Tab dig inden brylluppet

Brylluppet er den helt store dag, som mange kvinder ser frem til hele livet. Billedet af sig selv som står brud er helt klar og alt skal gerne være perfekt herunder selvfølgelig også udseendet.

For mange indebærer det også at gå ned i vægt og komme af med de overflødige kilo uanset om det er 5, 20 eller flere kilo, det drejer sig om. Her kan et godt planlagt bryllup være en god anledning for bruden til at ændre kroppens udseende og opnå højere velvære.

Start i god tid

Det vigtigste når du sætter dig et mål for ændring af udseende er at begynde i rigtig god tid, hvis du skal tabe 20 kilo kan du jo ikke nå det, hvis du først starter 1 måned inden brylluppet.

Annonce ♥

Træn og spis sundt

Der er mange tilgangsvinkler til at træne. På nettet er der tonsvis af materiale, der viser en masse gode øvelser, som du kan lave derhjemme. Nettet svømmer jo nærmest over med super fitte mænd og kvinder, der demonstrerer den ene mave, balle, lår øvelse efter den anden. Udfordringen er bare at få det gjort.

Hvis du har svært ved at motivere dig selv, så meld dig ind i et fitnesscenter, hvor du kan træne med et hold. Når du melder dig til holdtræning, så forpligter det lidt mere end når du bare skal træne derhjemme alene.

Lav aftaler med veninder om at gå lange ture, cykle, løbe, lufte hunden. Når du først har lavet en aftale om at mødes, så overholder du den selvfølgelig.

Udover træning skal du jo også fokusere på at spise sundt, det nytter ikke noget at træne 1 time om dagen, hvis du så bare spiser 3 snickers mere, så har du ikke vundet noget.

Der findes masser af materiale online, og for manges vedkommende er det fint nok at læse artikler på nettet og dele andres erfaringer med hensyn til kosten.

Husk at kure hvor du ikke må hverken spise eller drikke noget af det, som du rigtig godt kan lide, de holder meget sjældent. Så und dig selv lidt af det gode en gang imellem bare du stadig forbruger mere end du indtager.

Men hvis du har prøvet at tabe dig mange gange selv uden succes, kan du kontakte en professionel kostvejleder eller diætist. Det koster penge,, men for dig der har svært ved at holde motivationen kan det være godt givet ud, da du skal op og stå til regnskab hos diætisten og blive vejet. Så måske derfor anstrenger du dig mere.

Annonce ♥

Hold fast i motivationen

Det vigtigste når du ønsker at gå ned i vægt er at opretholde motivationen gennem hele forløbet. Uden motivation mister du interessen for projektet og det er dødsdømt. Selvdisciplin er direkte afhængig af motivation og uden nogle af disse stopper de flestes træning meget hurtigt.

Den bedste metode til at opretholde motivationen er at gøre træning sjovt og implementere den som en naturlig del af hverdagen. Du kan som udgangspunkt starte med de klassiske initiativer som at tage trappen i stedet for elevatoren. Stå af bussen/toget et stop før og gå resten af vejen. Tag cyklen på arbejde.

Lav en konkurrence med en kollega eller en ven fx om at gøre disse ovenstående ting og den der gør det flest gange på en uge har vundet en kop kaffe eller noget andet ubetydeligt, det vigtigste er at der er fokus på aktiviteten hele tiden, så du ikke glemmer det.

For nogle virker konkurrence momentet helt fantastisk, hvis du hader at tabe, så vil du jo ikke være den, der har gået op af trapperne færrest gange på en uge, vel?

Tag en skridtmåler på eller køb et ur, der måler din aktivitet. På den måde bliver det meget synligt, hvis du ikke er nok aktiv på en dag.

Giv dig selv nogle delmål. Når du har tabt 5 kilo så er det ok at købe den lille taske, som du ønsker dig. Når du har tabt yderligere 5 kilo så kan du købe en anden ting, som du har ønsket dig. Beløn dine gode resultater med noget godt.

Gode maskiner til hjemmetræning

Som skrevet tidligere så kan det være en god idé at melde dig ind i et fitnesscenter for at komme i gang med træningen.

Men for nogen er det en barriere, enten fordi tiden ikke rækker til at komme afsted, når først ungerne er lagt i seng eller fordi du ikke føler dig godt tilpas i et fitnesscenter. I sådanne tilfælde er det klart at foretrække hjemmetræning, da alternativet er ingenting.

Langt de fleste styrkeøvelser kan udføres i hjemmet, men når det kommer til konditionen er det nødvendigt at få noget puls træning også, og her kan en crosstrainer, motionscykel eller et lidt sjovere alternativ – romaskine til hjemmebrug være lige dét, som gør forskellen for dig.

Glem ikke den sidste finish

Når du nu i mange måneder har arbejdet hårdt og målrettet på at forandre din krop, så skal du huske at give resten af kroppen den sidste finish også inden den store dag. Du har selvfølgelig helt styr på frisure og makeup. Og neglene er der også styr på.

Men hvad med huden. Hvis du vil give den hele armen, så bestiller du tid til en ansigtsbehandling, husk at det ikke skal være lige op til brylluppet, da du kan blive lidt rødmosset i dagene efter en behandling. Men et par uger før så er du lækker i huden.

Armhuler og ben skal også have en omgang (hvis du altså vil der er jo ingen tvang om hårfjerning), og her kan du forkæle dig selv med en omgang permanent hårfjerning. Kontakt en kosmetisk speciallægeklinik og hør om mulighederne om dette inden brylluppet, det er jo ikke kun i forbindelse med dit bryllup, at det er lækkert at være hårfri, det er jo generelt.

Få vores gratis e-bog + nyheder om bryllup