Kom i form til brylluppet

Har din kæreste friet til dig, og er I nu så småt gået i gang med planlægningen af den store dag? I så fald vil du helt sikkert allerede have tænkt på, hvordan du skal se ud på bryllupsdagen. Ting som brudekjole, sko, makeup og hår kan du købe dig til.

Men hvis du skal i bedre form, så brudekjolen sidder lidt bedre, så skal du selv i gang med at arbejde for sagen. Uanset om du bare vil stramme kroppen op eller gennemgå et reelt vægttab, får du her lidt gode råd til at opnå drømmekroppen før brylluppet.

Start i god tid

Selvom dit bryllup ligger langt ude i fremtiden, og du føler, at der er god tid til forberedelserne, er det vigtigt, at du starter med at træne cirka 6-12 måneder før den store dag. På den periode kan du sikre dig, at du opnår optimale resultater og dermed ikke bliver skuffet, når du ser dig selv i spejlet med brudekjolen på.

Annonce ♥

Det er ligeledes vigtigt, at du holder fast og ikke går i stå, når du har sat dig et mål for. Prioritering er derfor nøglen for at nå i mål med træningen.

Få lagt et træningsprogram

Hvis du er ny indenfor trænings verdenen, er det en rigtig god idé at få lagt et træningsprogram. Dette kan enten være af en autoriseret træner i dit lokale fitness center, men det er også blevet populært at finde et tilpassede træningsprogrammer online på eksempelvis bodylab.dk.

Her kan du vælge et træningsprogram afhængigt af, om du vil opnå vægttab eller muskelopbygning og samtidig tilpasse, hvor mange gange om ugen du ønsker at bevæge dig ned i træningscentret.

Det skal understreges, at du ikke behøver at gå i fitnesscentret for at få motion, du kan jo fx løbe, cykle eller svømme. Nogen lokalsamfund arrangerer også udendørs træning, det kan være der er nogen ildsjæle i din by, som har udendørs træning.

Annonce ♥

Find en træningspartner

For at holde gejsten oppe i hele perioden, anbefaler vi, at du finder en træningspartner, hvis det er muligt. På den måde kan I sammen bevare motivationen og ved at aftale bestemte træningstidspunkter, føler du dig forpligtet til at møde op, da du ikke vil “skuffe” din træningspartner.

En anden metode til at opnå samme effekt er at tilmelde dig holdtræning i det lokale fitness center. På den måde lærer du andre at kende, og det kan ligefrem blive en fornøjelse at træne sammen.

Udover en højere fremmødeprocent, vil et træningshold med instruktør også kunne hjælpe dig til at presse dig selv mest muligt under selve træningen, man træner som regel lidt hårdere, når man er sammen med andre, det er nemmere at give op undervejs, når man er alene.

Kost og sundhed

For at opnå en sund krop er det ikke kun nødvendigt at dyrke motion. Det er i lige så høj grad vigtigt at spise korrekt og varieret, så kroppen får præcis de vitaminer og mineraler, som den har brug for, for at få det optimale ud af træningen.

Derudover kan sund kost i kombination med træning også give dig et højere energiniveau, hvilket du i høj grad får brug for, når bryllupsplanlægningen når sit endelige stadie og bliver præget af mere stressede tendenser.

En kombination af rådene i denne artikel vil kunne hjælpe dig godt på vej til at nå drømmekroppen til dit bryllup og sørge for, at du ser perfekt ud på den store dag.

Få vores gratis e-bog + nyheder om bryllup