miss_mizzen

HJÆP SØGES

4 indlæg i dette emne

Hej søde piger!!

Jeg er blevet spurgt om jeg kan bage en kage til min venindes søns fødselsdag. Han kan ikke tåle gluten og laktose.

Jeg vil så gerne lave en fin kage til ham, men er det en helt umulig opgave???

Håber på hjælp med kyshånd!!!

Knus fra mia :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan jo høre din veninde ad om han kan tåle laktosefri minimælk og piskefløde fra arla (kan fås i bl.a. føtex og bilka). Så kan du jo godt lave noget fyld.

Til bunde tænker jeg på et let marengs agtig bund med mandler eller hasselnødder.

Denher kage har jeg lavet (OBS! den er meget klistret og dejagtig men smager godt) - ved dog ikke hvor egnet den er:

200 g mørk chokolade

200 g magarine (becel eller FRI fra coop er laktosefrie)

200 g sukker

50 g mandelmel (fint blendet mandler)

4 æg

Smelt chokolade, smør og sukker i vandbad. Pisk æggene sammen. Når chokolademassen er helt smeltet, sigtes mandelmel i og de sammenpiskede æg røres i. Held dejen op i en rund form, som er smut godt med smør eller held i små forme. I begge tilfælde bages kagen i ovnen ved 95 grader i ca. 45 min til den har sat sig.

Har lavet den en gang som mini cupcakes, men synes måske ikke de er så børnevenlige.

Du kan også lave smørcreme på laktosefri magarine, der skal lidt mere formelis i og hvis magarinen blir for varm kan det godt blive grynet. Men jeg bruger det tit (chokolade smørcreme) og synes det smager godt.

Redigeret af cillesl
0

Del dette indlæg

Denher kage har heller ikke noget laktose eller gluten i selve kagebundene.

Kransekage indeholder normalt ikke laktose eller gluten, men hvis du køber den færdige masse nævnt i opskriften, så ville jeg lige tjekke bagsiden.

post-46589-0-44601100-1317826830.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer