Luksus

Medlem
  • Content count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Luksus

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday 08/21/1984

Profile Information

  • Vielses dato
    01.06.2013
  • Type vielse
    Kirke
  • Køn
    Kvinde
  • Lokation
    Aars
  • Interesse
    Jeg ønsker mig så inderligt et eventyrligt prinsessebryllup.
  1. Tøserne har vist sagt det der var værd at sige i denne sag, men jeg vil også give dig et klaps i måsen og sige "godt gået" - det var det eneste rigtige at klippe kortet! Nu kan du bare læne dig tilbage og se hvordan han så klarer den herfra Og så er det da brandærgeligt med hende sangerinden... jeg havde nok "kommet til" at nævne det, for at give ham rigtig dårlig samvittighed, men hvad havde det hjulpet??? Og som du siger, hvis han kun holder det op imod regningen, så er det nok ikke det værd. ÆV!
  2. Go' idé, jeg tror lige jeg kigger mig lidt omkring på nettet (samtidig med jeg holder øje med, hvad du ellers kan finde på...). Tak for tippet
  3. Vores skab er fyldt med Mega Mussel - I LOVE IT sidste anskaffelse er kagefadet i tre etager - som selvfølgelig ikke bliver gemt inde i skabet... Jeg overvejer at kopiere lidt af dit tema... men synes umiddelbart det lyder rimelig ouverskueligt at skulle til at tegne det på alle vores invitaioner Så jeg tror bare jeg holder mig til at beundre dine DIY ting og ikke mindst din bryllupskage... nej hvor bliver den MEGA flot og så giver invitationerne en fantastisk "smagsprøve".
  4. Tusind tak for skulderklap og svar, Lene T Det var nogle dejlige beroligende råd og inputs du kom med, det sætter jeg stor pris på... Jeg vil fokusere noget mere på målet, og jeg ved, når dagen endelig kommer, så bliver den en af de mest fantastiske i vores liv... Jeg synes det er flot, at du midt i det hele kan nå at tænke, at han ikke mener det så slemt.. Jeg kan nogen gange godt lade mig rive med af stemningen, og det hjælper bare slet ikke på noget som helst. Men som du siger, så er det nok bedst i de situationer, at få andres erfaringer ind over, og så tage stilling ud fra det Jeg synes også selv det er vigtigst, at der er plads til os begge og vores ønsker - jeg alene ville ikke kunne skabe en enestående bryllupsfest.. jeg har også brug for hans fingeraftryk.
  5. Nu har jeg læst alle besvarelser for din tråd, sikke da nogle dejlige tøser, der er herinde på BK... Det er godtnok en stor trøst at se, at planlægningen af et bryllup ikke er en dans på roser, som jeg selv havde forestillet mig, det ville være. H2B og jeg har to MEGET forskellige familier.. Og disse to forskellige familier afspejles nu i henholdsvis H2B og jeg - og det er fand'me noget af en udfordring...! H2B og jeg sad i går og fortalte hvordan vores drømmebryllup hver især ville foregå. Og da jeg kommer til, at kl. 24 går vores band på efter brudevalsen, går han fuldstændig i baglås... KL 24??? Det var dælme da alt for sent og så er folk da nærmest på vej i seng osv osv. Jeg kan godt se, hvad han mener, men hvad jeg har hørt (og også selv oplevet) så er det altså svært at nå fire retters menu og alle indslag til et bryllup og en brudevals inden klokken slår 24... Jamen så må vi bede folk om ikke at komme med indslag, sagde han... ØV, det er så noget af det jeg personligt havde glædet mig til... så det ville jeg da være ked af... Jamen så mente han, at vi skulle stryge den ene ret, så bandet kunne gå på kl 23.. og sådan blev han ved. Så foreslog jeg, at vi spørger feststedet, hvad deres erfaring er, om de tror der kan være nogen som helst mulighed for, at vi kan hyre et band til at gå på kl. 23 uden vi skal stryge en ret, og uden vi skal forbyde gæsterne at komme med et festligt indslag. Dette er bare et eksempel på et af vores mange diskussioner/skænderier.. og jeg synes virkelig det tager pusten af mig HVER gang vi skal have noget nyt på plads (feststed, gæsteliste, økonomi...) åh bliver helt trist, når jeg så tænker, vi først lige er begyndt. Jeg synes virkelig det er hårdt, og jeg må indrømme jeg af og til overvejer om det virkelig er det værd og vi så bare skal droppe festen og bare blive gift. Men hold da op hvor vil det blive en kæmpe kamel at sluge - for jeg ville bare så gerne være den prinsesse for en dag - det ønsker jeg mig så utroligt meget... men jeg synes snart det er en meget høj pris at betale... Overskrifterne for vores bryllup er de samme, men arbejdet for at få rammerne for at få det til at lykkes er bare slet ikke de samme vi havde forestillet os Så ja, jeg vil bare sige, som flere andre tidligere har skrevet, du er ikke den eneste... Jeg håber, vi i sidste ende får vores prinsessedag... men hold da op, vejen dertil er da godtnok en udfordring af de større... Knus og kram fra mig...
  6. Til vores bryllup lægger vi især vægt på, at der skal komme et rigtig godt band, der bare kan det der med instrumenterne og at sætte en rigtig god stemning. De skal gerne kunne spille alt fra 60'er musik til nu... Under maden må der gerne bare være en enkelt musikant og efter brudevalsen vil vi gerne, at der kommer et band og trykker den max af - og altså også kan finde ud af at spille... Har I nogen I kan anbefale? Festen bliver holdt i Hobro i Nordjylland.
  7. Nej hvor irriterende. Det er da en øv situation at stå i. Jeg kan godt forstå du ikke vil gå udenom din mor - det er da selvfølgelig hende, der skal lave din brudebuket når nu hun kan... det ville jeg også have valgt. Og vi havde sikkert også fået problemer herhjemme ved det... men til sidst tror jeg altså, at det er de problemer værd i sidste ende.. Det er skide hårdt at ryge i totterne på hinanden når det er mor og datter - for samtidig med man bare HADER at de skal blande sig, så betyder deres meninger jo også et eller andet sted noget for den vi er i dag... Jeg fornemmer, at din mor er MEGET fagligt stolt. Og hun er sikkert også rigtig god til sit fag, derfor vil hun ikke "gå ned på udstyr" når det gælder selveste hendes datters bryllup... det er da meget forståeligt. Men skrevet så mange gange tidligere herinde.. så er det bare ikke hende, der skal bestemme udstyret i sidste ende... Jeg tror det er en god idé at vente med at bestemme blomsterne til du har brudekjolen, så kan I måske bedre forestille jer helheden. Når I så kommer dertil, kan du så ikke bare forsøge at gøre det klart, at det vil betyde meget for dig, at brudebuketten er helt enkel, og så måske bede hende gå udenom de blomster du ikke vil have i den, og de farver du ikke vil have i den? Jeg ved ikke om det lyder helt håbløst eller om det er noget du i forvejen føler du har forsøgt? Men jeg håber, at I stille og roligt mødes - og jeg må altså sige, jeg tror ikke på, at du har en mor, der er totalt ligeglad med, hvad du mener, det er bare dælens svært at forstå, at når man selv føler man har lavet verdens smukkeste buket, at alle så ikke deler ens mening. Krydser fingre for, at I finder løsningen meget snart, for det her er bare ikke sjovt for nogen af jer.
  8. Ih altså... jeg føler jeg er i klemme mellem to vidt forskellige familier (min egen og H2B's) H2B blev født i USA, ham og hans danske forældre flyttede til DK da H2B var 12 år og så skulle han til at lære dansk og leve som en dansker - og det har han så gjort lige siden. Det har medført at de jo er flyttet fra barndomsvenner og forældrenes venner. Hans familie holder faktisk ikke fester, de tager på rejser når de har runde fødselsdage og den slags. Det er helt anderledes fra min egen familie. Jeg har altid været vant til, at når der er noget der skal fejres - så holder man en stor fest... Det resulterer i, at kontakterne holdes ved lige, samt at vi børn jo kommer med til ret mange af vores forældres venners fester - også selvom vi er flyttet hjemmefra... Men så er spørgsmålet, hvad gør vi så, når vi begge har pænt store familier, og hvad gør vi så med mine forældres venner - som H2B jo ikke selv har nogen af. Han kan ærligt talt ikke forstå hvad de skal til vores fest, og jeg tænker, at vi jo har været med til deres fester, er det så ikke uhøfligt ikke at invitere dem med til vores? Vi har desuden valgt at holde vores bryllup et sted, hvor de anbefaler, man højest er 90 mennesker??? Det burde jo ikke være et problem at holde sig under det antal, men lige i øjeblikket er vi næsten 100. Skal vi finde et andet sted at fejre brylluppet? Eller skal jeg begynde at skære noget ned på gæstelisten fra forældre-vennerne, som jo inviterer os når de selv har noget at fejre? - Åh jeg vil så nødigt gøre nogen kede af det her... hverken venner eller H2B... synes ikke det er så utroligt sjovt lige nu, desværre.. Men hvad ville I gøre / hvad har I gjort til jeres bryllupper? Håber på jeg kan få en facitliste på, hvordan man gør alle glade Forresten - jeg bliver 30 i 2014, skal jeg bare holde en KÆMPE mega fødselsdagsfest der og så sige det er der forældrenes venner hører til?? Hihi, det er altså lidt af en prøve for ægteskabet at skulle arrangere det "perfekte" bryllup...
  9. Jeg har før hørt om at det er en verden til forskel, om hvad man gør når man skal lave bordplanen. Faktisk er min erfaring, at på Sjælland skiller man tit par af og blander helt rundt på bordplanen, hvor at i Jylland sætte man tit par sammen ) Men jeg ved ikke om det også er det der kommer til udtryk herinde, at man kan se hvem af jer der er fra Sjælland og hvem der er fra Jylland? Hehe... det kunne da egentligt være meget sjovt hvis det passer nogenlunde. (Jeg ved så ikke hvad dem fra Fyn plejer at gøre...)