mStender

10 Maj 2014 - kysse under stjernerne <3

52 indlæg i dette emne

Lidt om os :biggrin:

Jeg kaldes bare Stender af venner, 27 år og forhåbentligt gift 2 uger før min 28 års fødselsdag i 2014. Manden min, René, er 6 år ældre end mig og vi har været sammen i 5 år - 6år på vores kommende bryllupsdag :a1221:

Vi er begge fra Bornholm, og er lige flyttet tilbage efter nogle år på Sjælland, hvor jeg havde hevet manden med for at studere.

2008 var året hvor vi mødte hinanden. Han "scorede" lille kampstive mig som var i byen efter egen holdt indflytterfest. Jeg havde åbenbart smidt min pengebog i hans inderlomme og efter noget tid glemte han den og tog hjem, da han skulle til sin søsters fødselsdag dagen efter(/samme dag)
Dagen efter savnede jeg den selvfølgelig, men havde ingen hukommelse om hvor den var endt op. Åbenbart brugte jeg halvdelen af mit livs held op aftenen før, for da jeg tjekker min mobil, ligger der en sms fra René, hvori der står han vil komme forbi med den lige så snart han kommer hjem fra fødselsdag :thumbsupsmileyanim:
Det meste af dagen hænger jeg ud med nogle venner, men som dagen går på hæld, skal de videre. Jeg er monster nervøs, da jeg aldrig rigtig har haft "ukendte mandebesøg" før ^^ René dukker op da mørket har sænket sig og vi sætter os ned og snakker resten af aftenen :loveflag:
Der fortæller han mig at han kendte min veninde E, og havde set jeg var med i hendes slæng. Derfor havde han sagt hej til E og fået lov til at sidde ved vores bord så han kunne snakke med mig. På et tidspunkt tager han mod til sig og kysser mig. Først bliver jeg overrasket og trækker mig tilbage (Hvilket giver god mening for mig, da jeg aldrig har fattet hvornår nogen flirter med mig :rolleyes:) Men så ombestemmer jeg mig og kysser ham tilbage. Derefter havde vi vist bare kysset resten af aftenen. :kiss: Derefter så vi hinanden tit og ofte og sådan har det bare blevet ved lige siden :heart:

Vi har haft en del kampe med livet sammen og sådan fortsætter det nok lidt endnu. Især økonomisk er det hårdt og vores bryllupsfest vil blive så absolut besparet som muligt. Men også derfor ser vi frem til at blive gift som et lyspunkt i vores liv (udover at være velsignet med skønne venner og familie) Det eneste der kan sætte en stopper for vores ægteskab vil være hvis jeg skal fortsætte på kontanthjælp

Overblik:

At sprede budskabet : part 1

At sprede budskabet : part 2

Dato'en : 10 Maj 2014 [Vores års- og forlovelsesdag] :loveshower:
Frieri : Billede

Ringene : Billede

Vægttab : Er diagnoseret med PCO siden hen som besværliggør det hele lidt.

Budget : Så billigt som muligt - Bare vi får os en fantastisk dag :heart:

Tema : Forår [Nye begyndelser]

--Planlægning--

Gæstelisten: Færdig

VIP: Forlover, brudepiger m.m.

Giftefogede : BOOKET

Feststed : 0kr - Mutti's have, hvor vielsen også sker - Telt og hygge :thumbsupsmileyanim:

Menu : Tænker lidt i stil med helstegt pattegris / afslappet udendørs hygge - Luret lidt på en catering og kan få alt til lidt under 8000kr -
Bestilt

Drikkelse : Skal købes på tilbud - afsat kr. ca. 3000kr.


Bryllupskage : Lav selv - Inspirationsbillede

Fotograf : BOOKET [kun for 1800kr; pics fra vielse, efter og på location]

Frisør & Make-up : Tid bestilt.

Musik : 0kr - Playliste [spotify] Skal finde et anlæg

Kørsel : 0kr - Håber på at kunne låne en bil, som gæsterne/familien pynter lidt.

Overnatning : Hotel & Spa - 2 dage : minibryllups"rejse" :7himmel:

-- D​IY --

STD : Billede - SENDT via email 0kr.

Invitation : Billede - Pris i alt 276 Kr. - pr. stk.: 12 kr.

Bordkort : Billede - prisbereging indtil videre 0,22 Kr.

Gæstebogen : Billede

Menukort : Billede - prisbereging indtil videre 1,41 Kr.

Pynt : Billede

Takkekort : Via fotograf a 15 Kr. pr. stk. Pris : 330 Kr.

Morgengave : kuponhæfte til det 1. år (1 stk/mdr)

--Tøj & tilbehør--

Kjolen : Købt 1500kr. (billede følger)

Buket : En veninde hjælper (900 Kr.) eller fra haven (0 Kr.)

Smykker : 0kr - mine forældre var på Mallorca & købte nogle Mallorca-perle øreringe til mig; Min mor har halskæde mangen til som jeg skal låne :heart:

Sko : Bestilt

Strømpebånd

Taske

Nyt, gammelt, lånt & blåt : ?, ?, Lånt : mors halskæde. Blåt : Rygsnøren i kjolen

*

Jakkesæt : Købt 100kr.! :cheerleader3: Lyst med striber

Skjorte, Vest & Slips : Bestilt

Sko : Gave 0 Kr

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At sprede budskabet (part 1)

Min kæreste og hans bror har altid været super tætte, så det var ret naturligt for os at have ham med ude og købe ringene.

At fortælle min ene veninde var dog lidt af en nervepirrer. E vidste jeg, ville elske det. Hendes første ord var da også ”YEAH! Så skal vi se på kjoler! Og holde POLTERABEND! m.m.
Plus, vi var på café samme dag som kæresten min, hentede ringene fra guldsmeden og vi skulle prøve dem, så kunne ganske enkelte ikke holde det inde længere og det røg ud. :fløjt: Havde T også været der, havde der nok ikke været helt så mange nerver.

T, regnede jeg med at skulle bearbejde det, det blev dog også over sms samme dag som E fik det at vide, for kunne selvfølgelig ikke holde noget hemmeligt for hende, så hvordan hun tog det ved jeg ikke helt. Men dagen efter var hun forbi og hun var præcis som E, og glædede sig til de samme ting i planlægningen med samme begejstring, det lettede helt mit hjerte :heart:

Nu er den ene halvdel af de vigtigste mennesker i vores liv i hvert fald informeret - så mangler vi bare den anden. Reaktionerne kan blive meget forskellige og er slet ikke til at forudse. Der er tre "sæt" at fortælle; mine forældre, svigerfar og bonussvigermor og svigermor. Det eneste jeg nok ved på forhånd er at svigermor ikke skal have besked tilsidst, for så bliver hun nok lidt skuffet :rolleyes:

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PART 2

Var nem og super forløsende - Hvis der er en ting jeg har lært, så er det at jeg IKKE har nemt ved at holde mine gode nyheder skjult for andre :rolleyes:


"verden" omkring os var hurtig; facebook [Hvad skulle man gøre foruden :rolleyes:
] Et billed og lidt tekst bumbummelum :thumbsupsmileyanim:

Min mor ringede jeg til, lige før vi fik et lift videre fra Brændegårdshaven. Jeg sagde noget i stil med: "Gæt hvad?! René har spurgt om jeg vil gifte mig med ham - og så svarede jeg ja." Hvortil min mor svarer: "Self gjorde du det" På den der varme mor-vidende måde :heart:

Svigerforældrene fik det "live", da vi også skulle til min svigerindes 25års fødselsdag. Før nogen får en prop, så er min svigerinde en unik person og ikke glad for for meget opmærksomhed. Så hendes fødselsdag var low-key, kun de nærmeste og ren afslappet hygge :denmarkflag: og det blev først sagt de sidste 10 min af aftenen :wink:
Min h2b ville ikke sige noget, da de selv skulle se ringene og spørge, men efter flere timer af "tavshed" fik jeg nok og bed ham om at tage sig sammen: Han har nemlig nævnt at et hemmeligt "run-away" ikke var muligt da hans familie ville blive sure - så mindede ham lige om at de nok ikke ville synes om at få det at vide på facebook efter vi var kørt :oops:

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På frier fødder :loveshower:

Vi havde en dejlig årsdag hvor manden havde sagt han ville bestemme, så havde da min mistanke :wink:

Vi tog hunden i snor og tog i brændegårdshaven, hvor han hele tiden ville ud og ro - og vi kom da ud hele 2 gange! Da 1. gang ikke var helt rigtigt :rolleyes::heart:

2. gang sejlede vi rundt for evigt og han fumlede meget med sin jakke. Til sidst faldt han på knæ og spurgte: "Vil du gifte dig med mig?"

Jeg kunne ikke lade vær' med at drille ham lidt, da han har haft 3 mdr. til at planlægge det og svarede: "Ingen tale?"

Hans comeback var: "Du ved, jeg ikke ved hvad jeg skal sige; kun at jeg elsker dig og vil ha dig" :heart:

Det kan ingen vel stå for, så self var min svar: "så ja, SELF VIL JEG DET" :heart:

Smukkeste øjeblik og den dejligste følelse EVER! Et stort kram, med hunden i midten :rolleyes: & masser af kys og ringe på hinandens fingre :loveshower:

post-44649-0-71587800-1369982544_thumb.j

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons:

Dejlig historie om jer. Han har rigtig ville dig :wink: Jeg glæder mig til at følge din planlægning

Tak :) Jaeh forstår ikke helt hvorfor det lige var mig, men kan jo kun synes det var verdens bedste handling han tog :wink::a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ringene:

Jaeh, nåede jo ikke at tage billede af vores ringe før manden min fik glemt dem væk (til han falder på knæ)
ogsynes ikke jeg kan finde et billede på nettet der ligner, så dem må I se frem til :wink:
Dog kan jeg sige at de er i sølv, har et børste bånd og kostede os 1.400 KR.

Når vi gifter os genbruger vi dem men sætter sten i, som vil koste os 1500-2000 KR.
Mærkeligt nok kan jeg heller ikke finde et billede af det online :blink:

Manden vil også gerne have en sten i, men da han er den kræseneste af os to, så må de ægte sten vente :tunge:

Vi var nogle steder for at finde de rigtige, men det var sjovt nok de første vi så som vi faldt for og købte :loveboard:

post-44649-0-15747200-1369982484_thumb.j

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arbejdsmål -> Vægttab!

Det er ingen hemmelighed at jeg er en stor pige, og selvom jeg har det godt med mig selv som jeg er, ønsker jeg alligevel at komme ned i vægt.

Ikke kun for at passe ned i en 'ikke al for dyr' kjole, men jeg skulle jo også gerne holde en del år sammen med manden min og vores forhåbentlig fremtidige børn :thumbsupsmileyanim:

Mit mål er at smide 30-40 kilo, og jeg har allerede smidt de 10, udelukket p.g.a. kost. Nu skal der bare smides lidt motion oveni, og tøserne har allerede lovet at hjælpe hvor de kan (sammen er det sjovere og man har nogen til at holde en i ørerne) :wink:

E har jeg aftalt med at starte at løbe med. Vi fandt ud af at vi havde downloadet sammen løbe start program og når hun snart flytter op på 1.sal i huset hvor vi bor og sneen snart er væk

:lol: så er der ingen vej tilbage :thumbsupsmileyanim:

E og L går begge i samme motionscenter som jeg kan få tilskud til så regner da helt sikkert også med vi skal finde et sjovt hold at gå til sammen

Og man kan have nogle at følges med derhen (L bor lige rundt om hjørnet fra os) osv!

Regner også at få lavet et program derhenne, jeg selv kan arbejde med når jeg har tid og lyst

Jeg er i hvert fald ved godt mod :thumbsupsmileyanim:

Så er der selvfølgelig min sødeste vuffer, som ville elske nogle længere gåture :wink:

Det lyder måske til jeg tager munden for fuld, men jeg er selvfølgelig klar over at starte i det små og arbejde sig frem

så det ikke ender med man "får stress" eller kroppen ikke kan følge med

:)

d. 27 feb. 20-30 too go

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæstelisten:


Hold da, hvor finder man ud af hvor stor en familie som egentlig har, når de sådan skrives ned.
Vi har måttet tage nogle hårde beslutninger for med hele vores familie (minus min fars side) og venner kom vi over 100 mennesker :blink:
Og det er ganske enkelt for dyrt for os at have alle med :unsure: Det var nemt nok med min fars side, da jeg aldrig rigtig har haft tilknytning til dem; vi har ikke set hinanden siden min konfirmation og tror faktisk ikke de ku' genkende mig hvis vi løb ind i hinanden på gaden :tunge::rolleyes:

Renés familie er også stor på hans fars side. Han har kun en morbror på den anden. Men mange af dem kommer fra Jylland og nogle få fra Sjælland. Dem ser vi ikke særlig meget. Har mødt dem 2 gange i de snart 5 år vi har været sammen, og René tror heller ikke de vil komme. Jeg har sagt man ikke skal invitere efter hvem man tror der kommer, men efter hvem man vil ha med, da folk overrasker en. Men vi besluttede at det bare skulle være dem på Bornholm der kom med. Dem ser vi også ofte og bliver tit inviteret forbi, så det føles mere naturligt. Måske bliver nogle enkelte sat på igen.

Min mors side er også stor, mange fætre og kusiner med deres børn. Men igen så ser vi dem ikke tit, så selvom jeg ville elske at have alle med, måtte vi jo prioritere. Og var der et punkt vi var enige så var det at vi ville ha vores venner med :heart:

Så vi har skåret det ned til 43 mennesker vi vil ha med :)

14 - min familie
20 - Renés familie
19 - vores venner

Inkl os 42 :wink:

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VIP's

eller bare brudeparrets hjælpere :wink:


Forlover: Renés bror og bedste ven (2in1)
Brudepiger: Mine bedste veninder E & T
Brudesvende: ? Ikke besluttet endnu. Men overvejer mine to nærmeste venner: K & B

Gavekoordinator: Veninden E

Toastmaster: Veninden T [Nu får vi at se hvornår hun tager til USA]

Vidner: Vi overvejer et vennepar af vores, men der er jo god tid til at beslutte os

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DIY : Invitationen

Er også faldet for pocket skabelonen - flot og nem at lave :thumbsupsmileyanim: Fandt et design med snirkler - LOVE SNIRKLER!

Men har valgt et andet simpelt yderdesign for at skære omkostninger ned.

- Så det bliver med lidt snor om og laksegl

- Invitations teksten bliver simpel også og får lidt tørrede blomster på

- Indlægs sedlerne bliver med snirkler

Ekstra sedlerne skal være:
1. Dagens Program : Dato, tid / forløb - siger lidt sig selv
2. Info : Gavekoordinator og Toastmaster (Navn og kontakt info, evt. lidt beskrivende tekst)
dresscode og evt. forbehold (skulle vi have nogle)
3. Adresse & SU. frist

post-44649-0-20558300-1369983529_thumb.p

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh føles som 100 år siden jeg har været herinde, da der har været en masse andet på programmet

Men kom lige til at gå forbi biblioteket idag og så skulle jeg jo liiiiige kigge om der var lidt bøger og det var der vist ogs :rolleyes::thumbsupsmileyanim:

Sidder i hver fald nu med en masse nye tanker og ideer - plus ideer/materialer til DIY projekter er "besparet" 500kr i mere simple konstruktioner.

Så kan man bare håbe at man kan holde det i samme tænker og evt finde tilbud som gør det billigere :wink:

Nu vil jeg tonse videre med lidt brainstorming omkring mine ideer til brylluppet og evt få tid lidt at læse lidt flere super indlæg fra jer herinde på BK :thumbsupsmileyanim:

God Mandag til alle jer derude!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DIY : Gæstebogen
Har leget lidt i mit nye tegneprogram og har med stor inspiration fra jer andre zilla'er, begyndt nogle layouts jeg er vild med
:)
Vi blir jo ikke så mange og jeg regner med at par & familier skriver sammen så har valgt at give dem 2 sider at sprede sig på - 1.side/forsiden er jeg stadig lidt usikker på, men de andre er jeg ret tilfreds med som en start
:thumbsupsmileyanim:

pic 0 er forsiden
pic 1 er den 1. dobbeltside
pic 3 & 4 er den 2. dobbeltside og blir mixet lidt imellem

post-44649-0-00610200-1364481477.png

post-44649-0-38594400-1364481491.png

post-44649-0-34796200-1364481503.png

post-44649-0-26845500-1364481515.png

Redigeret af mStender
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den gæstebog skal nok blive flot!! :)

Jeg har bare fuldstændig opgivet at lave de der opsætninger i et billede, som så skal sættes ind på bogen ... det måtte jeg altså opgive :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den gæstebog skal nok blive flot!! :)

Jeg har bare fuldstændig opgivet at lave de der opsætninger i et billede, som så skal sættes ind på bogen ... det måtte jeg altså opgive :/

Åh det er ærgerligt, men jo det kan være et stort arbejde. Men hvis du får mod igen, så brug serif draw plus - der har jeg taget billeder fra nettet og redigeret dem i paint og så importeret dem :) Eller er jeg sikker på du nok skal finde på noget andet rigtig godt, du synes passer perfekt til dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer