Guest hyacinth

Blomster i håret

26 indlæg i dette emne

Hej med jer

Jeg har efter mangeovervejelser besluttet at droppe diadem og vil have friske blomster i håret. Er der ikke nogle af jer, der er blevet gift, der vil dele jeres erfaringer med mig, holdt blomsterne sig friske hele dagen, eller stod i med en vissen buket i håret sidst på dagen :) På forhånd tak

k.h. Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Hyacinth!

Jeg har også tænkt i blomster-i-håret-banerne, men min frisør har frarådet det. Hendes erfaring er, at blomsterne ofte ikke er i den rigtige stand, når de om morgenen kommer fra blomsterhandleren -enten brune spidser i bladene eller for lidt udsprungende. Ydermere sagde hun, at det er meget få blomster, der holder sig pæne hele dagen (+natten).

Men spørg din frisør...

Lea :)

0

Del dette indlæg

hey.

Jeg har også tænkt mig at jeg skal have friske blomster i håret. Sidst jeg var til bryllup var i Thailand, der havde bruden blomst i håret, den var sprayet med hårlak for at den kunne holde sig frisk. Men du kan evt lege ole opfinder og forsøge dig lidt frem inden bryllupet.

Held og lykke Signe jobbar

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min svigerinde havde små hvide roser i håret, og de holdt sig fint smukke hele aftenen. Jeg havde selv brudeslør i håret (altså blomsten), og der var heller ingen problemer overhovedet.

Hvis du holder dig til relativt "sikre" blomster, kan det sagtens lade sig gøre.

KH Fladstjerne

0

Del dette indlæg

Jeg har også hørt den med hårlakken før, man skal vist bare gå til den med hårlakken og så skulle roserne kunne holde sig hele dagen.

Jeg vil tilslutte mig forslaget om at du laver en test først.

Hilsen fra Tinchen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Ja der er meget forskel på blomster og deres holdbarhed, jeg arbejder selv i en blomsterforretning, og ved at der er meget forskel fra forretning til forretning om kvalitet på blomsterne, ofte bliver hårspænderne lavet dagen inden pga tidspræs, og de bliver lagt på køl. Vælg en forretning hvor de har blomsterne på køl hele dagen, så de ikke står og steger i varmen, det får de jo nok af på selve dagen "natten". Spørg også hvilke dage de normalt får afskårende blomster hjem, bedst torsdag og fredag, så er de friske. Brudeslør(blomsten) er hellere ikke så vandkrævende som roser er, men snak både m. frisøren og blomsterforretningen.

:)

0

Del dette indlæg

Bentevs: Tihi, skynder mig lige at fange dig, -nu hvor der åbenbart er en fagkvinde i tråden..

Jeg har lidt kig på blomsterne på vedhæftede billede...Ved du, hvad de hedder, og om de kan holde en hel dag og nat i håret?

post-10235-1106575709.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Da jeg blev viet i august havde jeg både hvide roser og de smukkeste orkider i håret. De holdt sig helt friske hele dagen, aftenen og natten. Det er blot vigtigt at få blomsterhandleren til at "pakke stænglerne ind", så holder de længere. Jeg har vist billeder af blomsterne i håret på min hjemmeside:

www.wch.dk

Knus Pernille :)

0

Del dette indlæg

Bentevs: Tihi, skynder mig lige at fange dig, -nu hvor der åbenbart er en fagkvinde i tråden..

Jeg har lidt kig på blomsterne på vedhæftede billede...Ved du, hvad de hedder, og om de kan holde en hel dag og nat i håret?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Lea

Var lige inde og kigge under kreativt forum og der var også en der spurgte til denne blomst (selvsamme billede) De fleste svarede det var en orkide, så det kan måske løse mysteriet :bearhug:

knus Hyacinth

0

Del dette indlæg

Jeg havde hvide roser i håret til mit bryllup, de holdt sig flotte hele dagen og aftenen.

jeg fik dem leveret direkte fra blomsterhandleren, og tog dem med ind til frisøren, som gav dem en ordentlig gang lak alene og i håret.

post-884-1106736619.jpg

Set fra siden, har også et bagfra, men kan ikke få det lagt ind.

Redigeret af Rosenbak
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er også muligt at bruge Silkeblomster, det anbefaler jeg for det meste, da de findes i en kvalitet hvor det er umuligt at se forskel da man idag kan voks behandle silken etc. Så blomsterne for det der friske fløjlsagtige look, de kan købes på St. Kongensgade 118, 1264 København K. Man kan også ringe og snakke med dem, de er utroligt søde. Tlf. 33918002, men det er helt klart at foretrække at besøge butikken og få en snak, fordi det er en himmelsk butik og de har vitterligt alle blomster.

Redigeret af Ayoe PerCon
0

Del dette indlæg

Det er også muligt at bruge Silkeblomster, det anbefaler jeg for det meste, da de findes i en kvalitet hvor det er umuligt at se forskel da man idag kan voks behandle silken etc. Så blomsterne for det der friske fløjlsagtige look, de kan købes på St. Kongensgade 118, 1264 København K. Man kan også ringe og snakke med dem, de er utroligt søde. Tlf. 33918002, men det er helt klart at foretrække at besøge butikken og få en snak, fordi det er en himmelsk butik og de har vitterligt alle blomster.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Ayoe

Tak for ideen, havde ikke lige tænkt over den mulighed :bearhug:

k.h. Hyacinth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa hyacint.

jeg er uddannet blomsterdekoratør, og min erfaring er, at det godt kan holde. Det er dog altid en god ide at snakke med frisøren, da det ikke er alle frisører der er lige pjattet med blomster i håret. Det er også meget forskelligt hvad blomsterforretningerne gør ud af hårpynt, så hvis du virkelig vil have noget flot og ikke bare en enkelt rose stukket ind i håret, så brug noget tid på at undersøge hvad butikkernme tilbyder, eller find selv nogle billeder og tag med..... der er uendelig mange smarte og smukke muligheder....

HELD & LYKKE

hilsen sandie

0

Del dette indlæg

hejsa hyacint.

jeg er uddannet blomsterdekoratør, og min erfaring er, at det godt kan holde. Det er dog altid en god ide at snakke med frisøren, da det ikke er alle frisører der er lige pjattet med blomster i håret. Det er  også meget forskelligt hvad blomsterforretningerne gør ud af hårpynt, så hvis du virkelig vil have noget flot og ikke bare en enkelt rose stukket ind i håret, så brug noget tid på at undersøge hvad butikkernme tilbyder, eller find selv nogle billeder og tag med..... der er uendelig mange smarte og smukke muligheder....

HELD & LYKKE

hilsen sandie

<{POST_SNAPBACK}>

Hej sandie

tak for dine gode råd :super: , jeg vil både snakke med frisør og blomsterhandler og få deres råd. Vil gerne have roser i håret, da jeg har hørt, at de har en god holdbarhed, men du har ret, det skal gøres ordenligt og det er nok en ide at tage billeder med, så vi er sikre på, at vi mener det samme og at jeg får det jeg gerne vil have :bearhug:

:super: Rikke

0

Del dette indlæg

Hejsa

Som faglært blomsterdekoratør, vil jeg på det kraftigste frarådeat spray afskråne blomster med både elefanthud og bladglans. Det gør, at blomsten ikke kan ånde og man kan yderligere risikere at især lyse/hvide blomster bliver skjoldet!

Nej, snak med en DYGTIG dekoratør og få vedkommende til at lave en løsning med enkelte hovder, der er vattet og tapet. (fagtermer for at stilken er monteret med vand) Der skal være flere hovder end du vil ha`i håret, så der er noget at vælge og vrage mellem for frisøren.

Venlig hilsen Linda

0

Del dette indlæg

Hejsa

Som faglært blomsterdekoratør, vil jeg på det kraftigste frarådeat spray afskråne blomster med både elefanthud og bladglans. Det gør, at blomsten ikke kan ånde og man kan yderligere risikere at især lyse/hvide blomster bliver skjoldet!

Nej, snak med en DYGTIG dekoratør og få vedkommende til at lave en løsning med enkelte hovder, der er vattet og tapet. (fagtermer for at stilken er monteret med vand) Der skal være flere hovder end du vil ha`i håret, så der er noget at vælge og vrage mellem for frisøren.

Venlig hilsen Linda

<{POST_SNAPBACK}>

1000 tak, så blev jeg det klogere. Jeg tror jeg tager din mail med, når jeg skal forklare det til blomsterdamen, så kan det ikke gå helt galt (y)

:loveflag: Rikke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer