cbrud

Æresport, ris og tyl

3 indlæg i dette emne

Hej

Min bror skal giftes inden længe (ja, han kom altså først - jeg skal giftes næste år!!). Nå, men i den forbindelse er jeg kommet i tvivl om et par ting.

Derfor håber jeg, at der er nogen, som ved lidt om følgende:

Hvem skal stå for æresporten og er den stadig aktuel (har været til flere bryllupper, hvor der ikke var nogen æresport)?

Hvem laver tylposer med ris (til kirken) og sørger for at der bliver bundet tyl på bilerne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Min bror skal giftes inden længe (ja, han kom altså først - jeg skal giftes næste år!!). Nå, men i den forbindelse er jeg kommet i tvivl om et par ting.

Derfor håber jeg, at der er nogen, som ved lidt om følgende:

Hvem skal stå for æresporten og er den stadig aktuel (har været til flere bryllupper, hvor der ikke var nogen æresport)?

Hvem laver tylposer med ris (til kirken) og sørger for at der bliver bundet tyl på bilerne?

Jeg ved ikke helt præsis traditionerne.. men kan da sige hvordan det gik for os..

Æresport lavede min familie - det vil sige, mine forældre, bror, søster + mand, mommor & morfar. Den hang på vores dør ved huset. Vi fik sådan set en mere.. Vores ene vennepar havde nemlig også lavet en.. De ville have den til at hænge ved feststedet.. men da der var en anden fest samme sted den dag, var det jo ikke så godt.. så i stedet for lavede de et lille hjerte som en æresport, og et hjerte med vore navne og bryllupsdatoen.. Den kom siden til at hænge på vores garagage.

Det med tyl poser.. det kan man selv lave. Vi gjorde det dog ikke, da vi synes det ville være irriterende at have ris på sig hele dagen.. så fik først ris sidst på aftenen. De poser havde min svigermor lavet, (som overraskelse)

Tyl på biler havde vi selv spurgt min mands kusiner om at sørge for. så ja, så nemt var det..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer