste) har stor familie. :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det virker slet ikke så uoverskueligt, så nu glæder jeg mig det mere :D

Og jeg har også købt de allerførste ting, fordi jeg ikke havde lyst til at lade være :tunge:

"Vaser" fra genbrug til 35,50 kr for de 5 stk

De kunne godt passe med ønsket om et flot dækket bord, som også skal forsøge at være lidt uhøjtideligt.

Jeg tænker, at når det er en (forhåbentlig) udendørs fest, så dur kronelys ikke rigtig, så jeg lurede lidt på nogle fyrfadslysestager af messing, elsker farven på blank messing <3

 

Unavngivet.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tippet med hurricane glas Frigga - jeg googlede lige for at være sikker på om de var så cylinderagtige, som jeg huskede. Og jeg blev da positivt overrasket over at de kan se ud på flere måder, så det kan jeg jo have i baghovedet :)

 

On 4/19/2021 at 9:26 AM, Landbruden said:

Hvor er det fint, sommer og friskt og meget Secret Garden agtigt, så fint!

Det er da rigtigt, at det lugter lidt derhen af, og det gør bestemt ikke noget <3

 

Tak Ki, de er rigtig søde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsesringe

 

De er købt nu :o

Vi var inde i en anden guldsmed og efter jeg prøvede de 5 samme ringe på skift, diskuterede om vi var ude i 8 eller 14 karat og jeg opdagede at lyset inde i den anden guldsmed var direkte elendigt i forhold til farvegengivelsen endte vi, ja også kæresten <3 med to helt klassiske blanke ringe i almindeligt 14 karats guld :thumbsupsmileyanim:

 

Jeg havde ellers troet det ville kunne gøres meget billigere, når nu jeg ikke ville have sten i. Det var så herreringen der kostede nærmest det dobbelte, så det er guldmængden og ikke nødvendigvis bling der gør ringene dyre. Heldigvis fik vi rabat, ellers havde jeg tænkt at vi måtte gøre forarbejdet og slå til, når der var udsalg eller lign.

Så nu de er købt og kæresten var glad, for han var sikker på, at jeg kunne bruge et halvt år om at beslutte mig (det er ikke helt uhørt :floejt: ).

 

Det bliver pludselig lidt mere rigtigt at vi skal giftes efter den investering, er spændt på at få de rigtige om en lille månedstid <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer