Dennervøsetoastmaster

Nyt medlem
  • Content count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Dennervøsetoastmaster

  • Rank
    Ny bruger
  • Birthday
  1. Tak for svaret. Ja, det virker til at blive travlt. Jeg er allerede hamrende nervøs, men håber køkkenet kan komme med de afgørende tips og justeringer til min grundplan.
  2. Tak for tips Det er ret nervepirrende. Nu har brudens stedfar også lige meldt ind. Hvor ville I placere denne? Jeg tænker en rækkefølge der er noget i stil med: - Velkomst - Toastmaster - Brudens far - Gommens far (han har ønsket være nummer 2 og brudeparret har ikke nogen særlige ønsker, så tænker at opfylde dette) - Gommen - Bruden - Brudens stedfar - Gommens søstre - Gommens tante - Ven af gommen Vil dette være nogenlunde ok at placere stedfaren der? Tænker jo ikke det er blodlinje.
  3. Hej folkens Om et par uger skal jeg være toastmaster og er nu for alvor begyndt min planlægning, da der denne uge er frist for at melde indslag ind (og så ellers krydse fingre for der ikke kommer alt for mange på dagen). Jeg er begyndt at lægge en grund tidsplan og det er her jeg begynder at komme i tvivl. Hvornår går de første talere på? Er det omkring 15 min. tid efter forretten er serveret, så folk har en chance for at spise før talen? Og dette princip formoder jeg man forsøger at følge ved de resterende retter også? Jeg skal selvfølgelig også have koordineret med køkkenet, men i første omgang prøver jeg at danne mig et overblik og tidsplan til mig selv, som jeg så kan justere på. Hvad er den realistiske længde på de forskellige taler? Jeg tænker at sætte 20 min. af til brudens far, brudgommens far og brudgommen. Så er der også tid til skål/klapsalver m.v. Venner/søskende/tanter m.v. vil jeg sætte 15 min. af til. Kan man tillade sig at køre to taler lige i rap? Eller skal der være 5-10 min. i mellem? Jeg vil så gerne gøre det godt, men kan mærke nervøsiteten stige - og håber virkelig at en grund tidsplan og lidt tip til afvikling mv. kan hjælpe med at give mig ro.