Sign in to follow this  
Followers 0
Asel

Ingen serveringspersonale - kan det lade sig gøre?

3 posts in this topic

Hej.

Vi skal giftes til august, og vi er i tvivl om, om vi skal hyre serveringspersonale. Vi havde først tænkt os, at vi ikke behøvede det og gerne ville spare de penge. Men er det meget dumt? Det bliver et ret lille bryllup med 40 personer inklusiv os selv, og det bliver meget uformelt og afslappet i vores have. Så vi havde egentlig tænkt at alle måske bare hjalp lidt til, og så primært bruge pap-tallerkener. Men ja, nu bliver vi altså i tvivl om, om det er totalt urealistisk :) Hvad siger I? Er der nogen der har klaret det selv?

0

Annonce ♥

Hej og tillykke med det kommende bryllup.

Jeg synes I skal få noget hjælp, det er altså meget rart at der er nogen der sørger for at holde orden på det hele. Og selvom det er i haven og uformelt, så ville jeg droppe pap tallerkener, det er bare federe med rigtigt service. Så det var ikke et sted jeg ville spare :)

0

Jeg vil sige for at kunne nyde dagen uden at skulle tænke på at nu skal maden på bordet, der skal ryddes af. Der vil jo stadig være noget oprydning efter maden og eventuelle rester der skal pakkes ned.

Er enig med Ki i at rigtig service er det forkerte sted at spare. Jeg serverer selv til fester og mange gange kommer det bag på værterne hvad jeg har sørget for, de tror ofte det kun er for at servere maden og tage mad og tallerkener ud, sørge for der er drikkevarer på bordet eller på køl. Det jeg gør bag kulissen er at vaske op, pakke mad ned, sætte alt på plads (i kasser hvis det er lejet service), kommunikere med toastmaster omkring indslag så der ikke bliver serveret is  midt i en tale, deler sange ud og så efterlader jeg køkkenet helt cleanet. I det hele taget sørge for at brudeparret, fødselaren eller hvem der nu holder fest kan slappet af på deres store dag

0