dorte s.

Medlem
  • Content count

    2,521
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

Everything posted by dorte s.

  1. Jeg bruger og kokos.... Love it ❤️
  2. Lidt mere erfaring til hårfæld Jeg har lige været igennem endnu en fældeperiode (grrrrrrrrrrrr) og stødte tilfældigvis på en artikel om emnet i et venteværelse - yeah,- nye råd der skal afprøves. Pointen var at hårfæld kan skyldes lavt zink og lavt jern, - derfor er jeg straks røget på endnu et kosttilskud Tilsyneladende har det god effekt,- eller også stoppede fældning bare alligevel Så fortalte en frisør lige min datter, at eneste man kan gøre for at få håret til at vokse er hovedbundsmassage.. Derved tilføres hårsækkene blod/ilt som er deres næring. Så der er en god grund til at ALLE kommende gomme kommer igang med at give deres kommende hustru hovedbundsmassage HVER dag :lol:
  3. Stort tillykke ❤️ Det hele ser så indbydende ud
  4. Spændende tråd at følge Tillykke med din smukke kjole - den er faktisk sådan lidt Disney-/eventyr-agtig
  5. Ih altså ... Så dejligt med en dato Er da SLET ikke misundelig
  6. Tusind tak Dorte, og velkommen hjem. Jeg er blevet rigtig godt afsat og er glad og tilfreds, meen noget træt. hehe..Jeg tænkte på dig torsdag, da jeg var på hospitalet til kontrol. Nu går den nemlig ikke mere og jeg SKAL have fundet ud af om jeg kan rykkes til riget. Jeg havde den mest elendige oplevelse med neurologen, som jeg havde lovet fik 1 chance mere. Den forspildte hun komplet og jeg var tosset da jeg tog derfra. (og ditto til den nye sygeplejerske...grrr ) Så nu skal jeg have undersøgt befordrings reglerne om jeg kan blive kørt udenfor regionen, så jeg kan komme til riget. Jeg gider ikke mere at blive ignoreret. Der skal nok komme et ton flere billeder, jeg sætter ind løbende med beretningen. Det er bare lige med at finde plads til at nå at skrive den haha.. Der er ingen tvivl Line!!!!!! Du SKAL ind til Riget! De er meget bedre derinde. Du skal kontakte patientkontoret i din region og så hjælper de dig med alting. Alle har ret til frit sygehusvalg, så der er ingen ben i det. Lidt papirnus... Håber de er lige så søde som de er i region Syddanmark. Transporten er jeg bange for kan hænge på dig selv - men der MÅ være en eller anden løsning - måske sklerose foreningen kan være behjælpelig? Fedt at Henrik blev chokeret det var jo planen
  7. Ih Line Tillykke tillykke tillykke ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Så fik vi dig afsat Så dejligt at høre at din dag var skøn.... Flere billeder please
  8. Tak kæreste Line
  9. Lækkert garn Line! Og fedt at teltet er rejst Jeg er som altid imponeret over alt det du magter, når du har din tro følgesvend der jagter dig. Jeg håber sådan at du får en fantastisk bryllupsdag og at du bliver både overrasket og forkælet
  10. Ih dejlig besked at få .. tak Louise Jeg vil lige sige at fasten virker SÅ VILD før man har prøvet det. Jeg troede vitterlig at jeg kunne få det vanvittig dårligt (nærdøds-oplevelser . Men i takt med at jeg læste argumenterne FOR faste fremfor delvis faste, var jeg nødt til at prøve. Forskellen på at køre helt lavt i kalorier er at under fasten tømmer kroppen diverse depoter for sukker og kulhydrater og går derefter igang med at forbrænde fedt. Den skyder derfor en masse energi rundt i kroppen, så man faktisk kan blive lidt speedet og kan træne, cykle, arbejde og andet. I følge bogen kan man opnå op til 90% fedtforbrænding. Kører du på lavt kalorieantal vil kroppen hele tiden forbrænde den glukose og de kulhydrater der tilføres og krop og hjerne vil opleve sult og hungre efter mere. Man kan opleve træthed og uoplagthed. Den vil ikke opnå samme fedtforbrænding, fordi den jævnligt får tilført mad den kan forbrænde. Nå men så er der mange andre fordele såsom blodsukkerfald, nedsat kolestroltal, blodtryksfald (gældende for mormor her, forbyggelse af rynker, forbyggelse af demens... osv.... OG bogen er ikke skrevet af Hr og Fru Hakkebøf; det er fagfolk - danske fagfolk Edit: så fedt at stå op om morgenen efter en fastedag, føle sig slank, lidt hellig, meget dygtig og lave en kæmpe omelet
  11. Tak Der har jeg brugt Scriptina Pro og Abadi MT Condensed Light Tak for det... Det er den der abadi jeg godt kan li Men jeg kan ikke finde den, - er det mon fordi jeg har mac at det driller? Hvor har du fundet den?
  12. Kære Line-mor Vi drager sydpå i morgen, så jeg er slet ikke på BK når du bliver gift Men du må have en helt forrygende dejlig dag og nyde den i fulde drag. Jeg vil glæde mig til at se billeder, når vi kommer hjem igen. Kh dorte PS: Jeg tør vitterlig ikke tænke på hvor mange dimsedutter dit hjem rummer i denne tid
  13. 2-års forlovelsesdato nærmer sig... og stadig ingen dato Det er godt nok længe siden jeg har skrevet herinde - og bryllupstankerne har faktisk heller ikke fyldt så meget. NOK OM DET! Året der er gået har budt på yo-yo vægt ligesom min vægt altid har gjort! MEN nu har jeg fundet den nemmeste, sjoveste og absolut billigste måde at tabe mig på. OG jeg har har f galme tabt mig. Sådan der gamle!Har siden februar tabt knapt 8 kg. Jeg blev inspireret af en kort serie på tv2 "en kur der duer" der kørte over nogle uger. 5:2 kuren scorede ret højt og nogle af de ting de sagde om den ramte plet. Da jeg fik sagt højt til manden min, hvor svært jeg havde det med at skulle faste, men at jeg gerne ville blev det pludselig nemt. Jeg kom igang. Ret hurtigt føltes det okay, - jeg var godt nok ret så sulten på "fastedagene" og mine tanker kredsede konstant om hvornår og hvad jeg skulle spise..... - men det skulle vise sig, at der var noget der var bedre! 1-dages kuren, hvor man faster rigtigt. Altså 0,0 kalorier. Min mand købte bogen og læste den og da vi hørte om alle de fordele der er ved faste, ja så var der ingen tvivl; faste SKAL være en del af vores liv. Og nu gør vi det jævnligt. Jeg gør det 2-3 gange om ugen og er ved at blive afhængig af det - gisp hvor har min krop det dejligt med det. JEG ANBEFALER DET PÅ DET KRAFTIGSTE! De første gange man gør det er det lidt strengt - MEN I MORGEN ER DET OVERSTÅET! Så fakta er, at jeg nu er nede på min 2007 vægt og jeg bliver ved, for det er nemt, behageligt og billigt. Jeg træner også - hjemme på stuegulvet - næsten hver dag. Enten sammen med go'e gamle Charlotte Birchow eller på en Blog PSWH jeg følger. Sidstnævnte er HÅRD virkelig hård og jeg har fået virklig stærke arme/skuldre, men mange af øvelserne må jeg moderere lidt på for at de kan hænge sammen med min lirekasse-krop Håret er vokset i årets løb og det er total dejligt at kunne sætte det op og faktisk ligne en, der har langt hår. Men shit hvor har jeg lige været igennem endnu en fældeperiode - var det også i 2012 og nu igen! Æv, - tager ellers alverdens kosttilskud og hårkure flere gange om ugen. Men det er nok stress og bekymringer om fremtiden. Og i går bestilte jeg noget blonde på ebay som Sara uden H. Aner ikke hvad det skal bruges til men må eje det. Når jeg tænker på brylluppet er mit helt store problem; hvor skal vi holde det? Jeg kan simpelthen ikke finde et sted, som helt ind i det inderste og helt ned i storetåen føles rigtig... æv... Jeg glæder mig til at komme i rigtigt bryllupsmode igen dorte
  14. Ih hvor er det hyggeligt at en plan tager form Og det der feststed lyder som et scoop
  15. Lækre blondebånd Hvor har du købt dem?
  16. Hvor er de kære ❤️
  17. Mmmmm .... Lækker menu Hvilken font har du brugt til sanghæftet?
  18. Ang. Grafik så kan du prøve at kontakte Anthony på Ant-arts.com http://ant-arts.com/Ant_Arts_Dansk/Bestil.html Han laver nogle virkelig flotte ting - både helt klassiske invitationer til slotsbryllupper, men også nogle meget utraditionelle og online-invitationer. Normalt tilbyder han den fulde pakke med at pakke invitationerne og sende dem også, men han er i Australien lige nu, så det bliver nok lidt pebret i Porto Hans egen bryllupsinvitation var en meget flot eventyr-folde-ud-sag.... Det er den på billedet med store grønne træer.
  19. Nå for pokker... Ja så kan jeg godt se det! Øv. Det er jo vildt vigtigt m en terapeut at der både er kemi og at man er enig om proceduren. Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er, at du har prøvet. Men i psykolog verdenen er det i hvert fald meget brugt at arbejde målrettet og kognitivt og ikke vade en masse rundt i fortiden - medmindre klienten har et stort ønske om det. Men det er jo vildt praktisk at du har din private psykolog derhjemme Det er et par år siden efterhånden, men når man har været inde i den verden og egentlig ikke fik noget ekstra ud af det, end hvad jeg kunne tale med venner og familie om, så er det sgu lidt spild af penge, synes jeg, og så er det rigtig svært at starte sådan et forløb op igen, fordi man så har en indbygget skepsis, som ikke er særlig konstruktiv. Jeg kan faktisk også mærke at det hjælper bare at gøre Thomas og min veninde obs på at det er et problem, alene det har skåret en del ned på hyppigheden! Det skulle jeg have gjort for længe siden, men jeg følte mig bare så fjollet, særligt når det så også af og til omhandlede vores katte, og det gjorde mig lige så ulykkelig som når det var mennesker. Helt enig Bare pas gevaldig godt på dig og keep on talking
  20. Nå for pokker... Ja så kan jeg godt se det! Øv. Det er jo vildt vigtigt m en terapeut at der både er kemi og at man er enig om proceduren. Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er, at du har prøvet. Men i psykolog verdenen er det i hvert fald meget brugt at arbejde målrettet og kognitivt og ikke vade en masse rundt i fortiden - medmindre klienten har et stort ønske om det. Men det er jo vildt praktisk at du har din private psykolog derhjemme
  21. Åh Line :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:
  22. Ih altså, hvor ser det kanon godt ud! Virkelig! Jeg synes det er perfekt! Behøver ingen fed fremhævning efter min smag. Wau du er prof! Mht din reaktion.. Det er som de andre jo helt naturligt og faktisk underligt, hvis du ikke reagerede på en eller anden måde. Hvorfor ikke konsultere en psykolog med det samme i stedet for at vente til en given dato? Det er så nemt (alt alt for nemt) at udskyde og udsætte egenomsorg og terapi og intet andet er en bedre investering her i livet ❤️ Og du er jo en følsom kvinde, så der skal nok være lidt at snakke om- om ikke andet så kan terapien jo bare afsluttes hvis den føles unødvendig. Pøj pøj sødeste Gybbel...
  23. Hvor er det flotte ting du har fået lavet - ih altså hvor er det gennemført!
  24. STORT tillykke med hende