Millepige

Rosenblade

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det må man sige jeg har... erfaring, altså, for til Winnie & Mikkels bryllup lavede blomsterleverandøren en stor fejl og leverede hele roser, istedet for blomsterblade, og så måtte jeg er ellers igang med at pille blade af og derefter lægge dem ud på bordene...

De var alle våde, og jeg fik ikke farve på fingrene da jeg pillede dem af og de farvede ikke bordene/dugene overhovedet!!

Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke bekymre mig synderligt... men prøv med et blad eller to først, da roser naturligvis også kan variere.

Hvis du ikke har mod på det, ved jeg at Ayoe fra Ayoe Per Con Savonnerie sælger... jeg mener det er frysetørrede rosenblade!!

Her er lige et billede fra Winnies bryllup med rosenblade på bordene...

Bedste Hilsner, Mette :hjerte:

Postet billede

Redigeret af The Wedding Organizer
0

Del dette indlæg

Jeg havde også tænkt lidt på rosenblade .. så det er rart med nogle tips

Det kan jeg godt forstå... det ser simpelthen også SÅ flot ud !!

Billederne fra Winnie & Mikkels bryllup yder det næsten ikke retfærdighed, og viser ikke helheden med alle bordene med blade på... det var meget smukt og kan varmt anbefales!!

Bedste Hilsner, Mette :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gud ja, der går nok lang tid, inden jeg glemmer synet af Mette sidde over i hjørnet og plukke rosenblade :):) .........

Jeg vil dog lige fortælle dig, at jeg havde købt nogle frysetørret rosenblade til vores værelse.... Det var altså ikke lige sagen, for de smittede af, når vi gik på dem, så næste morgen var gulvet på værelset mørkerødt, og vi opdagede det først, da vi gik ud og op ad gangen (det sad fast under vores sko...) Heldigvis var hotellet OK med det, da det var ufatteligt nemt, at få af med en våd klud og lidt sæbe...... PUHA jeg var bange for, at vi skulle betale for en tæpperensning.....

Bare lige en reminder fra mig.

Knus Winnie :hjerte:

0

Del dette indlæg

Kære Millepige,

Vi havde også rosenblade som bordpynt, og det er overhovedet ikke noget problem - heller ikke at lave dem selv, hvilket er meget billigere end at få dem fra blomsterhandleren eller frysetørrede.

Du sørger simpelthen for, at roserne er godt udsprungne på dagen, og så gør du - eller endnu bedre en sød hjælper - det, at I simpelthen tager godt fat om hele rosenhovedet og drejer det rundt om sin egen akse. Så går det løs fra stilken, uden at bladene går i stykker, og det tager ikke lang tid.

Jeg gjorde det, at jeg ordnede bladene om formiddagen, kom dem i plasticposer og i frysetasker (med aviser mellem fryseelementerne og bladene, så bladene ikke blev "frosne"). De blev så drysset på bordet om eftermiddagen, og de holdt fint hele aftenen. De smittede ikke af og var bare skønne og romantiske at se på.

KH og held og lykke med det

Fladstjerne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Millepige,

Vi havde også rosenblade som bordpynt, og det er overhovedet ikke noget problem - heller ikke at lave dem selv, hvilket er meget billigere end at få dem fra blomsterhandleren eller frysetørrede.

Du sørger simpelthen for, at roserne er godt udsprungne på dagen, og så gør du - eller endnu bedre en sød hjælper - det, at I simpelthen tager godt fat om hele rosenhovedet og drejer det rundt om sin egen akse. Så går det løs fra stilken, uden at bladene går i stykker, og det tager ikke lang tid.

Jeg gjorde det, at jeg ordnede bladene om formiddagen, kom dem i plasticposer og i frysetasker (med aviser mellem fryseelementerne og bladene, så bladene ikke blev "frosne"). De blev så drysset på bordet om eftermiddagen, og de holdt fint hele aftenen. De smittede ikke af og var bare skønne og romantiske at se på.

KH og held og lykke med det

Fladstjerne

Må jeg spørge hvor mange i var og hvor mange roser der blev brugt?

Har jeg jo heller ingen anelse om :)

0

Del dette indlæg

Vi var ca. 50 fordelt på et E-bord, og jeg vil tro, at der gik 2 bundter med store roser (med 20 i hvert bundt) til. Ikke mere, i hvert fald. Jeg tror, jeg lavede rosenblade af 4 bundter à 20 i alt, og der var så også til at drysse på trappen og nogle borde udenfor, hvor vi fik velkomstdrink osv. Og der var riiiiigeligt!

KH Fladstjerne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den dag K friede til mig havde han kastet rosenblade over alt i vores soveværelse - tændt stearinlys over det hele, champagne på køl og store buketter roser på sengebordene.

Jeg kastede mig fluks i sengen og smed roserne op i luften og skulle selvfølgelig elske oveni alle disse roser :bearhug:

Skøøn duft - men mindre heldigt for mit hvide sengetøj - der var røde pletter OVERALT bagefter :bearhug: og også på gulvet, hvis man kom til at træde i dem....

Kirken vi blev gift i forbød - af samme årsag - også at rosenblade blev lagt på gulvet, så måske skal man finde på noget andet?

0

Del dette indlæg

tager godt fat om hele rosenhovedet og drejer det rundt om sin egen akse. Så går det løs fra stilken, uden at bladene går i stykker, og det tager ikke lang tid.

Er der nogen, der ved, om det mon skulle være muligt at bruge pæoner på samme måde som roser til at lave bordpynt af?... når nu temaet bliver pæoner... :bearhug:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kunne ikke lige finde den tråd hvori der bliver omtalt at der er nogle som ikke kan få lov til at strø rosenblade i kirken, men så tænkte jeg på om man ikke kunne få nogle i stof som ikke smitter af eller laver mærker når man tæder på dem.

Og derfor fandt jeg lige nogle i Brøndsholm, se besvarelsen 2 gange ovenover!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer