Hej Vi var meget uenige på navnefronten da vi skulle giftes sidste år, jeg har et usædvanligt mellemnavn og almindeligt efternavn, det samme gælder min mand.
Da vi undersøgte om vi kunne få hans mellemnavn til efternavn, hvilket vi begge gerne ville, kom bureaukratiet til. Det kunne ikke lade sig gøre fordi navnet var et fornavn til min mands tipoldefar, og altså i denne gren var et fornavn, det kan ikke ændres til et efternavn....Selvom der er nogle i landet der har det som efternavn......Så nu hedder vi begge det vi altid har heddet, min mand ville dog gerne at jeg tog hans efternavn, det hedder vores børn også, jeg syntes det er kedligt og jeg kan ikke få det særlige mellemnavn med, øv øv