GoldRumble

Medlem
  • Antal besvarelser

    2,249
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

  • Days Won

    7

Alle besvarelser af GoldRumble

  1. I skal bare lige være opmærksomme på, at det kun gælder for dem, der vælger en borgerlig vielse
  2. Som jeg læser det, så er kirken allerede informeret om, at det skal være en velsignelse og ikke en vielse
  3. Virker det lige så godt, som selve plastret? Ja det er en GOD effekt... Jeg bruger den ALTID når jeg skal bruge de nye par sko... Jeg får let vabler... Jeg er utrolig glad for Compeed har opfundet det... Så skal det helt klart prøves, for det ér alt andet lige bedre at forebygge end at bekæmpe
  4. Virker det lige så godt, som selve plastret?
  5. Prøv http://www.monicastevns.dk/index.php?m=11&c=1&i=7 Hun spiller godt nok ikke selv, men jeg ved, at hun kender en organist, der evt. kan tage med og spille på harmonika
  6. Jo, selvfølgelig er det forskelligt, hvad kirkerne afsætter af tid, men som sanger/organist/præst regner man med 30 minutter, når det er bryllup om det så er velsignelse eller bryllup
  7. Ahh, det er så ikke rigtigt En kirkelig velsignelse er hverken kortere eller længere end en kirkelig vielse. Det, der kan trække det ud, er, hvor meget "underholdning" brudeparret ønsker i kirken. Hvis brud/gom er korsanger, så kommer koret som regel og synger og så tager det lidt længere tid eller hvis de ønsker at en sanger kommer og synger "deres sang", så kan det også trække ud. Men alt i alt bliver der sat samme tid af i kirken til både en vielse og en velsignelse. Det er kun et spørgsmål, der adskiller en velsignelse fra et bryllup og det tager jo ikke mange sekunder at stille/svare på det ;) Så man skal regne med 30-40 minutter for både en vielse og en velsignelse. Og hvis det er i en bykirke, så tjek med præsten, hvor lang tid der er til næste bryllup i kirken. De populære bryllupskirker kører med maratonlørdage, hvor der er bryllupper hver hele klokkeslæt
  8. Hvis du har en salmebog derhjemme, så står begge ritualer bagerst i den Og ellers kan du læse lidt her: http://www.folkekirken.dk/livets-begivenheder/bryllup/hvad-er-et-kirkebryllup/kirkelig-velsignelse/ Nu er det lidt lang tid siden, at jeg selv har været til en velsignelse, men så vidt jeg husker, så er det kun i tilspørgelsen, at man skal være opmærksom, for at opfange, at det er en velsignelse og ikke en vielse
  9. Tusind tak for links Problemet med min fod er, at den er stor (41), bred og samtidig har jeg gigt i leddene i mine fødder, så de skal være meget behagelige. Jeg kan desværre ikke købe hvad som helst længere. Så bliver nødt til at prøve dem først. Ærgeligt, for der er godt nok mange fine på de 2 sider Jeg har kun købt behagelige sko fra de her to sider. Selv et par støvler med 9 cm hæl fra duoboots, kan jeg gå i hele dagen, selvom jeg er skostr. 42 og ikke myndetynd Men Evans er gode til at lave behagelige sko, da det jo er en side for plusstørrelseskvinder, så det skal være sko, som kvinder med lidt ekstra på sidebenene kan holde ud at have ;)
  10. To små link til en anden gang, hvor du skal købe sko: http://www.duoboots.com og http://www.evans.co.uk
  11. Jeg er helt enig i, at Sct. Bendts Kirke, Ringsted, er smuk, men... I skal lige være opmærksomme på, at man ikke bare sådan kan vælge kirke, som man vil. Man skal som regel bo i sognet eller have tilknytning dertil, for at blive viet i en kirke, som man ikke hører til Men tag en snak med præsten om det, for det er som regel kun de populære kirker, som for eksempel Holmens Kirke/Herlufsholm Kirke/Domkirkerne, der er meget strenge omkring det. Jeg ved ikke, hvordan Sct. Bendts har det med udensogns vielser, så tag en snak med præsten i kirken
  12. Prøv at tjekke: http://www.duoboots.com eller http://www.evans.co.uk
  13. Bernstorff Slot Dyrehaven Charlottenlund Fort
  14. Tag en snak med kirken og hør, om ikke I må pynte om fredagen, for lur mig, om ikke dåbsfolkene bare vil nyde pynten også
  15. Smukke, skønne og livsbekræftende salmer :denmarkflag:
  16. Prøv at tjekke http://www.syngendetelegram.dk
  17. Man skal bare lige være opmærksom på, at sange, der ikke står i salmebogen, er hverken organist eller sanger forpligtet til at spille/synge og så kan det koste ekstra. Derudover kan præsten sige nej til sange, der ikke står i salmebogen
  18. Ork, så er det jo intet problem med den salme :)
  19. Det er bare almindelig hyldeblomstsaft, som normalt bruges til at blande op til saftevand
  20. En lækker velkomstdrink: 1 del hyldeblomstekstrakt 1 del vodka 3 dele danskvand Put vindruer i fryseren, så kan de fungere som isterninger
  21. Skønne skønne salmer Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst hele din tråd igennem, så jeg ved ikke, om I er en kirkevant familie/vant til at synge, men... Som garvet kirkesanger, så vil jeg sige, at "De dybeste lag i mit hjerte" godt kan være lidt en udfordring at synge for den almindelige menighed Men det er en skøøøøøn tekst og endnu bedre melodi
  22. Har du prøvet at se her http://www.bonny.com...s/unforgettable?