GoldRumble

Medlem
  • Antal besvarelser

    2,249
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

  • Days Won

    7

Alle besvarelser af GoldRumble

  1. Jeg ved ikke, hvor gammel han var, for jeg var sanger til det bryllup. Men ud fra, hvad jeg kunne se fra pulpituret, så har han været omkring 1,5 - 2 år
  2. Kan du evt. få kjolen på hos frisøren, så I ikke skal hjem inden kirken? Så kan i køre direkte fra frisør til kirke
  3. Hvad med at sige det, når I byder velkommen til selve aftenfesten? Så er kvinderne gjort opmærksomme på det
  4. Åh jo, den lille gut fik hele kirken til at smile. Det var så kært og sødt. Han havde jo fået at vide, at han skulle drysse de her blade, så BUM! Bunden i vejret på kurven og så var dét gjort Min erfaring er, at folk ikke fylder bænkene op. Så regn med 3-4 stykker/en familie på hver bænk og sig gerne til folk, at de gerne må fylde kirken. Hellere lidt færre på bænkene og de så fylder hele vejen ned, synes jeg Men der skal da være blomsterblade hele vejen, hvis hun kan sådan cirka beregne det
  5. Hvor gammel er datteren? For det kommer det også an på. Jeg har oplevet et par bryllupper, hvor der blev drysset med blomsterblade. De yngste bruger flere blade end de ældste er min erfaring - og så er der selvfølgelig den lille gut, som tømte HELE kurven ved første bænk og derefter svingede med kurven hele vejen op til altret. Så der havde der ikke været nok blomsterblade under nogen omstændigheder Der er også nogen, som tager brudens alder i roser, så en brud på 30 = bladene fra 30 roser. 35 år = bladene fra 35 roser og så fremdeles
  6. Ikke for at tage håbet fra jer, men medmindre I kender præsten personligt og enten er i familie eller (rigtig gode) venner med ham, så tror jeg desværre ikke, at han kan overtales. For hvis han kan afbryde sin ferie for jeres skyld, hvorfor så ikke for andres? Og en vielse er ikke bare den times tid en lørdag. Der skal også skrives tale til jer og det tager jo også tid
  7. Jeg er den helt forkerte at spørge, men jeg svarer nu alligevel For mig, så vil præsten altid være mere vigtig end datoen. Det er trods alt præsten, som skal holde tale for jer i kirken
  8. Hvor i landet skal brylluppet holdes? Så er det lidt lettere at komme med forslag
  9. Jeg kender flere, der har tabt sig over 20 kilo på LCHF-kuren, for lige at smide en tredje kur ind
  10. Det er meget forskelligt, hvornår bruden får buketten Nogen får den derhjemme, andre i kirken Gør, hvad I føler er nemmest for jer
  11. Ahhh, SÅ faldt den berømte 10-øre
  12. Men så forstår jeg ikke helt konceptet med først at afsløre på dagen, at de skal med på ferie?
  13. I skal også være rimelig sikre på, at folk kan få ferie/har mulighed for at være væk i en uge
  14. Helt enig med girl_beat - og husk, at det er lige så gratis at blive viet på rådhus, som det er at blive viet i kirken
  15. Hvis I vælger sange/salmer, som ikke står i Den Danske Salmebog, så skal I være opmærksomme på, at det kan komme til at koste ekstra, da organist og sanger(e) som regel ikke er forpligtet til at kunne andet end de salmer, som står i DDS. Så de skal øve sig og det kan koste ekstra og menighedsrådet kan kræve, at det er brudeparret, som betaler denne udgift. Men en salme a la "Livstræet" kunne være "Du, som gi´r os liv og gør os glade". Den står i DDS, det er nummer 369: http://dendanskesalmebogonline.dk/salme/369. Jeg kan komme med flere forslag, hvis du/I ønsker det
  16. Det lyder, som en dejlig fest, afslappet, men alligevel festlig Jeg ville elske sådan en fest
  17. Har du prøvet Marks&Spencer? Det er et godt sted at købe kjoler
  18. Hvis I har de bordkort, som foldes og kan stå på glasset, så har jeg et godt tip Skriv navnet på begge sider og måske relationen til jer (brudeparret), hvis der er plads til det. Det er smart for dem, der sidder overfor, at man så ved, hvem det er og hvordan de er relaterede med brudeparret
  19. Et af mine vennepar blev gift på rådhuset, hvor alle kunne komme, hvis de tid/lyst/mulighed. Efter en skål foran rådhuset, så skiltes man. Om aftenen ved 20-tiden mødtes vi så i et festlokale og festede med brudeparret, hyggede, dansede, hørte taler, parret dansede brudevals. Kl. 01 blev der tændt op i grillen, hvortil der var indkøbt pølser og brød til hotdogs. Det var SÅ hyggeligt Et andet vennepar blev gift kl. 11 i kirken. Derefter var der reception med fingersandwich og bryllupskage og ved 14/15-tiden var receptionen forbi. Så tog parret videre og festede med familien Sålænge man har muligheden for at være med på rådhus/i kirke, så er "resten" sådan set lige meget, synes jeg. For mig, som gæst, så er det selve vielsen, som er det vigtigste på dagen - og nåja, får man mulighed for at feste med parret, så det er fint, men ellers er det også fint
  20. Det kan sagtens være, at I kan få lov at pynte kirken selv Bare spørg præsten Det kan være, at kirken har små glaskolber til bænkerækkerne, som I skal bruge. Men det er ikke besværligt at finde ud af :)
  21. Fra kirkejobs, hvor jeg har sunget og han har spillet :) :) :)
  22. Det skulle vel aldrig være Martin, der skal spille for jer? ;)
  23. Guld/lilla er også pænt eller guld/navy :)
  24. Hvad med den der quiz om/med brudeparret, hvor de sidder med ryggen mod hinanden og begge har en herresko (som repræsenterer gommen) og en damesko (som repræsenterer bruden). Så bliver der stillet spørgsmål a la "Hvem er bedst til at lave mad" eller "Hvem er mest skruk" osv osv osv og så skal de løfte den sko, som er svaret på spørgsmålet. Så kan selskabet se, hvor (u)enige brudeparret er